Gå til innhold

Har ikke råd til lege. Kan dere hjelpe meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt en «merkelig» kropp. 

Jeg har:

- vondt i albuen hver gang jeg bøyer armen. Jeg har ikke slått den. Vart i ei uke.

- vondt i underlivet. Av og til stikker det, av og til kjennes det ut som en mild pressrie og jeg må presse. Vart i et halvt år

- vondt i magen. Helt nederst ved livmoren. Jeg har aldri hatt menssmerter og har ikke mensen. Vart de siste 3-4 ukene. 

- oppkast og diaré. Hver gang jeg har spist. Uansett hva, så enten kaster jeg opp eller får diare. Holdt på siden påske.

jeg er ikke seksuelt aktiv.

armen plager meg ikke stort, men de andre tingene?

Anonymkode: 4a90d...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I det siste har jeg hatt en «merkelig» kropp. 

Jeg har:

- vondt i albuen hver gang jeg bøyer armen. Jeg har ikke slått den. Vart i ei uke.

- vondt i underlivet. Av og til stikker det, av og til kjennes det ut som en mild pressrie og jeg må presse. Vart i et halvt år

- vondt i magen. Helt nederst ved livmoren. Jeg har aldri hatt menssmerter og har ikke mensen. Vart de siste 3-4 ukene. 

- oppkast og diaré. Hver gang jeg har spist. Uansett hva, så enten kaster jeg opp eller får diare. Holdt på siden påske.

jeg er ikke seksuelt aktiv.

armen plager meg ikke stort, men de andre tingene?

Anonymkode: 4a90d...ceb

Da får du spare 50 kr i uke i en måned og gå til lege! Men kom deg til lege!!! Et annet alternativ er å be om faktura... Ta ansvar for egen helse!

Anonymkode: 2b092...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt eneste forsvarlige både å svare deg er at du må finne en måte å komme deg til lege på. Har du ikke råd får du søke sosialkontoret.

Symptomene du har kan ev. være tegn på noe du kan bli mye mer alvorlig syk av om du går for lenge med, så du må komme deg til lege!

Anonymkode: 37ef8...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt klart noe du må gå til lege med. Du kaster opp/får diare HVER gang du har spist? Siden påske?

Avtale hos fastlege koster litt over 200 kroner. Den summen må du rett og slett stable på beina.

Anonymkode: c1012...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste leger får du faktura hos. Så får du evt søke nav om de kan dekke den etterpå. Ringer du firmaet som fakturerer etterpå, så får du nok delt den opp også. Sånne ting kan ikke vi inne her svare på... det kan være alt eller ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til lege, få faktura og betal når du har fått spart deg litt penger. Men du må til lege, å kaste opp eller få diare hver gabg du spiser er ikke normalt

Anonymkode: 4d210...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noe du kan selge på Finn? Gamle klær, bøker, spill, bilder, sportsutstyr, barneutstyr, klokke, smykke, leker, pynteting, kjøkkenartikler eller lignende? 

Har du mulighet til å påta deg en liten ekstrajobb som å sitte barnevakt noen timer? Jobbe for familie eller venner, gjøre dem en tjeneste?

Har du mulighet til å spare inn på hva som helst de kommende ukene? 

Har du mulighet til å forklare situasjonen til familie eller venner, som kan låne eller gi deg litt penger?

Kan du lete etter og samle inn tomflasker som du kan pante? 

Har du spurt sosialkontoret om støtte?

Jeg ville gjort en kombinasjon av tipsene over, fått en faktura og bedt om å få den oppdelt. 

Til legen må du uansett! Det er ikke snakk om tusenlapper her. Ta ansvar for egen helse. 

Anonymkode: 647f6...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...