Gå til innhold

Kan jeg bare trekke meg helt ut? Samboers niese virker ikke interessert i å ha kontakt med meg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helt siden vi begynte å date har samboer fortalt masse om niesa si som nå er 11 år og han har vært en tydelig stolt onkel. De er mange i familien men hun er den yngste og foreløpig alles "baby". Før vi møttes var hun veldig ivrig på å møte meg. Men det som har skjedd disse årene er at hun viser lite interesse av meg selv om jeg har prøve mye og lenge. Har ikke tall på hvor mange turer vi har tatt henne med på. Alle i familien virker så begeistret for henne og hun for dem. Men ikke med meg. Begynner å gi litt opp nå. Og vurderer bare å trekke meg fra bursdagen hennes som er snart og fremtidige feiringer og informasjon mm. Hvorfor delta og spleise på flott gave når jeg tydeligvis ikke betyr noe?

Anonymkode: 74309...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt siden vi begynte å date har samboer fortalt masse om niesa si som nå er 11 år og han har vært en tydelig stolt onkel. De er mange i familien men hun er den yngste og foreløpig alles "baby". Før vi møttes var hun veldig ivrig på å møte meg. Men det som har skjedd disse årene er at hun viser lite interesse av meg selv om jeg har prøve mye og lenge. Har ikke tall på hvor mange turer vi har tatt henne med på. Alle i familien virker så begeistret for henne og hun for dem. Men ikke med meg. Begynner å gi litt opp nå. Og vurderer bare å trekke meg fra bursdagen hennes som er snart og fremtidige feiringer og informasjon mm. Hvorfor delta og spleise på flott gave når jeg tydeligvis ikke betyr noe?

Anonymkode: 74309...a98

Dette er ikke skrevet av et voksent menneske.

Anonymkode: e6eda...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en god grunn til at jeg skal bruke penger og tid på et menneske som ikke viser glede for det?

Anonymkode: 74309...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi meg en god grunn til at jeg skal bruke penger og tid på et menneske som ikke viser glede for det?

Anonymkode: 74309...a98

Da dropper du det da. Du har jo bestemt deg, hva mer lurer du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Evablaum skrev:

Da dropper du det da. Du har jo bestemt deg, hva mer lurer du på?

Jepp, jeg dropper det

Anonymkode: 74309...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi meg en god grunn til at jeg skal bruke penger og tid på et menneske som ikke viser glede for det?

Anonymkode: 74309...a98

Du er voksen og hun er et barn. Men med den modenheten du viser her, så er dere på samme nivå, så slapp av! Om ikke lenge er dere bff igjen.  Selvfølgelig kan du ikke droppe bursdagen hennes og alle fremtidige feiringer!

Anonymkode: 6ba22...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på det. Hvorfor er det så viktig for deg, føler du deg utenfor "gjengen"?

Anonymkode: d68c0...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke tenk så mye på det. Hvorfor er det så viktig for deg, føler du deg utenfor "gjengen"?

Anonymkode: d68c0...429

Ja. Er ikke det innlysende?

Anonymkode: 74309...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du føler deg personlig angrepet av en 11-åring...da blir du lett vippet av pinnen altså.

Anonymkode: 9aafd...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Er ikke det innlysende?

Anonymkode: 74309...a98

Du føler deg utenfor fordi en 11-åring ikke gir deg like mye oppmerksomhet som hun gir andre voksne? Og løsningen din på det er å trekke deg enda mer bort fra de sosiale sammenhengene 11-åringen også er tilstede på.

Da må jeg bare si at jeg ikke er overrasket over at 11-åringen kanskje ikke føler seg særlig nær deg. Din reaksjon nå er nemlig ekstremt umoden, for å si det mildt. Om du føler deg "utenfor gjengen" pga. en 11-åring, da gir dette også inntrykk av at du trolig har veldig dårlig selvbilde/selvtillit.

Barn tiltrekkes trygge og positive voksne, ikke usikre og umodne som forventer noe tilbake for oppmerksomhet/gaver. Du har sikkert gjort mye riktig, men jeg blir ikke forundret om hun merker i deg det du gir inntrykk av her.

Man kan ikke ha like god kontakt med alle, man kan likevel bry seg om hverandre, å innse det er en del av det å være moden og voksen.

Om du nå "faller utenfor gjengen" så må du være klar over at det kun er din egen feil - ikke 11-åringens!

Hva mener du at du vil oppnå med å demonstrere for både 11-åringen og hele familien at du ikke liker henne og heller ikke vil delta på noe annet sosialt i familien som har med henne å gjøre? Hvordan tror du familien og din samboer vil tolke det?

Anonymkode: 54b12...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Er du sjalu på en på 11 år?? 😂😂😂

Anonymkode: 98274...dc6

På ingen måte

Anonymkode: 74309...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Jeg setter pris på svarene deres altså. Og skal tenke over om jeg gjør noe galt. Men er det virkelig riktig at jeg skal føle det sårt når jeg blir med på slike sammenkomster der alle andre tydeligvis koser seg? Er det sunt for mitt følelsesliv i lengden? 

Anonymkode: 74309...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg setter pris på svarene deres altså. Og skal tenke over om jeg gjør noe galt. Men er det virkelig riktig at jeg skal føle det sårt når jeg blir med på slike sammenkomster der alle andre tydeligvis koser seg? Er det sunt for mitt følelsesliv i lengden? 

Anonymkode: 74309...a98

Når du skal trolle, må du passe på å ikke trekke det for langt. Det ødelegger moroa.

Anonymkode: e6eda...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg setter pris på svarene deres altså. Og skal tenke over om jeg gjør noe galt. Men er det virkelig riktig at jeg skal føle det sårt når jeg blir med på slike sammenkomster der alle andre tydeligvis koser seg? Er det sunt for mitt følelsesliv i lengden? 

Anonymkode: 74309...a98

Var det du eller niesen som var 11 sa du?

Anonymkode: 701e6...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gi meg en god grunn til at jeg skal bruke penger og tid på et menneske som ikke viser glede for det?

Anonymkode: 74309...a98

Fordi hun er et barn og du er voksen

Anonymkode: 701e6...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg setter pris på svarene deres altså. Og skal tenke over om jeg gjør noe galt. Men er det virkelig riktig at jeg skal føle det sårt når jeg blir med på slike sammenkomster der alle andre tydeligvis koser seg? Er det sunt for mitt følelsesliv i lengden? 

Anonymkode: 74309...a98

Du tillegger ikke en 11åring litt vel mye makt? Nei det er ikke riktig at du skal føle det sårt. Men det er ikke 11åringen sin feil da vettu. Det er enten de andre voksne som ikke inkluderer deg, eller så er du en smuuuule hårsår og nærtagende. 

La oss si at 11åringen er familiens "stjerne", og du er såret fordi du (som ikke er biologisk slekt) ikke er helt close med henne. Oh my... 

Anonymkode: bf022...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tillegger ikke en 11åring litt vel mye makt? Nei det er ikke riktig at du skal føle det sårt. Men det er ikke 11åringen sin feil da vettu. Det er enten de andre voksne som ikke inkluderer deg, eller så er du en smuuuule hårsår og nærtagende. 

La oss si at 11åringen er familiens "stjerne", og du er såret fordi du (som ikke er biologisk slekt) ikke er helt close med henne. Oh my... 

Anonymkode: bf022...cae

Men mannen til mannens søster er jo heller ikke biologisk slekt og hun forguder han.

Anonymkode: 74309...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men mannen til mannens søster er jo heller ikke biologisk slekt og hun forguder han.

Anonymkode: 74309...a98

HVA SÅ?!?!  Er du fem år og må ha alt helt likt her i verden? Hun er vel så smart at hun har funnet ut at du er den type menneske som vil "straffe" en 11åring for at denne ikke liker deg. Ta deg i sammen og bli voksen!

Anonymkode: bf022...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...