Gå til innhold

Er det «lov» å gå gjennom skolegård i skoletida?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det greit å gå gjennom en skolegård på en ungdomsskole fordi det er en snarvei? I friminutt/utenfor friminutt?

Anonymkode: 62e6d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Ja, ja🙂

Takk for svar :)

Noen flere som har synspunkter på dette? 

Jeg sparer mange minutter på å krysse en skolegård på vei til jobb, fremfor å gå rundt. Vanligvis er elevene inne når jeg går der, men noen ganger er det friminutt. Jeg ble litt usikker på om sånt egentlig er vurdert som greit, eller om man skal holde seg unna i skoletida.

Anonymkode: 62e6d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg vil sette pris på om lærere på inspeksjon bortviser hvem som helst som ikke har noe i skolegården å gjøre. Ellers er jo din metode genial for gærninger og pedofile. De bare "går en snarvei" gjennom skolegården.

Anonymkode: b7c65...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja. Jeg vil sette pris på om lærere på inspeksjon bortviser hvem som helst som ikke har noe i skolegården å gjøre. Ellers er jo din metode genial for gærninger og pedofile. De bare "går en snarvei" gjennom skolegården.

Anonymkode: b7c65...06a

Men nå er jeg altså ingen av delene, jeg er bare en dame som ønsker å ta en snarvei til jobb. 

Ellers tror jeg nok ikke "gærninger og pedofile" er avhengige av en tillatelse til å krysse en skolegård for å få gjort sitt. (Ser vel egentlig ikke helt det "geniale" i det heller?)

Anonymkode: 62e6d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå er jeg altså ingen av delene, jeg er bare en dame som ønsker å ta en snarvei til jobb. 

Ellers tror jeg nok ikke "gærninger og pedofile" er avhengige av en tillatelse til å krysse en skolegård for å få gjort sitt. (Ser vel egentlig ikke helt det "geniale" i det heller?)

Anonymkode: 62e6d...8d6

Nå står det faktisk ikke i panna på folk om de er gærne eller pedofile, så jeg synes det er greit at uvedkommende ikke går i skolegården.

Anonymkode: 55358...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er skolegården "eneste" mulighet hvis man skal gå fra et sted til et annet. Altså, man kan gå rundt, men ingen anser det som et alternativ fordi at det er ganske mye lengre. Folk går dermed gjennom skolegården, men det er jo ikke sånn at de går gjennom hinderløyper og over fotballbanen. Aldri vært noe problem her. 

Anonymkode: 16dbb...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en barneskole der mange i nabolaget krysser skolegården på vei til bussen. Ingen som sier noe på det hos oss, men om fremmede folk stopper opp eller vandrer i skolegården, får de spm om hva de gjør der. Så det er jo en fare for å bli stoppet med spm om du ser etter noe, men ellers går det nok helt greit :) 

Anonymkode: 0d98a...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på en barneskole der mange i nabolaget krysser skolegården på vei til bussen. Ingen som sier noe på det hos oss, men om fremmede folk stopper opp eller vandrer i skolegården, får de spm om hva de gjør der. Så det er jo en fare for å bli stoppet med spm om du ser etter noe, men ellers går det nok helt greit :) 

Anonymkode: 0d98a...16f

Jeg går fort og målrettet tvers over plassen, med kurs mot utgangen på den andre siden. Tar ikke stort mer enn 30 sekunder, så jeg ser det som lite sannsynlig at noen kommer til å lure på noe sånt. Hvis det skulle skje, så ville jeg selvsagt forklart høflig at jeg tar en snarvei. 

Anonymkode: 62e6d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min skole ønsker vi ikke dette og bortviser de som ikke hører hjemme der. For det første har det med sikkerheten til elevene å gjøre, og for det andre for å begrense uønsket atferd (dopdealing feks). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du feit?

Anonymkode: 597f1...d4e

Veldig.

Anonymkode: 62e6d...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Optatium skrev:

På min skole ønsker vi ikke dette og bortviser de som ikke hører hjemme der. For det første har det med sikkerheten til elevene å gjøre, og for det andre for å begrense uønsket atferd (dopdealing feks). 

Så når min 93 år gamle farmor med rullebagen på vei til butikken krysser skolegården blir hun bortvist for å unngå at hun langer dop?

Må ta en prat med farmor, ass....få henne til å ta en km ekstra til butikken for å slippe å bli mistenkt for å lange dop

Anonymkode: 5339f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så når min 93 år gamle farmor med rullebagen på vei til butikken krysser skolegården blir hun bortvist for å unngå at hun langer dop?

Må ta en prat med farmor, ass....få henne til å ta en km ekstra til butikken for å slippe å bli mistenkt for å lange dop

Anonymkode: 5339f...a66

Tosk. Ikke prøv å si at du ikke skjønte hva jeg mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På U.skolen her får ikke barneskole elevene lov å ta snarvei gjennom skolegården på vei til/fra skolen sin. De må pent gå rundt. Dette selv om ungdomsskoleelevene er inne i time både til og fra.  

Vet ikke hvor mange voksne som har blitt bortvist, men håper det er likhet for alle ;)

Anonymkode: 66158...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når min 93 år gamle farmor med rullebagen på vei til butikken krysser skolegården blir hun bortvist for å unngå at hun langer dop?

Må ta en prat med farmor, ass....få henne til å ta en km ekstra til butikken for å slippe å bli mistenkt for å lange dop

Anonymkode: 5339f...a66

Dette er mormora di eller?

https://www.aftenposten.no/norge/i/P3BJBX/Tiltalt-for-sprit--og-tobakkssalg-til-barn-Her-er-bestemorens-64-prisliste

Anonymkode: 43e23...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er offentlig skole. Altså offentlig område. Du har all rett til å krysse området 😊

Anonymkode: b2c3e...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når min 93 år gamle farmor med rullebagen på vei til butikken krysser skolegården blir hun bortvist for å unngå at hun langer dop?

Må ta en prat med farmor, ass....få henne til å ta en km ekstra til butikken for å slippe å bli mistenkt for å lange dop

Anonymkode: 5339f...a66

Det er faktisk ikke utenkelig at eldre mennesker selger medisinen sin på gata. Jeg har jobbet i rusomsorgen og vet at dette skjer oftere enn folk tror. 

Anonymkode: fa873...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. april 2018 den 13.12, Anonym bruker skrev:

Tja. Jeg vil sette pris på om lærere på inspeksjon bortviser hvem som helst som ikke har noe i skolegården å gjøre. Ellers er jo din metode genial for gærninger og pedofile. De bare "går en snarvei" gjennom skolegården.

Anonymkode: b7c65...06a

Oj. Overaktivert amygdala? 

Anonymkode: 7a2de...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...