Gå til innhold

Hver vår og sommer blir jeg påminnet hvor lat og lite handy min mann er 😩😩


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg blomsterkasser, søppelkassestativ. Hagen bak her er rotete, fullt av gamle steiner og busker og trær. Vi har ikke høytrykksspyler så jeg kan spyle. Det er så mye vi skulle gjort ute. 

Han tar aldri iniativ til å gjøre noe! Aldri! Jeg må mase, så ender det opp i en krangel! Er så lei! Hva kan man si?

Anonymkode: 89555...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker meg blomsterkasser, søppelkassestativ. Hagen bak her er rotete, fullt av gamle steiner og busker og trær. Vi har ikke høytrykksspyler så jeg kan spyle. Det er så mye vi skulle gjort ute. 

Han tar aldri iniativ til å gjøre noe! Aldri! Jeg må mase, så ender det opp i en krangel! Er så lei! Hva kan man si?

Anonymkode: 89555...9db

Hva hadde du gjort om du var aleine? Ikke hadde en mann da? 

Anonymkode: af640...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en filosofi, jeg irriterer meg ikke over det mannen ikke gjør, så lenge jeg ikke gjør det selv heller. Dette her er ting du klarer selv, så gjør det selv. Jeg har ikke tenkt til å leve livet mitt med å irritere meg over andre!

Anonymkode: dc339...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker meg blomsterkasser, søppelkassestativ. Hagen bak her er rotete, fullt av gamle steiner og busker og trær. Vi har ikke høytrykksspyler så jeg kan spyle. Det er så mye vi skulle gjort ute. 

Han tar aldri iniativ til å gjøre noe! Aldri! Jeg må mase, så ender det opp i en krangel! Er så lei! Hva kan man si?

Anonymkode: 89555...9db

Håper du tuller?

Dette er jo ting jeg selv gjør hver vår... Hender at jeg setter han til å spyle takrenner og skifte dekk, men rydde sten og bygge blomsterkasser et jo gøy (og lett) å bygge selv :) 

Etterpå så skal jeg faktisk ut å bygge mitt eget drivhus. Mannen min har ikke fletta peiling på sånt, så da gjør jeg det selv -med lydbok på øret, og koser meg. Så kan han få ta med barna og finne på noe gøy.

-Man må jobbe med hverandres svakheter, ikke mot 

Anonymkode: 44e83...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer du ikke å gjøre dette selv? Ellers høres det ut som dere kanskje burde se dere om etter et annet sted å bo, uten hage.  Mannen din har tydeligvis ingen interesse av hagearbeid,  og du mestrer det ikke selv. 

Anonymkode: e80d1...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting gjør jeg selv. Mannen er flink til mye, men hagen er det mest jeg som står for. Kjøp deg en høytrykksspyler og sett i gang og rydd opp. Planlegg bed og blomster, lemp bort stein og bygg søppelkassestativ. Dette fikser du! Eventuelt kan du sette av en helg til hagearbeid, skrive lister over hva som skal gjøres og legge tilrette for effektiv jobb den helgen. Legge ut søppelkassesativet på mitt anbud og betale noen for tjenesten. Du må være villig til å ta din del også, ikke gå rundt og tenke hvor mye du ønsker deg blomsterkasser og skylde på mannen for at du ikke får det. 

Anonymkode: a7c03...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Slik var/er eksen også.

Jeg syns det er surt og urettferdig å være den som skal gjøre ALT inne og utendørs.Hjelper din til der?

Hadde han tatt i et tak med klesvask, matlaging, vasking osv hadde jeg ikke irritert meg over at han var giddaløs på hagearbeid.

Ikke artig med en mann som ligger på sofan og ser sport helg ut og helg inn mens jeg arbeider for at vi skal ha det ok.

Som nevnt er han nå eks og jeg bor i firemannsbolig hvor vi deler på hagestell.

 

Anonymkode: 4a896...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg godt. Slik var/er eksen også.

Jeg syns det er surt og urettferdig å være den som skal gjøre ALT inne og utendørs.Hjelper din til der?

Hadde han tatt i et tak med klesvask, matlaging, vasking osv hadde jeg ikke irritert meg over at han var giddaløs på hagearbeid.

Ikke artig med en mann som ligger på sofan og ser sport helg ut og helg inn mens jeg arbeider for at vi skal ha det ok.

Som nevnt er han nå eks og jeg bor i firemannsbolig hvor vi deler på hagestell.

 

Anonymkode: 4a896...32e

Denne!

Anonymkode: a661c...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han noe ellers da? Er han flink til å ta sin del av husarbeid og alt med barna?

Jeg tenker at hvis han er flink til å ta sin del av alt annet, må det være greit at han ikke tar hagearbeidet. Gjør han ikke noe av noe som helst, slik at alt faller på deg, da hadde jeg slept fyren til fvk og spurt hvorfor han syntes det var rimelig at han hadde masse fritid hver dag mens du var hans ubetalte tjener, gartner og hushjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke være handy selv da? Jeg har en mann som er handy, men jeg gjør faktisk mest av «handy-arbeidet» hjemme, både inne og ute. Jeg har kjøpt meg både høytrykksspyler, drill og vater som jeg bruker hyppig.

Man kan Google alt i dag! Enkle prosjekter kan enhver få til. Man finner bilder og tegninger i steg for steg, videoer og annet. 

Anonymkode: 8cd67...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig klarer hun dette selv. Men hvorfor mener dere at mannen ikke skal bidra med vanlig vedlikehold av eiendommen? 

Anonymkode: d6073...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hverken han eller du vil/kan/orker eller har lyst til å vedlikeholde tomt og hage, så bær dere kanskje vurdere å flytte til leilighet eller rekkehus uten særlig mye tomt. Her i huset er det jeg som styrer hagen, men mannen bidrar selvfølgelig når jeg ber han om det. Hagen er min hobby, min glede og jeg er prosjektleder og jeg liker å lempe stein, grave bed og ordne. Jeg vet også at det ikke er noe mannen min fryder seg over å holde på med, så jeg ber ikke om hjelp hver dag, men han klipper gresset på eget initiativ, for det har vi avtalt. Han er mer god på å gjøre ting med huset, som beising av terrasser, pussing og småflikking. Snekring er ingen av oss gode på, så vi har kjøpt ferdigsnekrede søpleskur av naboen som er glad i å snekre,  og blomsterkasser kjøpte vi på hagesenteret.  Jeg tenker at dere må bli enige om hva dere ønsker med den hagen dere har. Om ingen av dere er interessert i å jobbe med hagen, så bør dere prøve å bli enige om et minstenivå på hvordan dere skal ha det, og kanskje skrive ned en plan med hvem som skal ha ansvar for hva. Da får han også sagt sitt om hva han synes er nødvendig og det er vanskeligere å sluntre unna en plan han selv har vært med å lage. At du ikke er gift med en handyman får du ikke gjort noe med. Han blir ikke plutselig flink til å snekre bare fordi du vil det. Da må du enten ta ansvar for det selv, eller så må dere kjøpe dere fri fra det. Om ingen av dere vil - flytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlikeholdsbehovet må stå i forhold til vedlikeholdsinnsatsen dere orker å legge inn - samlet!

Det betyr at dersom din mann hverken kan eller vil bidra med hus og hage, og du ikke vil gjøre dette selv, må dere skaffe noe mer lettstelt! Vi har det litt på samme måte fordi vi jobber så innihampen mye (særlig mye reising) at vi aldri får gjort så mye i hagen som vi skulle ønske, men ingen av oss er irriterte for det. Vi tenker at vi vedlikeholder MÅ tingene som takrenner, hagemøbler, fasade osv, så får heller plenen være overgrodd med mose, klippes en gang (eller 5 for lite i sesong) bedene se ruskete ut ...det lever vi greit med ;)

Ok så er vi faen meg stolte av oss selv nå vi tar oss på tak! Vær et lag med mannen HI ikke fiender som krangler om hvem som gjør minst og mest...det kommer det ikke noe godt ut av :) 

Anonymkode: 1b8db...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker meg blomsterkasser, søppelkassestativ. Hagen bak her er rotete, fullt av gamle steiner og busker og trær. Vi har ikke høytrykksspyler så jeg kan spyle. Det er så mye vi skulle gjort ute. 

Han tar aldri iniativ til å gjøre noe! Aldri! Jeg må mase, så ender det opp i en krangel! Er så lei! Hva kan man si?

Anonymkode: 89555...9db

Da ville jeg i alle fall ikke ventet på at mannen skulle snekre blomsterkasser og søppelkassestativ, siden begge deler kan man kjøpe. Her selger renovasjonsselskapet fine søppelkassestativ. Høytrykkspyler kan du kjøpe deg selv, det må jo være det minste problemet. Så sparer du kampene til de tngene du må ha hjelp med. Mannen blir ikke handy bare fordi du ønsker det

Anonymkode: 0cb77...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvordan kan det gå an at damene her inne alltid synes kvinnfolkene skal gjøre alt? Man må da kunne forvente NOE av mannen også!

Anonymkode: 4ca8a...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, hvordan kan det gå an at damene her inne alltid synes kvinnfolkene skal gjøre alt? Man må da kunne forvente NOE av mannen også!

Anonymkode: 4ca8a...156

Enig med at mannen også må ta seg av husholdningsarbeid, men å bygge en blomsterkasse er ikke vanskelig.

Anonymkode: c1daf...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, hvordan kan det gå an at damene her inne alltid synes kvinnfolkene skal gjøre alt? Man må da kunne forvente NOE av mannen også!

Anonymkode: 4ca8a...156

Klart man må kunne forvente at mannen bidrar i hverdagen! Men å sutre fordi jeg ønsker meg blomsterkasser, og han gidder ikke å snekre dem til meg, når hun kan reise på nærmeste Hageland og kjøpe selv, blir for dumt! 

Hvis dette er toppen av isfjellet, og han ikke bidrar med noen ting, så er det der problemet ligger, ikke i at han ikke er handy. 

Anonymkode: 1cde8...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere enige om å bo i hus og enige om fordeling av ansvar/ønskeprosjekter? Jeg hadde glatt gjort alt ute som ikke innebærer snekring (det er kjedelig og jeg gidder ikke lære meg det), snekkertjenester kan kjøpes, men ikke hvis han ikke gjorde noe annet heller.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du ikke at han ikke var handy før dere bestemte dere for å gifte dere? Jeg var fullt klar over at mannen min var utrolig lite handy, men det kan jeg ikke klandre ham for. Det er sånn han er. Han har sine ting som han har ansvar for hjemme og jeg har mine. Vi har valgt bort hus med hage og bor i stedet i leilighet med balkong, for ingen av oss kunne tenke oss å holde på med hagestell og husmaling. 

Jeg kan ikke fortelle deg hvor mange ting jeg har googlet på egenhånd og lært meg å gjøre, fordi mannen ikke har interessen eller evner det. Alle de tingene du nevner kan du klare selv! 

Men er problemet at han er lat med alt er jeg enig i at en tur i mekling bør være på tapetet! 

Anonymkode: 79286...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg godt. Slik var/er eksen også.

Jeg syns det er surt og urettferdig å være den som skal gjøre ALT inne og utendørs.Hjelper din til der?

Hadde han tatt i et tak med klesvask, matlaging, vasking osv hadde jeg ikke irritert meg over at han var giddaløs på hagearbeid.

Ikke artig med en mann som ligger på sofan og ser sport helg ut og helg inn mens jeg arbeider for at vi skal ha det ok.

Som nevnt er han nå eks og jeg bor i firemannsbolig hvor vi deler på hagestell.

 

Anonymkode: 4a896...32e

Jeg og er her. Bortsett fra at jeg fortsatt bor i enebolig, men har bedre oversikt nå. 

Anonymkode: cf9a0...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...