Gå til innhold

Barnehagen tar på regntøy - uansett


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tips til skallbukser som puster og samtidig er vanntette? Barnehageansatte her tar på regntøy i 11+ og ungene blir gjennomvåte våte og klamme på bena...

Anonymkode: ed284...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bergans, Isbjørn of Sweden og Polarn O Pyret har vi god erfaring med.  

Irriterende når barnehagen tar på PU-regntøy når det ikke er nødvendig. Jeg brukte lang tid på å lese meg opp på pusteegenskaper, vanntetthet og slitestyrke - og kjøpte det beste (dyrt)   

Tok bare med meg gummi-regntøyet i bilen de dagene det virkelig ikke var nødvendig (Bor i Bergen) , det samme med gummistøvler.  

Gore-tex sko med skaft sitter MYE bedre på foten og er like vanntett. 

Anonymkode: 5e1b3...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig så må jo barnet ha på noe ute når det er vått i bakken og har barnet bare regnbukse ja da blir det det, bedre enn vinterdressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I bruker reimatec og Skogstad :)

og ta med regnklærne hjem. Har de skikkelig parkdress med høy vannsøyle, så behøves ikke regnklær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Appelsinpiken skrev:

 I bruker reimatec og Skogstad :)

og ta med regnklærne hjem. Har de skikkelig parkdress med høy vannsøyle, så behøves ikke regnklær :)

Jo, regnklær behøves! Selvsagt avhengig av hvordan barna leker, men mine trenger definitivt regnklær. Ene min trenger sågar hel i stedet for todelt, da hun hele tiden presterer å få inn vann mellom jakka og selebuksa. Enhver sølepytt er en uimotståelig fristelse. 

Anonymkode: 3bedc...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, regnklær behøves! Selvsagt avhengig av hvordan barna leker, men mine trenger definitivt regnklær. Ene min trenger sågar hel i stedet for todelt, da hun hele tiden presterer å få inn vann mellom jakka og selebuksa. Enhver sølepytt er en uimotståelig fristelse. 

Anonymkode: 3bedc...f39

Ikke enig. Bor på Sunnmøre, med tilhørende vær, og barna mine er ike mer våte enn de andre :) vi bruker hel reimatec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Irriterende når barnehagen tar på PU-regntøy når det ikke er nødvendig. Jeg brukte lang tid på å lese meg opp på pusteegenskaper, vanntetthet og slitestyrke - og kjøpte det beste (dyrt)   

Men hvordan skal barnehagen vite at du har kjøpt det beste? De kan ikke automatisk se at dine barns klær er supre og nye, mens nabobarnet har en dress som er arvet etter fem andre barn, er vasket 500 ganger og ikke er vanntett lenger for fem øre. Derfor tar de på regntøy som de ser at holder. (Altså, jeg har barnehagebarn selv og skjønner irritasjonen, men det går an å prøve å se det fra barnehagens side også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Appelsinpiken skrev:

Ikke enig. Bor på Sunnmøre, med tilhørende vær, og barna mine er ike mer våte enn de andre :) vi bruker hel reimatec

Vi bor også på Sunnmøre. Prøvde Reimatec i fjor, det er hverken bedre eller verre enn annet vi har prøvd. Det funker i fuktig vær, men ikke i kraftig regnvær. Og definitivt ikke i sølepytter.

Anonymkode: 3bedc...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Helly Hansen parkdress. Den puster, og er ekstremt vanntett. Vi lekte med hageslangen i fjor sommer, og oppdaga at vi kunne fylle hele dressen med vann uten at det rant ut én  dråpe. Eller, da hele dressen var helt helt full, piplet det ut litt gjennom glidelåsen. 

Men den holder barnet definitivt tørt om det sitter i en sølepytt.

Anonymkode: 05ac5...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor også på Sunnmøre. Prøvde Reimatec i fjor, det er hverken bedre eller verre enn annet vi har prøvd. Det funker i fuktig vær, men ikke i kraftig regnvær. Og definitivt ikke i sølepytter.

Anonymkode: 3bedc...f39

Her badet mine i et vann, og enste plassen de var våt var der det hadde trekt vank oppigjennom støvelen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, regnklær behøves! Selvsagt avhengig av hvordan barna leker, men mine trenger definitivt regnklær. Ene min trenger sågar hel i stedet for todelt, da hun hele tiden presterer å få inn vann mellom jakka og selebuksa. Enhver sølepytt er en uimotståelig fristelse. 

Anonymkode: 3bedc...f39

 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, regnklær behøves! Selvsagt avhengig av hvordan barna leker, men mine trenger definitivt regnklær. Ene min trenger sågar hel i stedet for todelt, da hun hele tiden presterer å få inn vann mellom jakka og selebuksa. Enhver sølepytt er en uimotståelig fristelse. 

Anonymkode: 3bedc...f39

Hvordan kan du være uenig i at hennes barn trenger regnklær??? Jo, noen barn trenger faktisk regnklær, for noen barn er badere og svømmer i vannpyttene uansett hvor mye vann det er.

Anonymkode: bc0f6...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Irriterende når barnehagen tar på PU-regntøy når det ikke er nødvendig. Jeg brukte lang tid på å lese meg opp på pusteegenskaper, vanntetthet og slitestyrke - og kjøpte det beste (dyrt)   

Som barnehageansatt så må jeg si at jeg synes det er vanskelig å vite hva som er bra tøy og ikke, hva som er arvet og hva som er nytt, hva som er vasket mange ganger og ikke og hva som er impregnert ekstra og ikke. Så hvis ikke foreldre gir oss beskjed om at den dressen der tåler vann like godt som regntøy, så blir det regntøy som blir tatt på. Og på denne tiden av året så trenger de kanskje ikke hel dress, men bare bukse, og da blir som oftest regnbukse løsningen

Anonymkode: bc0f6...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen der jeg jobber er det mye snø som skal smelte og vi bruker derfor regnbukse og jakke/genser nå når det er 12 grader. Det smelter så utrolig mye og for å slippe å stå inne å bytte på klær hele tiden, velger vi å bruke det som tåler mest vann. ( 1.mindre voksen ute ved å være inne i garderoben å skifte)

Jeg kan ikke vite at de forskjellige dressene tåler dette og dette. 

Viktigste er likevel å ha nok skiftetøy og en ekstra turbukse slik at vi kan bytte på tørt. 

Anonymkode: 74d2f...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også, bortsett fra da det plaskregn før påske for da tok de på dress 😂😛🤤. Jeg prøver å legge fremst det jeg vil hun skal gå i og fjerner uaktuelle plagg/sko slik at det ikke blir så mange vagmuligheter.

Anonymkode: 7c0e2...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med regntøyet hjem! Jeg jobber i barnehage og prøver å fortelle mine ansatte at nå har dresser fått så bra kvalitet at vi trenger ikke regntøy. Men de som har jobbet mange år i bhg har lite tro på dette. Så de tar på regntøy bare for å være sikker..

Jeg har en gutt på 3 år og har denne sesongen kjøpt 2 Wheat heldresser. Han sitter i søledammen med de og har ikke hatt et skift på flere uker! 

Anonymkode: 0977f...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...