Gå til innhold

Ta familebilde når man er voksen og har familie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min sine foreldre vil ta familiebilde, men bare foreldre og barn.  Jeg og svogeren min får ikke bli med, selv om jeg har tre barn med sønnen og svogeren har to barn med datteren.. vi diskuterte dette litt og synes det er merkelig, er vi ikke familie vi.. 

I tillegg, er det ikke vanlig å ta slike bilder når barna er små??

Anonymkode: 4de95...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke helt hva som er problemet. Hvis dette er bildet de ønsker seg, må de vel kunne ta det? Men du kan jo foreslå at du og svogeren er med på noen bilder, og at de tar noen sv bare seg og «barna». Koselig å ha litt forskjellig. 

Anonymkode: d7381...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å ta bilder også når barna er større, og har blitt "seg selv" 

Helt ok at de ønsker kun egne barn og barnebarn - men som hun over sier er det jo greit å ta begge deler? Så kan de og dere bestille de bildene dere ønsker i ettertid. 

 

I bryllup og konfirmasjoner er det jo helt vanlig å ta bilder i alle mulige sammensetninger, så ser ikke at det er så galt.  

En nabofamilie tok bilde av foreldre, søsken alle barna + partnere. Kjempeflott bilde, men i ettertid har det vært flere skilsmisser og det bildet har liksom mistet hedersplassen sin, særlig siden den ene skilsmissen var ganske heftig. 

Anonymkode: 052a9...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hva som er problemet. Hvis dette er bildet de ønsker seg, må de vel kunne ta det? Men du kan jo foreslå at du og svogeren er med på noen bilder, og at de tar noen sv bare seg og «barna». Koselig å ha litt forskjellig. 

Anonymkode: d7381...650

Nei det er vel ikke noe problem.. Men er det ikke rart? Vi skal til fotograf om to uker med vår minste, og jeg nevnte at vi kanskje skal ta familiebilde da. Han syntes det var rart å ta når barna var små, og at det vanlige var å ta slik han og foreldrene og søsteren skal. Jeg sa til han at jeg tror det er mest vanlig å ta slike bilder når barna er små, er det ikke? 

 

De har ikke planlagt å ha med oss på noen nei.,, 

Anonymkode: 4de95...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hyggelig å ta bilder også når barna er større, og har blitt "seg selv" 

Helt ok at de ønsker kun egne barn og barnebarn - men som hun over sier er det jo greit å ta begge deler? Så kan de og dere bestille de bildene dere ønsker i ettertid. 

 

I bryllup og konfirmasjoner er det jo helt vanlig å ta bilder i alle mulige sammensetninger, så ser ikke at det er så galt.  

En nabofamilie tok bilde av foreldre, søsken alle barna + partnere. Kjempeflott bilde, men i ettertid har det vært flere skilsmisser og det bildet har liksom mistet hedersplassen sin, særlig siden den ene skilsmissen var ganske heftig. 

Anonymkode: 052a9...c5b

De og barnebarn hadde vært veldig hyggelig, jeg skjønner jo argumentet med skilsmisse.. (selv om vi har vært sammen siden vi var 18). Men de skal ikke ha med barnebarn heller. 

Anonymkode: 4de95...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På veggene til pasientene mine (sykehjem) henger mangd bilder av gamle foreldre sittende i stoler og de voksne barna stående bak. Bildene er nok tatt fra mellomkrigstiden opp til 50-tallet, så det var vanlig før i tiden. Hverken svigerbarn eller barnebarn er med.

Men jeg hadde nok valgt hele familien, i å velge bort svigerbarna sier man rett ut at de er i familien på nåde.

Anonymkode: 76aa2...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min sine foreldre vil ta familiebilde, men bare foreldre og barn.  Jeg og svogeren min får ikke bli med, selv om jeg har tre barn med sønnen og svogeren har to barn med datteren.. vi diskuterte dette litt og synes det er merkelig, er vi ikke familie vi.. 

I tillegg, er det ikke vanlig å ta slike bilder når barna er små??

Anonymkode: 4de95...2c9

Det samme ble gjort her i forb75års lag. Men de tok et med de, de og deres barn, et med alle og så et med alle pluss ektefeller. 

Tror ikke det er unormalt. Nå var dette mine besteforeldre da, men svigers (som du nevner) hadde ikke så mye fotomuligheter... Mine svigers var småbarnsforeldre på sent 70-tallet -Lenge før speilrefleks kamera og «Femme fotografene».

Når jeg tenker meg om så ble bare det med de, barn, barnebarn og oldebarn hengt opp 😂 

Anonymkode: 59d8f...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...