Gå til innhold

Sønnen min og her inne


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han sa at han kan spore alt. Han kan se at det han skriver på router stemmer med det som han selv skriver 

Anonymkode: a2b70...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva snakker du om...?

Anonymkode: f42a7...0ef

Jeg snakker om at han kan se alt jeg skriver........

Anonymkode: a2b70...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker om at han kan se alt jeg skriver........

Anonymkode: a2b70...9ff

Ok? Og hvordan kan han det, liksom ? 

Anonymkode: f42a7...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien kan han det, men da skal han være j god på it og ha rette utstyr. 

Vil du være sikker så opretter du en uregistrert nettleser. 

Anonymkode: 19ac1...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan også se alt du skriver... På tide å korke flaska.

Anonymkode: 160e7...056

Hahaha, herregud som jeg lo av denne! 😂

Anonymkode: 45db4...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. april 2018 den 4.35, Anonym bruker skrev:

I teorien kan han det, men da skal han være j god på it og ha rette utstyr. 

Vil du være sikker så opretter du en uregistrert nettleser. 

Anonymkode: 19ac1...0ba

Han blir ikke arveløs, han mååte ha hatt noe å arve da, vel? Han har heller ikke truet. Han er dyktig, ja. Til dere andre, uavhengig av om korken er av eller på, så kan alt vi alle skriver spores, enten dere liker det, eller ikke.

 

Anonymkode: a2b70...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han blir ikke arveløs, han mååte ha hatt noe å arve da, vel? Han har heller ikke truet. Han er dyktig, ja. Til dere andre, uavhengig av om korken er av eller på, så kan alt vi alle skriver spores, enten dere liker det, eller ikke.

 

Anonymkode: a2b70...9ff

Ville vært mer bekymret for at sønnen min ønsket å lese hva jeg skrev på et dameforum som dette! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han blir ikke arveløs, han mååte ha hatt noe å arve da, vel? Han har heller ikke truet. Han er dyktig, ja. Til dere andre, uavhengig av om korken er av eller på, så kan alt vi alle skriver spores, enten dere liker det, eller ikke.

 

Anonymkode: a2b70...9ff

Løsning nr 1:

Du lærer ham om privatlivets fred og at han ikke har rett til å snoke på den måten.

Løsning nr 2:

Ting du ikke vil han skal lese skriver du på bussen, hos venninnen, i lunsjpausen osv.

Ja, alt kan sikkert spores - med mindre man gjør seg store anstrengelser og vet hva man holder på med. Men helt ærlig. Det kunne det også før dataens tid. 

Så lenge man  ikke legger ut info som kan misbrukes eller selv bryter loven på nett er det ikke farlig. Jeg tviler sterkt på at noen orker å bruke tid på å spore opp deltakerne i en diskusjon om leggetid for en 3-åring eller hvordan man kommer seg 15 kilo ned på en måned.

Anonymkode: 3fd3e...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først tatt en prat med han om krav til privatliv, at slike ting ikke er greit uansett om han har mulighet til det. Så ville jeg gjort en av 2 ting: 
1: Enten skrevet en saftig falsk historie her inne som gjorde at han "mistet" synet i mange uker fremover. F.eks. om hvordan du og faren hans hadde sex på kjøkkenbenken, eller at du tenner på bygningsarbeidere, osv. 

2: Lært meg å gjøre det selv, vist han hva han skrev på nettet også byttet passord på ruteren. Etter det kan han jo skaffe seg mobilt bredbånd, får håpe han ikke bruker mye tid på spilling for da er mobile nettverk ikke helt optimalt. 

Her finner du en oppskrift, mulig denne er litt gammel, men søk på noe av det samme: 
https://lifehacker.com/how-to-tap-your-network-and-see-everything-that-happens-1649292940   

Anonymkode: e6069...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilgangen til router IP adresser og logger, gjør at en person kan se hvilke nettsider brukere går på. Alle URL'er som i denne tråden er .....144346374-sønnen-min-og-her-inne/ så på det trådløse nettverket hjemme kan det gjøres. En PC kan også ha en keylogger som lagrer alle tastetrykk. Dersom du bruker en mobil/ipad og ikke wifi hjemme. Så kan han ikke det. 

Anonymkode: 50325...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...