Gå til innhold

Lavkarbo og kjempetørst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har gått på lavkarbo i to uker, ligger på ca 40 g karbohydrat i døgnet. Er veeeeeldig tørst og tørr i munnen, er det vanlig? Har gått ned 2,5 kg, regner med det er mest vann. Er det grunnen til tørsten? 

Anonymkode: 8aa19...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du normale mengder proteiner? Er en del som feilaktig spiser veldig mye proteiner når de liksom går på lavkarbo, og det kan påvirke nyrene uheldig.

Ellers tror jeg ikke det at du mister overflødig væske i kroppen skal gjøre deg tørst.

Anonymkode: 9d92a...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gått på lavkarbo i to uker, ligger på ca 40 g karbohydrat i døgnet. Er veeeeeldig tørst og tørr i munnen, er det vanlig? Har gått ned 2,5 kg, regner med det er mest vann. Er det grunnen til tørsten? 

Anonymkode: 8aa19...f9f

Hvor mye drikker du da?

Anonymkode: ff256...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye drikker du da?

Anonymkode: ff256...a20

Drikker mye!! Mange glass mange gange for dagen. Men jeg spiser kanskje litt mye proteinet som hun over sier. Skal prøve å unngå det. 

Anonymkode: 8aa19...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser du normale mengder proteiner? Er en del som feilaktig spiser veldig mye proteiner når de liksom går på lavkarbo, og det kan påvirke nyrene uheldig.

Ellers tror jeg ikke det at du mister overflødig væske i kroppen skal gjøre deg tørst.

Anonymkode: 9d92a...5e0

Spiser ikke veldig mye proteinet synes jeg selv. Men jeg bruker lifesum appen og jeg ligger alltid litt over på protein, så det kan vere grunnen. Får prøve å redusere litt. 

Anonymkode: 8aa19...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...