Gå til innhold

Jeg får ikke dusjdøren ren!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den blir ikke skikkelig ren samme hva! Glassdør. Ikke kabinett. Kun 4-5 år gammel. Jeg vasker og vasker, men det er som om det er en grå hinne på glasset, og gamle «dråpe-merker» som ikke lar seg vaske bort. Har til og med forsøkt å gå over rent glass med rødsprit. 

Gode tips til meg?

Anonymkode: f7364...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grå hinne er nok kalk med litt fett- og såperester på. Det har absolutt ingen effekt å bruke rødsprit. Jeg ville brukt eddik. 

Alternativt ville jeg blandet vanlig oppvaskmiddel med litt salmiakk, og sprutet på, og latt det virke noen minutter før jeg skrubbet med en oppvaskkost el. 

Anonymkode: bab1a...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problemet, men sist jeg vasket ble dørene skinnende rene. Jeg blandet zalo og eddik, sprayet på dusjveggene med en sprayflaske, knikket det utover med en tørr svamp og lot det stå i 10 minutter. Så tok jeg litt vann på svampen og knikket det også utover. Etter nye 10 min. spylte jeg av, og brukte nal for å få vekk vann og evt. rester. Ble veldig bra :)

Anonymkode: 37b05...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt samme problemet, men sist jeg vasket ble dørene skinnende rene. Jeg blandet zalo og eddik, sprayet på dusjveggene med en sprayflaske, knikket det utover med en tørr svamp og lot det stå i 10 minutter. Så tok jeg litt vann på svampen og knikket det også utover. Etter nye 10 min. spylte jeg av, og brukte nal for å få vekk vann og evt. rester. Ble veldig bra :)

Anonymkode: 37b05...526

Takk for tips. Ikke hi, men har samme problem 

Anonymkode: 707d2...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne wc-rensen fra Europris er magisk: https://www.dinside.no/bolig/denne-bor-du-ta-med-deg-i-dusjen/68649806

 

Personlig så blander jeg ca. 50/50 med vann i en sprayflaske (rett og slett fordi det blir så fort tomt i selve flaska til wc-rensen hvis man skal sprute med den). Så sprayer jeg alle overflatene i dusjen, lar det virke noen minutter, skurer litt over med klut og skyller av. Aldri hatt så ren dusj som etter jeg begynte å bruke denne :-) 

Anonymkode: bf7cf...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt samme problemet, men sist jeg vasket ble dørene skinnende rene. Jeg blandet zalo og eddik, sprayet på dusjveggene med en sprayflaske, knikket det utover med en tørr svamp og lot det stå i 10 minutter. Så tok jeg litt vann på svampen og knikket det også utover. Etter nye 10 min. spylte jeg av, og brukte nal for å få vekk vann og evt. rester. Ble veldig bra :)

Anonymkode: 37b05...526

Takk for alle svar. Jeg har nå forsøkt denne, og døren er i grunnen renere enn noen gang. MEN, den grå fargen, og dråpene er der fortsatt...

Jeg er enig i at det nok er kalk. Jeg tror at det er veldig mye kalk i vannet her, da alle skåler, kopper ol av plast er akkurat like. 

Jeg har før prøvd wc-rens, rødsprit (hadde lest tips om det), zalo, salmiakk, blå skuretrekant fra jif, mirakelsvamper fra europris/nille. Alt uten hell. 

Anonymkode: f7364...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa plumbo tar fettet /hinna som legger seg på døra. Kjøpes på europris. 

Anonymkode: 790f1...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skremmende nok er det som fungerer best her Lano dusjsåpe😟 Og jeg har helt sluttet å bruke den på kroppen når jeg ser hvor effektiv den er på å ta kalkrester i dusjen....

Anonymkode: ce701...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, klg,2 boys now:) skrev:

Wc rens og tøymykner.helt genialt

Takk igjen for alle svar. Jeg prøver videre 👍🏼

Dere som sier wc-rens og tøymykner. Hvordan, og hvilket forhold?

Anonymkode: f7364...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk igjen for alle svar. Jeg prøver videre 👍🏼

Dere som sier wc-rens og tøymykner. Hvordan, og hvilket forhold?

Anonymkode: f7364...682

Jeg har brukt mange forskjellige merker.dynker dusjdørene med wc rens og lar det virke lenge.tøymykner bruker jeg når de ikke er så skittene.da tar jeg bare og gnir over med svamp og skyller med engang.

 Tøymykner er også genial på gulvvask hvis en plages med mye støv på gulvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mye kalk i vannet. Har forsøkt wcrens fra europris men den tar ikke det grå belegget syns jeg. Det jeg er mest fornøyd med er å blande edikk og zalo, skrubbe det på dørene med en sånn trekant fra jif, la det virke i 10 minutter også skrubbe igjen mens jeg skyller av med dusjen. Bruker nal til slutt. Dette funker best, men ikke helt optimalt. Har prøvd mye!! 

Anonymkode: 6e7bc...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...