Gå til innhold

Får vi aldri vite hvorfor Tim døde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er jeg den eneste som aldri har hørt om fyren før? 🙈 Så mye skriverier i avisene så man skulle tro at det var Bob Dylan eller Bruce Springsteen som er død. Selvfølgelig kjempe trist når noen dør så ung 💜 Men jeg har ikke snøring på hvem ham var. Men liker sikkert ikke musikken hans, vet ikke om jeg har hørt noe av han.

Som nevnt over så er det vel opp til familien å dele dødsårsaken.

Anonymkode: 256a6...0b5

Oi. Skjønner ikke at du tør å si det høyt! ALLE vet hvem han er. 

Anonymkode: f7a73...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke grafse :( unnskyld. 

Anonymkode: d276c...b81

Hallo... Det er ikke så rart man blir nysgjerrig ! Jeg lurer fælt på hva som har skjedd jeg også. Ufattelig trist. 

Anonymkode: f7a73...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke grafse :( unnskyld. 

Anonymkode: d276c...b81

Det er naturlig å ville vite, spesielt om du føler du har hatt et slags forhold til ham, eller i hvert fall musikken hans. Men du trenger ikke vite noen detaljer om hvordan han døde for å sette pris på det han har gjort eller den han var. Du kan hedre ham ved å lytte til musikken og sette pris på det han via musikken sin har gitt deg.

Anonymkode: 2b927...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som liker elektronisk musikk har sikkert hørt om  han, men en veldig stor del av jordas befolkning har null interesse av en musikktype som dette og da er mannen totalt ukjent.

Anonymkode: 8596e...516

Det er helt mainstream musikk. I bunn og grunn helt super 'pop'-musikk som spilles overalt. 

De eneste jeg kjenner som ikke vet hvem han er, er svigers i 70-årene som utelukkende hører på svensk dansebandmusikk😂 Men det er fordi alt annet er 'bråk' i deres ører.... er du i den kategorien, kanskje?

Anonymkode: 0fe38...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt mainstream musikk. I bunn og grunn helt super 'pop'-musikk som spilles overalt. 

De eneste jeg kjenner som ikke vet hvem han er, er svigers i 70-årene som utelukkende hører på svensk dansebandmusikk😂 Men det er fordi alt annet er 'bråk' i deres ører.... er du i den kategorien, kanskje?

Anonymkode: 0fe38...80d

Da kan vi jo konkludere med engang at du har en meget snever omgangskrets...

Anonymkode: 8596e...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som han har hatt dårlig helse lenge pga livsstilen og jeg har inntrykk av at det er det som til slutt tok livet av ham direkte eller indirekte. Stakkars fyr.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste som har hørt på radioen P1 P3 P4 eller lignende kanaler eller hvert på et utested de siste nesten 10 årene har hørt sangene hans men de trenger nødvendigvis ikke å vite hvem det er. 

Han kan sammenlignes med mange av de store artistene selv om han ikke har riktig sjanger for mange her.

håper familien hans slipper det nye albumet som han har laget. 

Anonymkode: 4d9b2...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at jeg har hørt låtene hans på radio, men aldri visst navnet hans eller sett fjeset hans. Jeg er ikke interessert i denne sjangeren, og skammer meg da ikke over å ikke vite noe om ham heller. Jeg er 36 år, og liker rock, punk og funk.  

Når det er sagt, så er det alltid leit når unge folk dør ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan vi jo konkludere med engang at du har en meget snever omgangskrets...

Anonymkode: 8596e...516

Hæ? Tror du må lese kommentaren hennes en gang til 

Anonymkode: 2543d...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Tror du må lese kommentaren hennes en gang til 

Anonymkode: 2543d...6ed

Det trenger jeg ikke. Jeg har en stor omgangskrets, og jeg har veldig mange venner og bekjente som ikke har hørt om denne artisten og mange av de er pluss/minus 30 år. Vedkommende jeg svarte påstår at hun kun kjenner to som ikke har hørt om vedkommende artist, og det gir en sterk indikasjon på at hun ikke har veldig mye mangfold i hennes omgangskrets.

Anonymkode: 8596e...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det trenger jeg ikke. Jeg har en stor omgangskrets, og jeg har veldig mange venner og bekjente som ikke har hørt om denne artisten og mange av de er pluss/minus 30 år. Vedkommende jeg svarte påstår at hun kun kjenner to som ikke har hørt om vedkommende artist, og det gir en sterk indikasjon på at hun ikke har veldig mye mangfold i hennes omgangskrets.

Anonymkode: 8596e...516

Dette er feil. Det gir ingen sterk indikasjon på at det ikke er mye mangfold i hennes omgangskrets.

Avicii er spilt på "alle" fester, utesteder, radio og TV. Han er uten tvil verdenskjent.

Jeg hører ikke på opera, men har hørt om Pavarotti. Jeg hører ikke på dansebandmusikk, men vet hvem Christer Sjögren er. Jeg hører ikke på svartmetall, men har hørt om Satyricon.

Om du har mange venner og bekjente som ikke har hørt om Avicii, så vil jeg si at din omgangskrets er mer snever.

 

Anonymkode: bc190...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er feil. Det gir ingen sterk indikasjon på at det ikke er mye mangfold i hennes omgangskrets.

Avicii er spilt på "alle" fester, utesteder, radio og TV. Han er uten tvil verdenskjent.

Jeg hører ikke på opera, men har hørt om Pavarotti. Jeg hører ikke på dansebandmusikk, men vet hvem Christer Sjögren er. Jeg hører ikke på svartmetall, men har hørt om Satyricon.

Om du har mange venner og bekjente som ikke har hørt om Avicii, så vil jeg si at din omgangskrets er mer snever.

 

Anonymkode: bc190...aa9

 

Enig!

Anonymkode: 12ebd...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er feil. Det gir ingen sterk indikasjon på at det ikke er mye mangfold i hennes omgangskrets.

Avicii er spilt på "alle" fester, utesteder, radio og TV. Han er uten tvil verdenskjent.

Jeg hører ikke på opera, men har hørt om Pavarotti. Jeg hører ikke på dansebandmusikk, men vet hvem Christer Sjögren er. Jeg hører ikke på svartmetall, men har hørt om Satyricon.

Om du har mange venner og bekjente som ikke har hørt om Avicii, så vil jeg si at din omgangskrets er mer snever.

 

Anonymkode: bc190...aa9

Fester, utesteder og pinligradio er ikke på alles repertoar, heldigvis.

Jeg hadde forøvrig hørt navnet og innser at jeg har hørt et par låter av heismusikken, ja, uten å koble navn til låter overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Fester, utesteder og pinligradio er ikke på alles repertoar, heldigvis.

Nei, men de fleste mennesker har plukket det opp og hørt sangene. Var ingen diskusjon om hvilke musikkanaler hver og en hører på, men at når det spilles nesten over alt, så har de aller fleste hørt sangene hans.

Enten det er P4 eller MP3 - så spilles de sangene ofte.

Om man tar 1000 mennesker i en aldersgruppe fra 20 - 40 år. Så tror jeg minst 80% har hørt om Avicii eller sangene hans. Kanskje ikke fordi de digger sånn musikk, men for at han er veldig kjent.

Anonymkode: bc190...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er feil. Det gir ingen sterk indikasjon på at det ikke er mye mangfold i hennes omgangskrets.

Avicii er spilt på "alle" fester, utesteder, radio og TV. Han er uten tvil verdenskjent.

Jeg hører ikke på opera, men har hørt om Pavarotti. Jeg hører ikke på dansebandmusikk, men vet hvem Christer Sjögren er. Jeg hører ikke på svartmetall, men har hørt om Satyricon.

Om du har mange venner og bekjente som ikke har hørt om Avicii, så vil jeg si at din omgangskrets er mer snever.

 

Anonymkode: bc190...aa9

Jeg ante heller ikke hvem det var og vet fortsatt ikke hva som var hans låter.  Siden de har blitt mye spil på radio og andre steder har jeg sikkert hørt musikken, men jeg kan ikke huske å ha hørt navnet.

Hverken Pavarotti, Christer Sjøgrens eler Stayricon har forøvrig vært toneangivende for musikken de siste 10 årene. Det er gamle "helter" av en helt annen klasse.

Anonymkode: 879b0...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ante heller ikke hvem det var og vet fortsatt ikke hva som var hans låter.  Siden de har blitt mye spil på radio og andre steder har jeg sikkert hørt musikken, men jeg kan ikke huske å ha hørt navnet.

Hverken Pavarotti, Christer Sjøgrens eler Stayricon har forøvrig vært toneangivende for musikken de siste 10 årene. Det er gamle "helter" av en helt annen klasse.

Om du googler musikken og hører på sangene, så tenker du "aha, den har jeg hørt ja".

De øvrige artistene jeg nevnte, var for å statuere et eksempel. Man trenger ikke å være fan for å ha hørt om en verdenskjent artist.

Anonymkode: bc190...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelige folk dere er, som ikke har hørt om den mest revolusjonerende artisten innen elektronisk musikk det siste tiåret. Vi måtte pine oss gjennom starten av årtusenet med en drøss elendig trist og umelodiøs musikk, helt til Aviici (og etter hvert Kygo, Matoma, m.fl) skjønte at folk lengtet etter noe som fenget. Han reddet min kjærlighet for musikk!!

Anonymkode: 0fe38...80d

Ikke alle liker sånn musikk :) Jeg foretrekker rock og metall. Så for meg så har musikken hans betydd ingenting, vet ikke om jeg har hørt den på radioen

Anonymkode: 256a6...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi. Skjønner ikke at du tør å si det høyt! ALLE vet hvem han er. 

Anonymkode: f7a73...149

Nei alle gjør ikke det 😂😂😂

Anonymkode: 256a6...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om du googler musikken og hører på sangene, så tenker du "aha, den har jeg hørt ja".

De øvrige artistene jeg nevnte, var for å statuere et eksempel. Man trenger ikke å være fan for å ha hørt om en verdenskjent artist.

Anonymkode: bc190...aa9

Selvfølgelig trenger mn ikke de, men det ble litt morsomt når du kommer med så gamle eksmpler. Det var ikke så mange som hadde hørt om Stayricon heller for 20 år siden og Pavarotti har vært død i over 10 år. Det er helt andre navn du må komme opp med om du skal vise at du følger med i utviklingen av sjangrene.

Anonymkode: 879b0...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det aller pinligste i denne tråden å kalle artisten "Tim". Hadde dere vært på fornavn hadde du nok sluppet å grafse på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt litt på youtube og det er kun without you som jeg har hørt, ikke min musikksmak og han er ingen "gud" for meg som andre her inne påstår at han er for all musikk de siste årene. 

Anonymkode: 256a6...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange sjangre jeg ikke liker, men vet da hvem de største artistene innenfor sjangrene er.

Hvor gamle er dere, egentlig?

Anonymkode: 89ab7...9fe

Det har da virkelig ikke noe med alder å gjøre! 🙄

Anonymkode: a47f9...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan vi jo konkludere med engang at du har en meget snever omgangskrets...

Anonymkode: 8596e...516

Oi... Bare; oi! 

Så fordi du åpenbart har hull i din musikalske kunnskap, har hun snever omgangskrets? 

Og for ordens skyld; min foretrukne musikkategori er metall, men jeg har likevel hørt om Avicii. Så snever er jeg du! ☺️

Anonymkode: a47f9...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har da virkelig ikke noe med alder å gjøre! 🙄

Anonymkode: a47f9...54e

Det kan fort hende! En ting er om man er litt oppi åra og ikke har hørt om han. Men han har vært en stor del av en musikkultur. Han har revolusjonert sin sjanger. Han har vært aktiv i over ti år. Han kommer i tillegg fra vårt naboland, så det er ikke snakk om en liten ukjent artist fra en annen verdensdel heller. Har man litt overblikk, sånn generelt her i verden, så skjenner man til store artister, også utenfor sine egne favorittsjangre. Det var det jeg forsøkte å skissere i innlegget jeg svarte på🙄

Anonymkode: 89ab7...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...