Gå til innhold

Hvor sterk er du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor sterk gjennomsnittskvinnen inne på forumet her er? Knebøy, benkpress, markløft etc.

Skriv gjerne ned alder. 

Anonymkode: 75833...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke begynne med deg selv?

Jeg har ikke peiling. Jeg er veldig svak siden jeg har vært og er langvarig syk og nå trolig begynner å få nevrologisk svekket muskulatur i deler av kroppen. Så jeg er glad så lenge jeg kan greie meg selv i hverdagen, der ligger mitt nivå.

Anonymkode: ca4eb...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er kjempesterk!!! Greier fint knebøy med 13 kg på veg ned og 24 kg på veg opp, kan fint bære to toåringar ganske langt og får med meg fire stappfulle handleposar i ei vende. 36 år. Greier 24 kg markløft dagen lang. 

Anonymkode: 1cb59...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke begynne med deg selv?

Jeg har ikke peiling. Jeg er veldig svak siden jeg har vært og er langvarig syk og nå trolig begynner å få nevrologisk svekket muskulatur i deler av kroppen. Så jeg er glad så lenge jeg kan greie meg selv i hverdagen, der ligger mitt nivå.

Anonymkode: ca4eb...7c6

Synd å høre at du har vært langvarig syk..

 

Jeg løfter per i dag: 

130kg i markløft

110kg i knebøy

82,5kg i benkpress.

 

HI.

Anonymkode: 75833...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg er kjempesterk!!! Greier fint knebøy med 13 kg på veg ned og 24 kg på veg opp, kan fint bære to toåringar ganske langt og får med meg fire stappfulle handleposar i ei vende. 36 år. Greier 24 kg markløft dagen lang. 

Anonymkode: 1cb59...38c

Jeg tenkte mer på i form av styrketrening. Vil tro de fleste her inne har barn, og som mange av oss har bært mye på. 

Anonymkode: 75833...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synd å høre at du har vært langvarig syk..

Jeg løfter per i dag: 

130kg i markløft

110kg i knebøy

82,5kg i benkpress.

HI.

Anonymkode: 75833...3d5

Må være deilig å ha en kropp som er så sterk :) Trener du kondisjon også?

Anonymkode: ca4eb...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Må være deilig å ha en kropp som er så sterk :) Trener du kondisjon også?

Anonymkode: ca4eb...7c6

Hehe, det burde jeg vel trent mer av! Trener intervaller kanskje en gang i uka. Men skulle ønske jeg var mer glad i å jogge eller i annen kondisjonstrening. 

Er ikke tynn, selvom jeg er «veltrent» på innsiden. Har en del fett rundt magen/hoftene og litt over ryggen. Er naturlig sterk, så skal ikke mye trening til for å vedlikeholde styrken jeg en gang har trent meg opp til. 

Anonymkode: 75833...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, det burde jeg vel trent mer av! Trener intervaller kanskje en gang i uka. Men skulle ønske jeg var mer glad i å jogge eller i annen kondisjonstrening. 

Er ikke tynn, selvom jeg er «veltrent» på innsiden. Har en del fett rundt magen/hoftene og litt over ryggen. Er naturlig sterk, så skal ikke mye trening til for å vedlikeholde styrken jeg en gang har trent meg opp til. 

Anonymkode: 75833...3d5

Begge deler er viktig :) Selv har jeg ingen av delene nå ;) Jeg vet imidlertid at hvis jeg kan bli frisk igjen så har jeg trent såpass mye tidligere at jeg skal kunne trene meg opp igjen. Så jeg lever i håpet, i hvert fall foreløpig.

Jeg kunne forresten ikke fordra å jogge før, men så tok jeg jobben med å trene meg opp til et nivå hvor det ikke var en pine og plage med hver meter, og da begynte jeg å like det. Har aldri hatt superkondisjon, men nok til at det faktisk føltes godt å fortsette å flytte på utholdenheten. Etter å ha vært så lenge syk så vet jeg at hvis jeg blir frisk igjen så vil jeg elske følelsen av å presse meg selv, selv på ting jeg egentlig ikke liker - bare fordi jeg da vil være i stand til det.

Løper du intervaller inne? Jeg kan ikke fordra å løpe inne, mye bedre med frisk luft, tiden går fortere når jeg kan vite at jeg bare skal forbi det store treet der borte, så ned den bakken, over den broen osv. Å løpe på en mølle får meg til å føle meg som et marssvin ;)

Anonymkode: ca4eb...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... jeg er slank og 'veltrent' og innbiller meg at jeg er sterk men jeg er ikke det. 20 kilo på knebøy, og sikkert ikke mer enn 30 kg på benkpress. Jeg har så lange muskler, og en pt fortalte meg en gang at det krever mer jobb å trene lange muskler skikkelig sterke. Jeg er derimot seig og smidig!

Anonymkode: 7fdc8...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å trene styrke med løse vekter. Første program, og der har jeg kun makser 100kg markløft, 85 kg knebøy, og knappe 55kg benk. Men merker at det ikke skal ta lang tid før dette øker betraktelig. Spesielt i bøy og mark. 

Når det gjelder styrke og kondisjonstrening, har man mer igjen for styrketrening om man begynner å bli "gammel". Jeg går turer i høyt tempo og jogger litt på tredemølle. Men det kan ikke kalles kondisjonstrening i den forstand. Men av erfaring igjennom livet, er jeg over gjennomsnittet sterk for å være dame. Og er villig og tør å ta i et tak når det er tungt. Har intykk av at mange ikke tar i mer når det begynner å bli tungt. Som i at man må virkelig gi litt for å få det til. 

Anonymkode: 91ea3...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å trene styrke med løse vekter. Første program, og der har jeg kun makser 100kg markløft, 85 kg knebøy, og knappe 55kg benk. Men merker at det ikke skal ta lang tid før dette øker betraktelig. Spesielt i bøy og mark. 

Når det gjelder styrke og kondisjonstrening, har man mer igjen for styrketrening om man begynner å bli "gammel". Jeg går turer i høyt tempo og jogger litt på tredemølle. Men det kan ikke kalles kondisjonstrening i den forstand. Men av erfaring igjennom livet, er jeg over gjennomsnittet sterk for å være dame. Og er villig og tør å ta i et tak når det er tungt. Har intykk av at mange ikke tar i mer når det begynner å bli tungt. Som i at man må virkelig gi litt for å få det til. 

Anonymkode: 91ea3...2ee

Du akkurat som meg :) Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.

HI.

Anonymkode: 75833...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å trene styrke med løse vekter. Første program, og der har jeg kun makser 100kg markløft, 85 kg knebøy, og knappe 55kg benk. Men merker at det ikke skal ta lang tid før dette øker betraktelig. Spesielt i bøy og mark. 

Når det gjelder styrke og kondisjonstrening, har man mer igjen for styrketrening om man begynner å bli "gammel". Jeg går turer i høyt tempo og jogger litt på tredemølle. Men det kan ikke kalles kondisjonstrening i den forstand. Men av erfaring igjennom livet, er jeg over gjennomsnittet sterk for å være dame. Og er villig og tør å ta i et tak når det er tungt. Har intykk av at mange ikke tar i mer når det begynner å bli tungt. Som i at man må virkelig gi litt for å få det til. 

Anonymkode: 91ea3...2ee

Eg som berre bær ungar her, eg kjenner meg og igjen i det du seier, at mange damer trur dei er mykje svakare enn dei eigentleg er. Eg kan ta mange ta mange tunge tak og likar ikkje å gje meg på det sjølv om det er tungt. Men har ein følelse av at mange damer spør andre (menn) om hjelp før dei verkeleg har prøvd. 

Anonymkode: 1cb59...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...