Gå til innhold

Råd for svetteutslett under puppene?😫


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går på medisiner som gjør at jeg svetter helt sinnsykt! Og i dag oppdaget jeg utslett, og det svir og klør(er ikke sopp, ennå iallefall). Jeg kommer meg ikke til et apotek før mandag, så er det noen som har lure tips som kan brukes i mellomtiden? Akkurat nå sitter jeg med servietter under..🙄

Anonymkode: 51309...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvis det er sår/utslett burde du Overhodet ikke smøre hverken deodorant eller Stop 24.

 

Hvis du har noe mykt og absorberende, legger du dette inntil huden (tørre engangskluter er god sort), og sørger i første omgang bare for å holde tørt. La huden få puste (altså ta av bh, og bruk en pustende, løssittende overdel). 

 

Har du Bepanthen er dette virkelig til Stor hjelp! I motsetning til sinksalve, beskytter den ikke bare, men sørger og for å reparere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ida Høst skrev:

Hvis det er sår/utslett burde du Overhodet ikke smøre hverken deodorant eller Stop 24.

Jeg som tipset henne om stop24, men jeg skrev og at hun ikke skulle bruke det før etter utslettet var gått vekk altså.

Anonymkode: 3d04d...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg som tipset henne om stop24, men jeg skrev og at hun ikke skulle bruke det før etter utslettet var gått vekk altså.

Anonymkode: 3d04d...096

Jeg leste det. :) Siktet ikke til at noen hadde tipset henne om å gjøre akkurat det, men det er fort gjort å finne på, om man utelukkende tenker at svettestopp tar seg av årsaken til problemet, og man samtidig blir rådet til antiperspirant. 

 

Stop 24 (i kremform) ville jeg og anbefalt som forebygging, når huden er fin igjen. :) Evt hørt om å få bytte til et annet medisinpreparat om dette lar seg gjøre, og bivirkningene er uutholdelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...