Gå til innhold

Har dere tips til hva som kan hjelpe møt kløe i ørene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det driver meg til vanvidd. Jeg har alltid klødd endel i ørene i perioder, jeg er så lei av det. Har du noen gode tips til hva som kan hjelpe?

Anonymkode: 0cec0...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært hos ørelege? Kanskje du har øregangsbetennelse. Du kan få dråper som hjelper.

Anonymkode: f6deb...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du vært hos ørelege? Kanskje du har øregangsbetennelse. Du kan få dråper som hjelper.

Anonymkode: f6deb...b86

Nei, det har jeg aldri vært, kanskje jeg burde det. Måtte google øregangsbetennelse, det høres ut som om det kan være noe sånt ja. Er og plaget med mye ørevoks, så ille til tider at jeg hører kjempedårlig. Tusen takk for tips :)

Anonymkode: 0cec0...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du ørepropper ? det kan føre til eksem i øret. Da er det det dråper som må til.

Anonymkode: ae5af...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du ørepropper ? det kan føre til eksem i øret. Da er det det dråper som må til.

Anonymkode: ae5af...b17

Nei, det gjør jeg aldi. Jeg kan ikke det, for da klør jeg meg ihjel

Hi

Anonymkode: 0cec0...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kløe i ørene er et veldig vanlig allergisymptom, du kan jo se om allergimedisin lindrer? 

Anonymkode: 266e8...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også klør så jeg blir gal i perioder. Legen kan ikke se noe. Har derfor ikke blitt henvis videre 

Jeg har lagt stoffskifte og fibromyalgi. Legen mener at det kommer av fibro, og kan være pga betennelse tilstanden i kroppen. 

Anonymkode: 3ee13...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg også klør så jeg blir gal i perioder. Legen kan ikke se noe. Har derfor ikke blitt henvis videre 

Jeg har lagt stoffskifte og fibromyalgi. Legen mener at det kommer av fibro, og kan være pga betennelse tilstanden i kroppen. 

Anonymkode: 3ee13...754

Men jeg har ingen gode råd

Anonymkode: 3ee13...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vasker du ørene dine?

Anonymkode: 3a158...ff7

Hmm, er det da jeg skal si at jeg aldri rører en q-tips. Men det gjør jeg av og til desverre, når jeg blir desperat nok

Anonymkode: 0cec0...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kløe i ørene er et veldig vanlig allergisymptom, du kan jo se om allergimedisin lindrer? 

Anonymkode: 266e8...524

Jeg bruker allerede allergimedisin hver dag for noe annet. Men takk for tips :)

Hi

Anonymkode: 0cec0...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også klør så jeg blir gal i perioder. Legen kan ikke se noe. Har derfor ikke blitt henvis videre 

Jeg har lagt stoffskifte og fibromyalgi. Legen mener at det kommer av fibro, og kan være pga betennelse tilstanden i kroppen. 

Anonymkode: 3ee13...754

Jeg har og lavt stoffskifte. Så fibro gi kan gi kløende ører, men du får ikke noe for det?

hi

Anonymkode: 0cec0...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kløe i ørene pga eksem. Det hjelper å holde ørene helt tørre, det vil si aldri få vann eller shampo inn i de. Bytte shampo kan også hjelpe, for bittelitt av og til havner i ørene uansett hvor hardt du prøver å unngå det. Kan være at du trenger øredråper først for å fjerne eksem/infeksjon og så kan du etterpå kanskje holde det borte ved å unngå at ørene blir bløte inni. Lykke til! Dråpene er på resept og heter Terra-cortril-polymyxin-B

Anonymkode: 7c776...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutter meg til dem som sier at du får ta deg en tur til legen - jeg klødde skrekkelig i øregangene, og hadde litt eksem. Fikk noen dråper, og borte var det.

Anonymkode: 3b1d8...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...