Gå til innhold

Hvor ofte tenker du på din egen vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri. Er glad i kroppen min og synes jeg er fin. Vekta holder seg stabil, så det er ingen grunn til å ofre den en tanke. 

Anonymkode: a9c28...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... jeg er overvektig, men tenker på vekten min kanskje en gang i uken eller deromkring. 

Anonymkode: 9ed96...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele tiden - eller selve vekta daglig, men kropp og fasong (eller mangel på det..), tenker jeg på hele tiden. 

Skal faktisk starte med kostholdet etter jeg har vært på butikken straks.

Anonymkode: b719c...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ofte! 

Er ikke overvektig, men synske må jobbe så hardt for å ikke gå opp i vekt.,

Anonymkode: 0c477...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri... Tenker litt på fasongen, og hvordan jeg kan trene den til (smalere midje og større rumpe) etter at jeg er ferdig med å amme, men aldri tallet. Holder meg i en klesstr 36-38, og det er nok for meg å vite :) 

Anonymkode: e527e...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig, har vært overvektig og lenge hatt en angst for å gå opp, men jobber med det. Tenker også på vekta når jeg synes jeg ser fin ut i et antrekk, er glad jeg har fått til å gå ned 😊

Anonymkode: 00d71...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte! Men på en positiv måte. Er veldig glad for å være slank og at det aller meste av klær ser fint ut. 

Anonymkode: 7008d...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte med IF, tenker jeg ikke på vekt eller kropp i det hele tatt, og fy flate det er herlig!!! 

Anonymkode: 7f276...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Etter at jeg begynte med IF, tenker jeg ikke på vekt eller kropp i det hele tatt, og fy flate det er herlig!!! 

Anonymkode: 7f276...34f

Hva er IF?

Anonymkode: f93cd...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intermittent fasting, jeg spiser mellom kl 12 og 20 om dagen. 

Jeg spiser 2 måltider om dagen, tenker ikke kalorier, spiser mye god mat, mest grønnsaker, egg, fløte og smør er hverdagskost. Litt frukt, og bare sammen med måltider. Ingen mellommåltider. 

 

Anonymkode: 7f276...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett daglig, men ikke pga. tallene eller kiloene i seg. Jeg er normalvektig, om enn noen kilo mer enn jeg er når jeg er frisk, men ikke verre enn at det er greit og at jeg stort sett er fornøyd. Men jeg er langvarig syk og sliter med mye væske i kroppen som varierer veldig, kan gå opp eller ned 2-3 kg på et døgn og i tillegg har jeg sikkert 2-3 kg ekstra væske utenom de kiloene som varierer så mye.

Jeg reagerer på noe mat ved å få mye væske i kroppen, så jeg veier meg nesten hver morgen i de periodene væskeproblematikken er størst, for å se om det er noe mer jeg spiser som jeg reagerer på. Men selv om jeg tilsynelatende har kontroll på dette så har jeg for mye væske i kroppen, så jeg følger med for å ha litt mer tall å gi legene når jeg får spørsmål om det.

Var for mange år siden overvektig, og da var nok svaret at jeg tenkte på vekten min mange ganger om dagen. Og ikke bare det, hver gang jeg tenkte på vekten min passet jeg på å psyke meg selv ned samtidig med tanker som "så håpløs du er", "fettklumpen", "du greier aldri å gå ned i vekt", "du er svak" osv. osv. osv. Jeg var ikke bevisst hva jeg gjorde med meg selv med å holde på slik. Mitt beste råd til dere som er overvektige er å slutte å snakke negativt til dere selv hver gang dere tenker på vekten. Hver gang dere tenker på vekten, snu tankene deres, aksepter at ting er som de er akkurat nå, og tenke heller "så bra jeg har tenkt å endre livet mitt slik at jeg får det bedre med meg selv", "så bra jeg har endret kostholdet og skaper positiv endring for meg selv", "så flott at jeg har blitt mer aktiv", "om et år skal jeg være mindre enn jeg er i dag, og jeg jobber målrettet dit", "jeg er glad i kroppen min selv om jeg ikke er fornøyd med kiloene, og derfor skal jeg også være snill med kroppen min og gjøre det som er best for meg nå" osv.  Jeg garanterer at dere vil bli overrasket over hvor enormt dere psyker dere selv ned med negative tanker om dere selv. Tro meg, jeg trodde ikke på disse tankene da jeg snudde mine. Men det skjedde likevel en endring i meg, for når jeg sluttet å psyke meg selv ned mange ganger om dagen så fikk jeg det bedre, fikk gradvis litt mer tro på meg selv. Ser jeg tilbake på mine egne tanker da jeg var overvektig, før jeg begynte endringene, så kan det nesten sammenlignes med å leve med en psykopat som bryter deg ned - bare at "psykopaten" var meg selv... Da jeg sluttet å bryte meg selv ned så begynte også en mental og følelsesmessig endring. Det skjer ikke over natten, men jeg bestemte meg for at jeg skulle slutte å snakke negativt til og om meg selv, og begynne å snakke positivt til meg selv. Og det gjorde det lettere å gjennomføre vektnedgangen også. Da jeg gikk over til en form for lavkarbokosthold og slapp de enorme berg- og dalbanene i blodsukkeret mitt, men heller holdt blodsukkeret stabilt gjennom dagen, da oppdaget jeg at jeg heller ikke manglet så mye viljestyrke som jeg hadde trodd. Det fysiologiske overdrevne suget etter søtt/godt/mat dempet seg og forsvant når jeg holdt blodsukkeret stabilt. Da følte jeg også langt mer mestring, og det ble lettere å snakke positivt til meg selv. Og etterhvert gikk vekten ned også. Så snu tankene deres :)

Anonymkode: 3b94f...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Intermittent fasting, jeg spiser mellom kl 12 og 20 om dagen. 

Jeg spiser 2 måltider om dagen, tenker ikke kalorier, spiser mye god mat, mest grønnsaker, egg, fløte og smør er hverdagskost. Litt frukt, og bare sammen med måltider. Ingen mellommåltider. 

 

Anonymkode: 7f276...34f

Var du overvektig før du begynte med dette, eller hjelper det deg bare til å holde vekta?

Anonymkode: b5419...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var du overvektig før du begynte med dette, eller hjelper det deg bare til å holde vekta?

Anonymkode: b5419...13e

Har gått ned 10 kg, og vært stabil i 1,5 år uten å telle en kalori eller karbohydrat... 

når jeg spiser fett blir jeg mett, og det varer til neste måltid. Kan gå i 6-8 timer uten å føle mer sult enn en liten bølge akkurat når jeg pleide å spise før. 

 

Anonymkode: 7f276...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker endel på vekta pga jeg er ganske undervektig og må jobbe endel for å holde vekta oppe.

Anonymkode: c5e78...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel, har alltid vært veldig tynn og klarte å legge på meg 8 kg for et par år siden. Nå er jeg vanlig slank og er redd for å gå ned igjen slik at jeg blir like tynn som jeg var. Jeg trivdes ikke med det, og tenker ofte på at jeg må spise nok for å ikke gå ned i vekt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...