Gå til innhold

Hvor liten leilighet går det an å bo i for 3 personer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjansen for at den leiligheten de skal leie it er i en annen by er vel rimelig stor, tror du ikke? Ingen normale folk flytter it av egen leilighet for å bobi studentbolig i samme by... 

Anonymkode: db95f...1df

Stemmer. Vi bor i nord og skal flytte til Oslo. HI

Anonymkode: 00874...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er virkelig studentleiligheter så dyre. Det må jo være billigere å leie en vanlig leilighet vel?

Anonymkode: 27e22...a92

Å leie vanlig leilighet er mye dyrere. HI

Anonymkode: 00874...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville gått for den minste leiligheten, med begrunnelse i økonomi, ville da lagt opp til sparing hver mnd, så dere kan reise på en deilig ferietur årlig, eller til egenkapital om dere trenger det, så dere føler at dere får noe gjen for å leve trangt. Men ville da flyttet når barn nummer to blir 1-1,5 år og må ut av foreldresoverommet. Ville ikke latt baby og jente på 5 dele rom, særlig ikke hvis hun var skolebarn.

Tangt er overhode ikke skilsmisse garanti! Vi bodde supertrangt (4 personer på 60 kvadrat med elendig planløsning) i flere år, og det gikk helt fint! og var så verdt det, når vi ser hvor mye vi fikk igjen for pengene vi sparte på å ikke bo ekstravagant i perioden med begrenset økonomi! Man tilpasser seg, og finner gode løsninger, og så kjøper man lite dill-dall for det har man ikke plass til :)

Lykke til HI

Anonymkode: 938f0...008

Selvfølgelig fordelaktig å spare penger, men er redd familien ikke vil besøke oss når vi bor så trangt. 🤔 3,5-åringen er aktiv og rastløs så redd hun "går på veggene". Man kan jo være ute, men ikke hele tiden. HI

Anonymkode: 00874...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å leie vanlig leilighet er mye dyrere. HI

Anonymkode: 00874...0c7

Jeg leier en på 65 kvm for 5000 inkludert canal digital og internett, så det er jo ikke det alle steder. Men ser nå at dere skal leie i Oslo, og der er det jo ganske dyrt ja. Ille at det skal være så dyrt

Anonymkode: 27e22...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt den minste og møblert med få, funksjonelle og smale/slanke møbler. 

Det er ikke plass, men funksjon, som er viktigst 👍🏻 

Anonymkode: 3fca3...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ville valgt den minste og møblert med få, funksjonelle og smale/slanke møbler. 

Det er ikke plass, men funksjon, som er viktigst 👍🏻 

Anonymkode: 3fca3...7d2

Det tror jeg og at jeg ville gjort, og spart mellomlegget mellom leilighetene, det blir en god sum. Og valgt funksjonelle møbler med plass til oppbevaring, f.eks seng med oppbevaringsplass under

Anonymkode: 27e22...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi bodde på 56kvm da minsten var nyfødt til ca 2 år, gikk bra 2 år, så flyttet vi så vi fikk et rom til, det er ca 78kvm,men her er det kun jeg og barnet som bor

Anonymkode: f747c...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg aldri taklet 

Anonymkode: 00c5e...4ab

Takk for alle tips og svar . Vi har bestemt oss for å sette leilighet på 60 kvm på første valg så det er bare å krysse fingrene for at vi får det. 

HI

Anonymkode: 00874...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle tips og svar . Vi har bestemt oss for å sette leilighet på 60 kvm på første valg så det er bare å krysse fingrene for at vi får det. 

HI

Anonymkode: 00874...0c7

Men må dere bo midt i sentrum? Jeg bor en time unna Oslo, fullt mulig å pendle, og du får leiligheter til leie hvor prisene ligger på 5-8000kr for 50-80kvm. Universitetet i Oslo har studentbarnehage, så man kan ha barnet i barnehage der (slipper stresse med toget for å rekke henting i barnehagen), ganske sikker på at det er flere høyskoler som også tilbyr det? :)

Anonymkode: 139c6...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men må dere bo midt i sentrum? Jeg bor en time unna Oslo, fullt mulig å pendle, og du får leiligheter til leie hvor prisene ligger på 5-8000kr for 50-80kvm. Universitetet i Oslo har studentbarnehage, så man kan ha barnet i barnehage der (slipper stresse med toget for å rekke henting i barnehagen), ganske sikker på at det er flere høyskoler som også tilbyr det? :)

Anonymkode: 139c6...ca3

Vi skal bo i Sogn, har søkt der. Hadde aldri hatt lyst å bo midt i sentrum

HI

Anonymkode: 00874...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kan sette 5000kr rett på sparing hver måned ville jeg helt klart valgt den minste. Er jo bare for en periode av livet

Anonymkode: 079a0...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 kvm er helt normal størrelse for en studentfamilie i Oslo, og for mange andre familier også. Det går fint. Forskjellen på til 60 er ikke verdt mange tusen i måneden. 

Til barnebursdag m.m låner man barnehagen f.eks. 

Anonymkode: bb3bf...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg er imponert over dere som klarer / må bo så trangt. Verandaen vår er på 48 km2. Huset 170. Mangler et soverom. Syns det er trangt 🙈

Anonymkode: 79949...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg må si jeg er imponert over dere som klarer / må bo så trangt. Verandaen vår er på 48 km2. Huset 170. Mangler et soverom. Syns det er trangt 🙈

Anonymkode: 79949...a3c

hehe...blir en vanesak :) Bodde før på 60 kvm synes det var trangt....Flyttet til det som føltes som et palass på 120 kvm  men nå GLEDER jeg meg til vi får pusset opp underetasjen og kan inkludere den i boareal, for jeg synes vi har "lite plass" ;)

 

Anonymkode: 938f0...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du kan sette 5000kr rett på sparing hver måned ville jeg helt klart valgt den minste. Er jo bare for en periode av livet

Anonymkode: 079a0...39e

Lett for dere å si som sikkert aldri har bodd på så liten plass 😉 Alle har ulike preferanser og utgangspunkt. Synes ikke det er verdt å spare de pengene hvis vi mistrives med så dårlig plass. HI

Anonymkode: 00874...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lett for dere å si som sikkert aldri har bodd på så liten plass 😉 Alle har ulike preferanser og utgangspunkt. Synes ikke det er verdt å spare de pengene hvis vi mistrives med så dårlig plass. HI

Anonymkode: 00874...0c7

Merkelig kommentar når du spør hva folk mener. Hvis dette var utgangspunktet ditt, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du spurte

Anonymkode: 27e22...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 11.57, Anonym bruker skrev:

Så dere blir 3 stk til høsten? 

God planløsning har stor betydning . 

HI

Anonymkode: 00874...0c7

Vi blir 3 stk ja 😊 tror det skal gå helt fint, vi synes ikke vi har liten plass nå. Har planlagt godt med møbler som passer og mange oppbevaringsmuligheter. Det er en familie på 4 stk i den ene leiligheten i blokka her også, så er fullt mulig. 

Anonymkode: 71ec0...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig kommentar når du spør hva folk mener. Hvis dette var utgangspunktet ditt, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du spurte

Anonymkode: 27e22...a92

Jeg spurte pga jeg var ambivalent . Blir ofte enklere for meg å resonnere når jeg snakker om tema. 😊

HI

Anonymkode: 00874...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi blir 3 stk ja 😊 tror det skal gå helt fint, vi synes ikke vi har liten plass nå. Har planlagt godt med møbler som passer og mange oppbevaringsmuligheter. Det er en familie på 4 stk i den ene leiligheten i blokka her også, så er fullt mulig. 

Anonymkode: 71ec0...456

Man klarer det man må klare 😊 Lykke til!

HI

Anonymkode: 00874...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde 2 voksne og 1 barn (4-5 år) i en 47 kvm stor leilighet. Hadde god plass til både stor sofa og massivt 6 plassers spisebord. Var bare 1 soverom, men gikk fint. 

43 kvm og to soverom burde gå fint. Høye skap eller oppbevaring under senger er å anbefale. 

60 er ekstravagant når man har muligheten til å spare opp til egenkapital

Anonymkode: 67987...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har bestemt deg, men jeg svarer likevel: Den billigste, uten tvil. Det dreier seg tross alt bare om en kort periode i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...