Gå til innhold

Noen renholdere her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner at utdannelse er en fordel i alle yrker, men er det mulig å få en jobb som renholder på f.eks en skole uten utdannelse? Er renholder på dagtid mulig eller er de fleste kveldsstillinger?

 

Bør jeg kontakte et firma eller kan man kontakte skoler, barnehager etc direkte?

 

Takk for alle råd :)

Anonymkode: e624b...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker du full jobb eller en liten ekstrajobb? Jeg jobber ikke som renholder lenger, men har gjort det. Jeg ville kontaktet et renholdsfirma og spurt om de hadde noe til deg.

Anonymkode: 74250...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ønsker fulltidsjobb :) Takk, da prøver jeg det.

Anonymkode: e624b...fdb

Jeg vet ikke hvordan det er å få jobb uten fagbrev lenger (er 8 år siden jeg jobbet med renhold), men det er absolutt verdt å prøve. Er du fleksibel, så har de gjerne temporærvask og vindusvask i tillegg til dagligvask. Men du kan og ta kontakt med kommunene og høre om det trengs noen på skolene, sykehjem eller lignende.

Anonymkode: 74250...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker fulltidsjobb så er det nok best å ta kontakt med renholdsfirmaer eller kommunen. Jeg er ansatt hos et datafirma og vasker kontorer (uten utdanning), men det er bare 20%.

Anonymkode: 5c1a0...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet som renholder trengte man ikke verken kvalifikasjoner eller utdannelse. Dette er ca 10 år siden. Det er ikke en jobb som krever noe særlig ferdigheter, man lærer mens man jobber. Jeg ville bare kontaktet renholderfirma og spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pobie skrev:

Da jeg jobbet som renholder trengte man ikke verken kvalifikasjoner eller utdannelse. Dette er ca 10 år siden. Det er ikke en jobb som krever noe særlig ferdigheter, man lærer mens man jobber. Jeg ville bare kontaktet renholderfirma og spurt.

De fleste som jobber som renholdere har nok fagbrev i dagens arbeidsmarked. 

Det er nok både bra og nyttig, men noen ganger blir det litt latterlig. På min arbeidsplass har vi mange fremmedspråklige som vasker og gjør en super jobb, men nesten alle av dem strøk på fagprøven. Det var nok hovedsakelig pga språkvansker og det har jo ingenting med hvordan man utfører et såpass praktisk arbeid. 

Anonymkode: 24db8...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du jobbe på skole må du bli ansatt i kommunen. Teknisk etat. Og kommunen ønsker at de ansatte har fagbrev, men har man det ikke på forhånd så får man det ordnet av kommunen, dvs man får fri til de nødvendige studiesamlingene osv.

Anonymkode: 5669a...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har renholdere hjemme via (hvitt) firma, og det er rimelig tydelig at de renholderne som jobber der ikke har fagbrev foråsiresånn. 

Anonymkode: b861e...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har renholdere hjemme via (hvitt) firma, og det er rimelig tydelig at de renholderne som jobber der ikke har fagbrev foråsiresånn. 

Anonymkode: b861e...278

IHvordan ser du det?

Anonymkode: 74250...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

IHvordan ser du det?

Anonymkode: 74250...c69

Fordi de feks ikke aner noe om hvordan man bruker microfiberkluter, og såkedes har ødelagt alle klutene mine. De vet heller ikke hvordan de skal vaske tre- og parkettgulvene våre, og jeg må stadig påpeke overfor sjefen deres at de ikke må bruke for mye vann på gulvene. 

Anonymkode: b861e...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...