Gå til innhold

Kjenner du noen som har overlevd lungekreft?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mamma har fått påvist lungekreft. Vi vet inne omfanget før i morgen, men jeg er redd😢

Anonymkode: b6d01...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei desverre, min pappa som de sa ville bli frisk igjen og ikke hadde spredning eller noe, døde etter 3 måneder med helvete fra de oppdaget dette..  alt for ung 😢  lykke til, håper det går bra for moren din ❤

Anonymkode: 5ffea...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei desverre, min pappa som de sa ville bli frisk igjen og ikke hadde spredning eller noe, døde etter 3 måneder med helvete fra de oppdaget dette..  alt for ung 😢  lykke til, håper det går bra for moren din ❤

Anonymkode: 5ffea...68f

Gruer meg så innmari. Vi får vite omfanget på møte med leger i morgen. De var «fornøyd» med det de fant på bronskopien tidligere denne uka, men kan jo likevel ikke si no før alt er analysert. Hun har masse smerter og det er ikke positivt. 

Anonymkode: b6d01...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Faren min fikk påvist lungekreft uten spredning  i 2008. Opererte  bort en del av den ene lungen og hadde noen cellegiftkurer i etterkant (som han tålte godt). Ble erklært frisk og levde frem til 2017 da han døde av et hjerteinfarkt. Kreften kom aldri tilbake. Så det er håp! Klem ❤

Anonymkode: a3c8a...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel fikk lungekreft med spredning da han var nærmere 65. Han var veldig dårlig og det var nære på noen ganger, men han overlevde kreften. Kan legge til at han var og er fremdeles storrøyker. Nå er han 75 og lever i beste velgående, sett bort i fra litt hjertetrøbbel og sånn. Men det har ingen ting med kreften å gjøre. 

Min farmor hadde også lungekreft. Hun døde 2 uker etter diagnosen ble satt. Det skal sies at hun var dårlig over flere måneder, men benektet det og nektet å dra til legen.

Anonymkode: 2566a...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mamma. Oppdaget tidlig og ingen spredning, hun ble kreftfri etter stråling og til tross for at hun ikke kunne få cellegift.

Hun døde for noen uker siden- fem år etter påvist kreft, men da av noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine bestefedre døde med kreften, ikke av. De levde i 10 og 15 år etter de fikk diagnosen, og døde da de var godt over 80. 

Anonymkode: 36307...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor og svigerfar overlevde det ikke dessverre. En storrøyker og en sveiset mye. Håper det går bra for din mamma.

Masse lykke til!

Anonymkode: 30425...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to som ble bra av lungekreften og levde mange år etterpå før de døde av helt andre ting.

Håper det går bra med din mor, Hi.

Anonymkode: d649c...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner en, men han var veldig ung da han fikk det, aldri røkt heller, litt utypisk tilfelle. Så vidt jeg vet er han fortsatt frisk (måtte fjerne en del av den ene lungen).

Anonymkode: 3ce6e...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, to som enda lever i beste velgående flere år etter ❤️ Den ene fjernet en del av lungen, og den andre strålet. Begge storrøyker både før og etter diagnosen og nå ca 80 år. 

Anonymkode: f2393...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet om en som lever nå, 20 år etter at han fikk lungekreft som 70-åring. Har også en kollega som lever, 5 år etter diagnosen.

Anonymkode: 493d4...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle har dessverre dødd av diagnosen før det har gått et halvt år. Inkludert min egen mamma. Håper du er heldigere en jeg var!

Anonymkode: ccbdd...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mange! 

Anonymkode: 2121b...5a0

Krysser fingrene for dere! Klem💕

Anonymkode: 2121b...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig redd. Hun har store smerter, men får morfin da...

hi

Anonymkode: b6d01...a16

Er hun på sykehus? Når ble diagnosen satt? 

Min bestemor fikk det for halvannet år siden. Hun kommer ikke til å overleve det, til det er spredningen for stor. Men enn så lenge holder hun ut. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 78431...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på statistikken. Mer objektiv enn dem som "kjenner noen". De finnes selvsagt de som har røykt 2 pakker siden de var 15 og er helt friske som 70åring, men de aller fleste røykere har nedsatt levealder.

Lungekreft og kols er forferdelige å oppleve som pårørende.

Anonymkode: 1a19b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor lever ennå snart ti år etter diagnosen. Det ble oppdaget tidlig nok til operasjon. 

Anonymkode: 438ff...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...