Gå til innhold

Inspirert av 1.80 tråden; der er jo alle sykt tynne!! Hvor mye veier du som er ca. 1.63-1.65


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Måtte gå å veie meg. Fullt påkledd og rett etter middag, men men.

Er 167 centimeter og veier 70 kilo. Det er litt i meste laget. Det er heldigvis ganske jevnt fordelt, så lett å kle seg rikitg så det ikke syns så godt. Idealvekt er 58-61. Mange år siden jeg var😅

Anonymkode: 6eb37...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg som skrev oi, men vil tro det er fordi den hun sa det til er overvektig med over 40 i bmi og dermed helsefarlig overvektig - både for egen del og ikke minst for babyens del også. Det er jo bare trist å ikke gå ned i vekt før man får barn når man vet at man utsetter barnet for helserisikoer både under svangerskap, fødsel og senere i livet.

Til hun det gjelder - be om hjelp om du ikke allerede har det, pass på kostholdet ditt og ikke gå opp i vekt i svangerskapet. Og gjør noe med vekta etter du er ferdig å amme slik at barnet ditt får en frisk mamma :)

Anonymkode: 1f361...e16

Jeg går til tett oppfølging hos sykehuset og ernæringsfysiolog, har gått ned flere kg underveis i graviditeten. Nei det er ikke optimalt å bli gravid som overvektig, men så tar man jo ikke abort heller kun fordi man er overvektig.

Takk for råd.

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat mitt poeng. Å være komfortabel med kroppen sin med den overvekten er jo helt sykt og bare trist. Håper virkelig ikke hun får komplikasjoner under fødsel. 

Anonymkode: 1f911...ca6

Jeg må da ha lov til å ikke se på meg selv på en negativ måte fordi om jeg vet at vekten min ikke er bra for helsa? Det triste her er alle slanke flotte damer som sier de trenger å slanke seg og er misfornøyd med hvordan de ser ut. Det er ganske usunt det også.

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må da ha lov til å ikke se på meg selv på en negativ måte fordi om jeg vet at vekten min ikke er bra for helsa? Det triste her er alle slanke flotte damer som sier de trenger å slanke seg og er misfornøyd med hvordan de ser ut. Det er ganske usunt det også.

Anonymkode: aea70...4a7

Jeg jobber med endringsarbeid og helse, og det er utrolig viktig å akseptere seg selv, og ha en positiv indre dialog for å komme i mål med endringsarbeid. Jeg applauderer deg, og utfordrer alle til å finne lyspunkter i seg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange med undervekt som mål! 🤷🏼‍♀️ 

169 og 76 her. Ingen krise. Min målvekt er 68 kg. 

Anonymkode: 8e97a...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Brillefanten skrev:

Jeg jobber med endringsarbeid og helse, og det er utrolig viktig å akseptere seg selv, og ha en positiv indre dialog for å komme i mål med endringsarbeid. Jeg applauderer deg, og utfordrer alle til å finne lyspunkter i seg selv! 

Tusen takk for det ☺ Å hate kroppen min fordi den ikke er sunn ville ikke gitt meg noe positivt. Det er klart jeg trenger å ned i vekt, men i mellomtiden velger jeg å akseptere kroppen min som den er og fokusere på de trekkene jeg liker ved meg selv ☺

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

160 og ca 64 kg. Kunne godt tenkt meg ned på 60.

Anonymkode: 8c118...de9

Akkurat det samme som meg. Har en liten bilring jeg gjerne skulle kvittet meg med.

Anonymkode: 6eb90...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mange med undervekt som mål! 🤷🏼‍♀️ 

169 og 76 her. Ingen krise. Min målvekt er 68 kg. 

Anonymkode: 8e97a...453

Undervekt? Jeg har ikke sett så mye undervekt her?

For en person på 160 cm og 30 år vil vekt ned til ca 48 være normalvekt, regnet ut fra BMI (nå er jo ikke BMI hele sannheten, men sånn definisjonsmessig på populasjonsnivå er det riktig) . De fleste her har fornuftige tall som mål. Du skal ikke høyere enn midt på 60-tallet for å ha en BMI på 25.  https://www.nhs.uk/tools/documents/healthy_weight_v3/healthy_weight.html?variant=phone

Anonymkode: 8c118...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Undervekt? Jeg har ikke sett så mye undervekt her?

For en person på 160 cm og 30 år vil vekt ned til ca 48 være normalvekt, regnet ut fra BMI (nå er jo ikke BMI hele sannheten, men sånn definisjonsmessig på populasjonsnivå er det riktig) . De fleste her har fornuftige tall som mål. Du skal ikke høyere enn midt på 60-tallet for å ha en BMI på 25.  https://www.nhs.uk/tools/documents/healthy_weight_v3/healthy_weight.html?variant=phone

Anonymkode: 8c118...de9

Jo, veldig mange her har mål om bmi på rundt 18, altså undervekt. 

Anonymkode: 8d877...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, veldig mange her har mål om bmi på rundt 18, altså undervekt. 

Anonymkode: 8d877...c57

Nei? Hvilke tall mener du er mål om undervekt? Som anonym du siterte sier: en på 160 kan veie 48kg å ha en bmi på ca 19, som er normalvekt, 160cm og 50kg gir en bmi på 20, noe som iallfall er innenfor normalen.

Anonymkode: 1bb25...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mange med undervekt som mål! 🤷🏼‍♀️ 

169 og 76 her. Ingen krise. Min målvekt er 68 kg. 

Anonymkode: 8e97a...453

Ingen i denne tråden har oppgitt undervekt som ønsket vekt. To stykker er undervektige. Det er ikke mange ut ifra antallet som har svart.

Husk at BMI ikke er en fasit. Det har du sikkert erfart selv siden du er overvektig, men ikke virker spesielt bekymret over det.

Anonymkode: 6eb37...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

162 høy, veier 107 kg, gravid i 5 måned...

Anonymkode: aea70...4a7

Jeg var det samme da jeg var 5 mnd på vei. 110 da poden ble født. Ingen komplikasjoner, rask fødsel og vi er begge helt friske. Poden hadde helt normal lengde og vekt. Bare husk å kutte ut sukker så langt det er mulig og ta deg noen gåturer i blant. Lykke til med graviditeten og fødselen!

Anonymkode: 58ee3...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var det samme da jeg var 5 mnd på vei. 110 da poden ble født. Ingen komplikasjoner, rask fødsel og vi er begge helt friske. Poden hadde helt normal lengde og vekt. Bare husk å kutte ut sukker så langt det er mulig og ta deg noen gåturer i blant. Lykke til med graviditeten og fødselen!

Anonymkode: 58ee3...737

Var 112 kg når jeg ble gravid, har spist sunt i graviditeten og holdt meg unna sukker. Har vært overvektig de andre gangene jeg var gravid også ( ikke så mye som nå men tung nok) og føder som en katt så er ikke bekymret for fødselen. Tusen takk for det ☺

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var 112 kg når jeg ble gravid, har spist sunt i graviditeten og holdt meg unna sukker. Har vært overvektig de andre gangene jeg var gravid også ( ikke så mye som nå men tung nok) og føder som en katt så er ikke bekymret for fødselen. Tusen takk for det ☺

Anonymkode: aea70...4a7

Fødselen er vel det minste problemet... Det er alle konsekvensene dette kan få på barnet på sikt som er verst. (Statistisk sett høyere risiko for misdannelser, for astma, overvekt som voksen, det fryktes det kan påvirke kognisjon og immunsystem. http://www.thelancet.com/journals/landia/article/PIIS2213-8587(16)30107-3/fulltekst) 

Anonymkode: 8c118...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fødselen er vel det minste problemet... Det er alle konsekvensene dette kan få på barnet på sikt som er verst. (Statistisk sett høyere risiko for misdannelser, for astma, overvekt som voksen, det fryktes det kan påvirke kognisjon og immunsystem. http://www.thelancet.com/journals/landia/article/PIIS2213-8587(16)30107-3/fulltekst) 

Anonymkode: 8c118...de9

Du forstår vel at jeg allerede er informert om farene all den tid jeg følges tett opp av både sykehus og ernæringsfysiolog? Dette var en tråd om høyde og vekt som jeg svarte på, ikke en tråd laget av meg med invitasjon til å belære meg om vekten min med påfølgende farer.

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 15.55, Anonym bruker skrev:

Akkurat mitt poeng. Å være komfortabel med kroppen sin med den overvekten er jo helt sykt og bare trist. Håper virkelig ikke hun får komplikasjoner under fødsel. 

Anonymkode: 1f911...ca6

Fordi komplikasjoner under fødsel fungerer mye bedre når man veier 50 kilo?

Bmi er noe vas. I følge bmi er jeg "sykelig overvektig" men det stemmer overhodet ikke. Jeg har en veldig bred ramme, og skulle jeg hatt en bmi på 19 ville jeg sett (og følt meg) syk ut. Jeg hadde bmi på rundt 20 for en del år siden og da kunne du se knoklene i skuldre og rygg helt tydelig.

Jeg lever et sunt liv med mye trim og aktivitet. Relativt sunt kosthold og mye bedre kondis og styrke enn de fleste tynne jeg kjenner, men på papiret er jeg formelig så bælfeit at jeg ikke burde kunne komme meg gjennom ei dør uten å måtte snu meg sidelengs 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

165 cm og veier 60kg. Vil ned til 53 ca. Jeg har en fettprosent på 35, har tynn benbygning og ingen muskler så jeg har mye fett

Anonymkode: 2b0f8...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, skjotta skrev:

Fordi komplikasjoner under fødsel fungerer mye bedre når man veier 50 kilo?

Bmi er noe vas. I følge bmi er jeg "sykelig overvektig" men det stemmer overhodet ikke. Jeg har en veldig bred ramme, og skulle jeg hatt en bmi på 19 ville jeg sett (og følt meg) syk ut. Jeg hadde bmi på rundt 20 for en del år siden og da kunne du se knoklene i skuldre og rygg helt tydelig.

Jeg lever et sunt liv med mye trim og aktivitet. Relativt sunt kosthold og mye bedre kondis og styrke enn de fleste tynne jeg kjenner, men på papiret er jeg formelig så bælfeit at jeg ikke burde kunne komme meg gjennom ei dør uten å måtte snu meg sidelengs 🤣🤣🤣

Fordi komplikasjoner under fødsel er vanligere ved fedme!

Anonymkode: 1f911...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å være slank når man er høy.

Jeg er 87 kg og prøver å gå ned 20 kg

Anonymkode: d905d...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi komplikasjoner under fødsel er vanligere ved fedme!

Anonymkode: 1f911...ca6

Og at barn dør er vanligere ved små sykehus. 

Så og si alle fødsler der barn har dødd eller blitt alvorlig skadet har grunnet i menneskelig svikt.

Så da håper jeg virkelig at de som føder på små sykehus med mennesker tilstede ikke mister barna sine!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...