Gå til innhold

Inspirert av 1.80 tråden; der er jo alle sykt tynne!! Hvor mye veier du som er ca. 1.63-1.65


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, skjotta skrev:

Og at barn dør er vanligere ved små sykehus. 

Så og si alle fødsler der barn har dødd eller blitt alvorlig skadet har grunnet i menneskelig svikt.

Så da håper jeg virkelig at de som føder på små sykehus med mennesker tilstede ikke mister barna sine!!!

Er det vanligere for alle eller bare ved fedme?

Anonymkode: 6eb37...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi komplikasjoner under fødsel er vanligere ved fedme!

Anonymkode: 1f911...ca6

Null stress. Jeg føder som en katt. Hatt tre kjappe fødsler uten noen problemer. Sunne friske barn.

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Null stress. Jeg føder som en katt. Hatt tre kjappe fødsler uten noen problemer. Sunne friske barn.

Anonymkode: aea70...4a7

Du vet at du ikke er fasiten på statistikken? 

Anonymkode: 1f911...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanligere for alle eller bare ved fedme?

Anonymkode: 6eb37...93c

Undersøkelsen jeg leste hadde fedme som faktor, men ved barnedødelighet under eller kort tid etter fødsel var det menneskelige faktorer (personell ved sykehus) som hadde mest skyld.  

Det er lett å plukke på de overvektige, nedverdige dem så du selv føler deg bedre, men selv synes jeg voksne mennesker bør holde seg for gode for den type mobbing. Det blir jo som å si "du har slanket deg. Håper ikke du får anoreksi"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

163 og 78. Trivselvekt for meg er 70-72, men har fortsatt fin figur så strever litt med motivasjonen for å ta tak i de siste kiloene :) 

Anonymkode: 16cb2...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 6.34, Anonym bruker skrev:

Var 112 kg når jeg ble gravid, har spist sunt i graviditeten og holdt meg unna sukker. Har vært overvektig de andre gangene jeg var gravid også ( ikke så mye som nå men tung nok) og føder som en katt så er ikke bekymret for fødselen. Tusen takk for det ☺

Anonymkode: aea70...4a7

Og jeg røyka under svangerskapet. Fikk en stor, fin baby som nå er 12 år, uten allergier og astma.

Ergo er ikke røyking under svangerskapet farlig.

Anonymkode: 9d903...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at du ikke er fasiten på statistikken? 

Anonymkode: 1f911...ca6

Ja. Men siden det er meg som har blitt diskutert her så har jeg vel lov å svare at for MEG har det gått bra ?

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg røyka under svangerskapet. Fikk en stor, fin baby som nå er 12 år, uten allergier og astma.

Ergo er ikke røyking under svangerskapet farlig.

Anonymkode: 9d903...ed8

Herregud har jeg sagt at det er sunt? Har jeg sagt at det er bra for alle andre? Det er meg de har pillet på i x antall svar nå så da har jeg vel også lov å svare for MEG ? Les nå for søren alle svarene først.

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, skjotta skrev:

Undersøkelsen jeg leste hadde fedme som faktor, men ved barnedødelighet under eller kort tid etter fødsel var det menneskelige faktorer (personell ved sykehus) som hadde mest skyld.  

Det er lett å plukke på de overvektige, nedverdige dem så du selv føler deg bedre, men selv synes jeg voksne mennesker bør holde seg for gode for den type mobbing. Det blir jo som å si "du har slanket deg. Håper ikke du får anoreksi"

Her tror jo alle at jeg snakker for alle overvektige når jeg svarer for mitt tilfelle. Ingen vits i å tro at noe går inn til de som har bestemt seg for å rette pekefinger uansett. 

Anonymkode: aea70...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, skjotta skrev:

Og at barn dør er vanligere ved små sykehus. 

Så og si alle fødsler der barn har dødd eller blitt alvorlig skadet har grunnet i menneskelig svikt.

Så da håper jeg virkelig at de som føder på små sykehus med mennesker tilstede ikke mister barna sine!!!

dette er tull, jeg er veldig overvektig, var aldri snakk om dette

Anonymkode: c1b36...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i flere avsporinger folkens! Hvis dere skal diskutere graviditet og overvekt kan dere opprette en egen tråd. Jeg var kun interessert i vekt og høyde. Takk!

Hi

Anonymkode: ede47...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt kortere, 1,61 tror jeg. Jeg er litt usikker på vekten, men mellon 75 og 80 er det nok. Og ja, det plager meg en del. Hele livet, så lenge jeg kan huske har jeg vært bevisst min egen vekt. Jeg har sett hvordan jeg plutselig ble «verdig» og synlig for en del mennesker da jeg ble slank og kjent på hvordan en  blir dømt av å ikke være det.

Etter uttallige forsøk på å få ned vekten og holde den stabil, har jeg gitt opp tanken på å bli str. S igjen. For å være ærlig blir jeg glad om jeg klarer å holde vekten stabilt så jeg kan kjøpe klær og være relativt sikker på at je gkan bruke dem neste sesong også.

I slike tråder kommer det ofte mange svar fra undervektige eller nesten undervektige som selv syns de kan gå ned enda litt mer. Min teori er at det en slik tråd trigger de som er usunt opptatt av vekt og derfor får flere svar fra dem. De som ligger stabilt i midten og toppen av normalområdet tenker nok mindre på vekt. Det er dem jeg ser flest av rundt meg.

Anonymkode: b5d18...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 160cm og veier 62-63 kg. Har litt her og der, men trives med vekta. Jeg ser bedre ut nå enn da jeg var 54. Har former.

Anonymkode: c1182...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...