Gå til innhold

Det spøker hjemme hos meg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hittil har dette skjedd hjemme hos meg: 

Lampen vi har i gangen datt plutselig ned fra taket.

Vi må skifte lyspærer hele tiden

Yngste barnet syns det er ekkelt å gå i trappa

Eldste barnet sier det er noen som tar han på skulderen når han skal inn på rommet sitt

Lyset på kjøkkenet skrur seg av 

Jeg har våknet på sofaen at noen tar på meg

Hunden til moren min vil ikke gå forbi et punkt i gangen , går helt inntil veggen om den må gå forbi

Ett smykke jeg trodde jeg hadde mistet, dukket plutselig opp etter 1 år og det lå midt på baderomsgulvet. ( var alene hjemme)

Og i dag datt en bolle ned fra benken mens vi satt å spiste middag og senere på kvelden datt  folie og bakepapiret jeg oppbevarer oppå kjøleskapet i gulvet i stor fart når jeg sto ved komfyren. 

Det jeg syns er så rart er at jeg ikke blir redd. 

Har noen av dere opplevd noe lignende?

Anonymkode: 4dafd...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør ringe en elektriker 

Anonymkode: b62fb...754

Haha, det forklarer jo smykket på gulvet, folien, bakepapiret og bollen som falt i gulvet. Samt hunden og skulderen som blir tatt på. Det fikser'n. 

Anonymkode: 38a04...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noen du kjenner, derfor blir du ikke redd. Vedkommende har en snill, men litt rampete sjel, muligens er det ei dame. 

Du kjenner igjen energien.

Anonymkode: c5f48...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som liker å tulle med dere tydeligvis. Dere får si fra når han/hun går over streken og skremmer noen. 

Anonymkode: 8ff39...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som det er noen du kjenner,i hvertfall en av dem. Kanskje han eller hun ønsker å vise deg at han/hun fortsatt er med deg.

Ellers det at du opplever at du blir tatt på,eller at ungene opplever det ubehagelig burde du få fjernet. Unger kan være veldig åpne og det kan bli slitsomt for dem om de opplever slike ting hjemme.

Vi opplevde det samme, store ting som kom flyende i luften, lyspærer som gikk konstant, vi ble tatt på, så skygger, taklamper som begynte å svinge selv om ingen var i nærheten,dører låste seg foran oss,skapdører som plutselig åpnet seg mens vi vi var i andre rom osv. 

Anonymkode: d2dcb...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette pågått siden dere flyttet inn? Hvor mange år?

Har dere en arvegjenstand i huset? Møbel/bilde? Energien i huset tilhører en tidligere eier av denne gjenstanden. Trolig den siste. Vedkommende har noe den vil si/har noe uoppgjort. Den er frustrert og det er ikke bra. 

Du kan forsøke å få en prest på besøk, de velsigner hjem. Dette er gratis. Forsøk dette i første omgang. 

Å kvitte seg med gjenstanden er jeg usikker på om hjelper nå, dere er åpenbart mottagelige og DEN er nå knyttet til dere. 

Anonymkode: f091b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hittil har dette skjedd hjemme hos meg: 

Lampen vi har i gangen datt plutselig ned fra taket.

Vi må skifte lyspærer hele tiden

Yngste barnet syns det er ekkelt å gå i trappa

Eldste barnet sier det er noen som tar han på skulderen når han skal inn på rommet sitt

Lyset på kjøkkenet skrur seg av 

Jeg har våknet på sofaen at noen tar på meg

Hunden til moren min vil ikke gå forbi et punkt i gangen , går helt inntil veggen om den må gå forbi

Ett smykke jeg trodde jeg hadde mistet, dukket plutselig opp etter 1 år og det lå midt på baderomsgulvet. ( var alene hjemme)

Og i dag datt en bolle ned fra benken mens vi satt å spiste middag og senere på kvelden datt  folie og bakepapiret jeg oppbevarer oppå kjøleskapet i gulvet i stor fart når jeg sto ved komfyren. 

Det jeg syns er så rart er at jeg ikke blir redd. 

Har noen av dere opplevd noe lignende?

Anonymkode: 4dafd...ae4

Ja! Vi opplevde lignende.. vi flyttet fordi ungene var livredde. Jeg var ikke særlig redd da.. tror det var et gammelt ektepar😅

 

Anonymkode: 49740...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt skje hos meg også. Det elektriske er lett å forklare. Her går lyspærer hele tiden. Gammelt elektrisk anlegg. At en kuppel detter ned kan skje over tid og er ikke spøkelse. Det er sånt som skjer. 

Boller som detter ned fra bord er fordi de er plassert slik at de faller ned. 

Folie og bakepapir kan også dette ned om de er skjevt plassert. 

Å våkne av at «noen tar på» deg er ikke uvanlig. Det er en blanding av drøm og virkelighet. Barn som sier nien tar på de er heller ikke uvanlige ene barnet mitt snakket med en mann på sengen hver kveld. Fantasivenn. Barn har mye fantasi. 

At en hund ikke vil gå enkelte steder kan være så enkelt som lukt vi ikke merker. 

Det finnes ikke liv etter døden, ergo finnes det ikke spøkelser

Anonymkode: b2506...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv til Prinsesse Raven (en bruker her inne)

Hun renset mitt hus, og vi opplevde en utrolig endring. Og man kan ikke kalle det placebo, for både barna og hunden endret også oppførsel. Det var ikke tvil om at det var noe her. 

Anonymkode: edf8e...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Slikt skje hos meg også. Det elektriske er lett å forklare. Her går lyspærer hele tiden. Gammelt elektrisk anlegg. At en kuppel detter ned kan skje over tid og er ikke spøkelse. Det er sånt som skjer. 

Boller som detter ned fra bord er fordi de er plassert slik at de faller ned. 

Folie og bakepapir kan også dette ned om de er skjevt plassert. 

Å våkne av at «noen tar på» deg er ikke uvanlig. Det er en blanding av drøm og virkelighet. Barn som sier nien tar på de er heller ikke uvanlige ene barnet mitt snakket med en mann på sengen hver kveld. Fantasivenn. Barn har mye fantasi. 

At en hund ikke vil gå enkelte steder kan være så enkelt som lukt vi ikke merker. 

Det finnes ikke liv etter døden, ergo finnes det ikke spøkelser

Anonymkode: b2506...244

 

Det vet du ingenting om. Helt greit at du ikke tror på det, men ikke annonser din mening som den eneste sannhet. 

Anonymkode: edf8e...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

 

 

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hittil har dette skjedd hjemme hos meg: 

Lampen vi har i gangen datt plutselig ned fra taket.

Vi må skifte lyspærer hele tiden

Yngste barnet syns det er ekkelt å gå i trappa

Eldste barnet sier det er noen som tar han på skulderen når han skal inn på rommet sitt

Lyset på kjøkkenet skrur seg av 

Jeg har våknet på sofaen at noen tar på meg

Hunden til moren min vil ikke gå forbi et punkt i gangen , går helt inntil veggen om den må gå forbi

Ett smykke jeg trodde jeg hadde mistet, dukket plutselig opp etter 1 år og det lå midt på baderomsgulvet. ( var alene hjemme)

Og i dag datt en bolle ned fra benken mens vi satt å spiste middag og senere på kvelden datt  folie og bakepapiret jeg oppbevarer oppå kjøleskapet i gulvet i stor fart når jeg sto ved komfyren. 

Det jeg syns er så rart er at jeg ikke blir redd. 

Har noen av dere opplevd noe lignende?

Anonymkode: 4dafd...ae4

Et smykke jeg hadde lett lenge etter dukket plutselig opp på baderomsgulvet. Jeg tenker det er to mulige forklaringer. 

1) Smykket lå UNDER kurven som jeg dro ut samme dag for å rydde skikkelig i den. Da jeg dro kurven ut fulgte smykket med og ramlet på gulvet.

2) Poltergeist

 

Jeg vet hva JEG synes høres mest sannsynlig ut. 

Alt det andre forklares av elektriske feil, drømmer og tulltak😊

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noe tull.

Dere har kanskje kjøpt et hus med dårlig elektrisk anlegg og skeive gulv, men spøkelser er bare tull.

Anonymkode: 70b82...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slikt skje hos meg også. Det elektriske er lett å forklare. Her går lyspærer hele tiden. Gammelt elektrisk anlegg. At en kuppel detter ned kan skje over tid og er ikke spøkelse. Det er sånt som skjer. 

Boller som detter ned fra bord er fordi de er plassert slik at de faller ned. 

Folie og bakepapir kan også dette ned om de er skjevt plassert. 

Å våkne av at «noen tar på» deg er ikke uvanlig. Det er en blanding av drøm og virkelighet. Barn som sier nien tar på de er heller ikke uvanlige ene barnet mitt snakket med en mann på sengen hver kveld. Fantasivenn. Barn har mye fantasi. 

At en hund ikke vil gå enkelte steder kan være så enkelt som lukt vi ikke merker. 

Det finnes ikke liv etter døden, ergo finnes det ikke spøkelser

Anonymkode: b2506...244

Dette er kun din mening, og ikke nødvendigvis sannheten. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å tro på for dem som aldri har opplevd noe, men du kan ikke i si det ikke finnes. Jeg har opplevd ting du aldri vil kunne forklare på en logisk måte. Jeg VET at det finnes noe, men ikke akkurat hva. 

Anonymkode: c46ba...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er kun din mening, og ikke nødvendigvis sannheten. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å tro på for dem som aldri har opplevd noe, men du kan ikke i si det ikke finnes. Jeg har opplevd ting du aldri vil kunne forklare på en logisk måte. Jeg VET at det finnes noe, men ikke akkurat hva. 

Anonymkode: c46ba...03c

Joda. Har opplevd slike ting selv jeg, men tror ikke det er spøkelser av den grunn. Noen leter etter logikk, andre etter åndelighet. 

Anonymkode: b2506...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si at gjenferd ikke finnes, det har ikke jeg noen mulighet for å vite sikkert. Men det er veldig sannsynlig at dere har rotter i veggene og dårlig elektrisk anlegg i det minste.. ville ringt både elektriker og skadedyrkontroll for en sjekk.

Anonymkode: 22157...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Det vet du ingenting om. Helt greit at du ikke tror på det, men ikke annonser din mening som den eneste sannhet. 

Anonymkode: edf8e...594

Men hvorfor er spøkelser den eneste, eller mest sannsynlige, muligheten? Kunne det ikke like gjerne vært aliens? En parallell virkelighet med et krysningspunkt til vår verden akkurat i deres hjem? Kanskje HI lever i en lokal variant av The Truman Show?

Hvorfor er sannsynligheten for spøkelser større enn dårlig el.-anlegg, rotter i veggen og skeivplasserte boller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda. Har opplevd slike ting selv jeg, men tror ikke det er spøkelser av den grunn. Noen leter etter logikk, andre etter åndelighet. 

Anonymkode: b2506...244

Okei, se for deg en situasjon som har hendt hos oss: Du står hjemme i andreetasje, mens du har satt flasker på koking på kjøkkenet nede. Du er alene hjemme (og ja, du ER alene hjemme fordi ingen andre har verken kode eller nøkkel til døra). Plutselig hører du noe bråk nede på kjøkkenet, uten å helt kunne sette fingeren på hva lyden er. Etter bråket begynner babyen som sov i gangen nede å gråte. Du løper ned, og tenker at nå nå vogna ha tippa eller noe, men nei. Vogna står helt rolig. Finner ikke ut hva som bråkte, for alt ligger der det skal. Ingenting på gulvet, ingenting som har falt ned på benken. 

Når flaskene er ferdig kokte, ser du at den siste flaska, den du lot vente til etterpå fordi det var for fult oppi kjelen og den dermed ikke traff vannet, plutselig er puttet oppi. Og du skjønner at lyden du hørte, er nøyaktig dem samme som lokket på kasserollen som ble løftet av og satt på igjen. 

Hvor er logikken i dette?

Du kan gjerne si at logikken er at jeg er gal og forestilte meg hele hendelsen, eller skylle på ammetåke og at jeg dermed hadde lagt den oppi selv, men jeg vet med hundre prosent sikkerhet at det ikke var meg, og at jeg faktisk hørte den lyden. De som bodde i huset tidligere har masse lignende erfaringer. Er vi gale hele gjengen? Eller har du en logisk forklaring nå også? 

Anonymkode: c46ba...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Okei, se for deg en situasjon som har hendt hos oss: Du står hjemme i andreetasje, mens du har satt flasker på koking på kjøkkenet nede. Du er alene hjemme (og ja, du ER alene hjemme fordi ingen andre har verken kode eller nøkkel til døra). Plutselig hører du noe bråk nede på kjøkkenet, uten å helt kunne sette fingeren på hva lyden er. Etter bråket begynner babyen som sov i gangen nede å gråte. Du løper ned, og tenker at nå nå vogna ha tippa eller noe, men nei. Vogna står helt rolig. Finner ikke ut hva som bråkte, for alt ligger der det skal. Ingenting på gulvet, ingenting som har falt ned på benken. 

Når flaskene er ferdig kokte, ser du at den siste flaska, den du lot vente til etterpå fordi det var for fult oppi kjelen og den dermed ikke traff vannet, plutselig er puttet oppi. Og du skjønner at lyden du hørte, er nøyaktig dem samme som lokket på kasserollen som ble løftet av og satt på igjen. 

Hvor er logikken i dette?

Du kan gjerne si at logikken er at jeg er gal og forestilte meg hele hendelsen, eller skylle på ammetåke og at jeg dermed hadde lagt den oppi selv, men jeg vet med hundre prosent sikkerhet at det ikke var meg, og at jeg faktisk hørte den lyden. De som bodde i huset tidligere har masse lignende erfaringer. Er vi gale hele gjengen? Eller har du en logisk forklaring nå også? 

Anonymkode: c46ba...03c

Dårlig hukommelse på grunn av lite søvn og amming?

Anonymkode: 70b82...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei, se for deg en situasjon som har hendt hos oss: Du står hjemme i andreetasje, mens du har satt flasker på koking på kjøkkenet nede. Du er alene hjemme (og ja, du ER alene hjemme fordi ingen andre har verken kode eller nøkkel til døra). Plutselig hører du noe bråk nede på kjøkkenet, uten å helt kunne sette fingeren på hva lyden er. Etter bråket begynner babyen som sov i gangen nede å gråte. Du løper ned, og tenker at nå nå vogna ha tippa eller noe, men nei. Vogna står helt rolig. Finner ikke ut hva som bråkte, for alt ligger der det skal. Ingenting på gulvet, ingenting som har falt ned på benken. 

Når flaskene er ferdig kokte, ser du at den siste flaska, den du lot vente til etterpå fordi det var for fult oppi kjelen og den dermed ikke traff vannet, plutselig er puttet oppi. Og du skjønner at lyden du hørte, er nøyaktig dem samme som lokket på kasserollen som ble løftet av og satt på igjen. 

Hvor er logikken i dette?

Du kan gjerne si at logikken er at jeg er gal og forestilte meg hele hendelsen, eller skylle på ammetåke og at jeg dermed hadde lagt den oppi selv, men jeg vet med hundre prosent sikkerhet at det ikke var meg, og at jeg faktisk hørte den lyden. De som bodde i huset tidligere har masse lignende erfaringer. Er vi gale hele gjengen? Eller har du en logisk forklaring nå også? 

Anonymkode: c46ba...03c

Men er spøkelser, gjenferd eller ånder den mest sannsynlige forklaringen? Hva med husnisser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ostepop123 skrev:

Men hvorfor er spøkelser den eneste, eller mest sannsynlige, muligheten? Kunne det ikke like gjerne vært aliens? En parallell virkelighet med et krysningspunkt til vår verden akkurat i deres hjem? Kanskje HI lever i en lokal variant av The Truman Show?

Hvorfor er sannsynligheten for spøkelser større enn dårlig el.-anlegg, rotter i veggen og skeivplasserte boller?

Jeg sier ikke at det er større sannsynlighet for spøkelser, eller at jeg har en sannhet. Det er jo nettopp det jeg kritiserer? At man ikke kan si at man alltid vet.

Anonymkode: edf8e...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dårlig hukommelse på grunn av lite søvn og amming?

Anonymkode: 70b82...238

Vi sov godt (kun en oppvåkning per natt) og jeg ammet ikke, ga MME. Jeg vet at jeg tok et bevisst valg om å ikke legge den oppi, fordi jeg så at det ikke var plass. Så dårlig hukommelse har jeg ikke, og sammen med bråket jeg hørte klarer ikke jeg å finne en logisk forklaring, uansett hvor mye jeg skulle prøve. 

Anonymkode: c46ba...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ostepop123 skrev:

Men er spøkelser, gjenferd eller ånder den mest sannsynlige forklaringen? Hva med husnisser?

I forhold til at de som bodde der før har sagt at de en gang så skikkelse av en mann, så heller jeg mer mot spøkelse/gjenferd/ånder enn husnisser, men jeg har aldri sett dem selv, så jeg vet ikke med sikkerhet hva det er altså 😄

Anonymkode: c46ba...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi sov godt (kun en oppvåkning per natt) og jeg ammet ikke, ga MME. Jeg vet at jeg tok et bevisst valg om å ikke legge den oppi, fordi jeg så at det ikke var plass. Så dårlig hukommelse har jeg ikke, og sammen med bråket jeg hørte klarer ikke jeg å finne en logisk forklaring, uansett hvor mye jeg skulle prøve. 

Anonymkode: c46ba...03c

Spøkelsesforklaringen er i hvertfall mye mindre sannsynlig enn at du har glemt at du gjorde det selv.

 

Anonymkode: 70b82...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...