Gå til innhold

Kjip gave?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en nevø som skal flytte for seg selv nå for første gang. Han er 19, og blir student. Det er ikke så lenge til gan har bursdag, og jeg vurderer å gi han tørrvarer i kombinert bursdag og innflyttingsgave.

Da tenker jeg å bruke en 1000 lapp på alt fra ris og pasta, til hermetiske tomater og noe posemat.

Er dette ok, eller bare kjipt? Det er lenge siden jeg studerte nå merker jeg 😂

Anonymkode: 15f67...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg heller jeg ville kjøpt et gavekort på Rema så kan han handle det han ønsker selv.

Anonymkode: 27dfc...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stusselig. En 19-åring klarer dessuten helt fint å handle dagligvarer selv, HI.

Anonymkode: 1b601...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke et sekund i tvil om at han klarer det selv. Tanken var mer å hjelpe til på en elendig studentøkonomi. Jeg hadde selv elsket det når jeg var student, for da hadde jeg sluppet å bruke penger på kjedelige ting man må ha i skapet uansett.

Tanken var å gjøre det så han skulle slippe å bruke penger på basisvarer det første halve året eller noe 😊

 

Anonymkode: 15f67...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma pleier å gi bestefar og en onkel en kurv med matvarer til jul. En god olivenolje, ris , tørrvarer. Eller et gavekort på rema. Syns det er en fin gave jeg 😊 

Anonymkode: 8bfa1...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for ideen 😊

Han er kjempeflink til å lage mat, så der klarer han seg nok 😊

Anonymkode: 15f67...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha gitt en eske med litt tørrvarer, men også putta oppi gavekort på 200,- kr. på f.eks. Peppes, Rema og Vinmpnopolet. Da får han litt nyttig og litt å kose seg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg ville ha gitt en eske med litt tørrvarer, men også putta oppi gavekort på 200,- kr. på f.eks. Peppes, Rema og Vinmpnopolet. Da får han litt nyttig og litt å kose seg for. 

Omtrent det har vi gjort. Og en personlig gave, tilgang til googledocsen min hvor familieoppskriftene er lagret.  Som bestemors kjøttkaker, tante Annas kringle, onkel Pers ostesoufflé osv. Tradisjonsmat fra familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg ville ha gitt en eske med litt tørrvarer, men også putta oppi gavekort på 200,- kr. på f.eks. Peppes, Rema og Vinmpnopolet. Da får han litt nyttig og litt å kose seg for. 

God ide, det gjør jeg 😊

 

Anonymkode: 15f67...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gitt noe han ikke kan unne seg selv så ofte som student. Hvis han ikke vet helt hvordan studenttilværelsen er, vil han nok heller sette pris på tørrvarer når han har bodd for seg selv et år. Gavekort på en restaurant, eller en kurv full av sjokolade, potetgull, litt brus osv.

Anonymkode: df3a5...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...