Gå til innhold

Datteren min har hatt sex med en som har utnyttet henne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Wow, så kjekt å være tankeleser. Det kan være like sannsynlig at han ligger med alle han kommer over..

Anonymkode: de1b5...c1d

Du leser tanker du og ser jeg 😉

Anonymkode: a42b8...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.4.2018 den 0.30, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her er skremmende, Hi!

"Jeg ser jo at datteren min er skyld i dette selv." Nei, hun er ikke det selv om hun la opp til det - for 17-åringen visste utmerket godt at det han gjorde var ulovlig og straffbart. Han er også gammel nok til å si nei. Måten han kuttet henne ut rett etter han hadde seksuelt misbrukt henne (det er det det er når din datter er for ung til å ha sex og han er såpass gammel), viser at han utmerket godt visste hva han gjorde.

"Hun er antakeligvis veldig stolt, ja." Det har ikke for et øyeblikk slått deg at hennes "stolthet" kan være hennes overlevelsesstrategi i dette, at hun ikke takler det at hun er blitt seksuelt misbrukt og at hun derfor later som om hun er stolt av det?

"Det er jo ikke helt innafor det, nei." Nei, det har du rett i - og når du velger å ikke anmelde ham så støtter du fullt ut at han hadde misbrukte din datter seksuelt. Ikke bare det - du skriver jo selv at du mener hun er skyld i det selv.

Skam deg!

Anonymkode: defc6...08c

Seksuelt misbrukt? og hva legger du i ordet der, at hun er voldtatt? For i så tilfelle er du som veldig mange andre som misbruker ordet voldtekt/seksuelle overgrep og håner de som faktisk HAR blitt det. Samt er blant de som er med på å ødelegge uskyldige liv og rykte til folk. Hun var med på det, men JA hun er bare 14! Hun visste ikke bedre og har mye å lære, også av dette. 17 åringen  visste at det han drev med var galt og det viser han tydelig ved at han kuttet henne ut og ber henne holde kjeft om dette. Fordi at han vet at det at en på hans alder har seg med en unge på 14år ikke er bra for ryktet hans. Likevel så er ikke det grunnlag for å rope seksuelt overgrep på fyren (HVIS det er det du mener). Seksuell utnytting av en sårbar jente er det absolutt.

Anonymkode: 5be3f...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du leser tanker du og ser jeg 😉

Anonymkode: a42b8...74c

Nei, det kan være skrev jeg. Jeg konstanterte ikke..

Anonymkode: de1b5...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seksuelt misbrukt? og hva legger du i ordet der, at hun er voldtatt? For i så tilfelle er du som veldig mange andre som misbruker ordet voldtekt/seksuelle overgrep og håner de som faktisk HAR blitt det. Samt er blant de som er med på å ødelegge uskyldige liv og rykte til folk. Hun var med på det, men JA hun er bare 14! Hun visste ikke bedre og har mye å lære, også av dette. 17 åringen  visste at det han drev med var galt og det viser han tydelig ved at han kuttet henne ut og ber henne holde kjeft om dette. Fordi at han vet at det at en på hans alder har seg med en unge på 14år ikke er bra for ryktet hans. Likevel så er ikke det grunnlag for å rope seksuelt overgrep på fyren (HVIS det er det du mener). Seksuell utnytting av en sårbar jente er det absolutt.

Anonymkode: 5be3f...081

Åh, herregud. Er vi tilbake der. 

Da tar vi det langsomt:

NEI, man håner ikke de som har blitt voldtatt selv om man sier at det å misbruke barn under seksuell lavalder også er voldtekt. (Før fylte 14 år regnes alt som voldtekt, fordi man ikke anser at yngre barn kan være samtykkekompetente. Og samleie uten samtykke = voldtekt. Det er ikke å håne noen. Like lite som at det er hån å kalle en sovevoldtekt for voldtekt.) 

Ingen som har opplevd seksuelt misbruk, krenkelser eller voldtekter går rundt og føler seg eksklusivt utvalgt til en spesiell klubb der man "får lov" å bruke visse betegnelser på det man har opplevd. Ingen unner andre å oppleve verken det samme eller noe lignende. Heller ikke en bleik avskygning av det. Det er ikke en konkurranse om å ha opplevd verst eller mest groteske overgrep, eller å smykke seg med den ene eller andre betegnelsen.

Og dersom man har vært riktig uheldig, vet man også at der er glidende overganger, og at misbruk kan oppstå i ulike former. Det slutter ikke å være misbruk bare fordi partene "er kjærester". Du kan være gift med en fyr og likevel oppleve å bli voldtatt av ham. Hver eneste episode står for seg selv, 

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seksuelt misbrukt? og hva legger du i ordet der, at hun er voldtatt? For i så tilfelle er du som veldig mange andre som misbruker ordet voldtekt/seksuelle overgrep og håner de som faktisk HAR blitt det. Samt er blant de som er med på å ødelegge uskyldige liv og rykte til folk. Hun var med på det, men JA hun er bare 14! Hun visste ikke bedre og har mye å lære, også av dette. 17 åringen  visste at det han drev med var galt og det viser han tydelig ved at han kuttet henne ut og ber henne holde kjeft om dette. Fordi at han vet at det at en på hans alder har seg med en unge på 14år ikke er bra for ryktet hans. Likevel så er ikke det grunnlag for å rope seksuelt overgrep på fyren (HVIS det er det du mener). Seksuell utnytting av en sårbar jente er det absolutt.

Anonymkode: 5be3f...081

Jeg var helt bevisst i min valg av ord - seksuelt misbrukt. For det å ha sex med en 14-åring når du selv er såpass mye eldre, det er ulovlig, det er utnytting, det er misbruk. Nettopp fordi han brukte tid på henne på forhånd, utnyttet at hun var forelsket i ham og planla å møtes kun for å ha sex og ikke minst kuttet kontakten med henne umiddelbart etter han hadde tatt det han ville ha - viser det at han var veldig bevisst i det han gjorde. Hadde det vært en person som var over den seksuelle lavalder ville jeg valgt å si at han utnyttet henne. Men han har vært over den seksuelle lavalder i godt over et år, kanskje nærmere to, han brukte tid og planla det ulovlig han skulle gjøre med denne 14-åringen og da ER det et misbruk av henne. Hadde dette skjedd da jenta var mindre enn et år yngre så ville det automatisk blitt voldtekt. For det er barn det er snakk om. Det er ikke en ubetenksom 16-åring det er snakk om, men en 14-årig jente som helt tydelig ikke var i nærheten av å være klar for å ha sex eller bli misbrukt av en som kun ville tømme seg i henne og så dumpte henne tvert. Han brukte henne kun til egen nytelse, han planla det og groomet henne og utnyttet at hun var forelsket i ham - det er misbruk av henne, det er seksuelt misbruk!

Hennes reaksjoner i etterkant viser jo helt tydelig at dette har vært traumatiserende for henne, og det bekrefter også at grensen for den seksuelle lavalder er satt av en god grunn - fordi så mange 14-åringer ikke er klar for å ha sex (selv om de kanskje tror det på forhånd selv) og IKKE MINST fordi gutter og menn som denne 17-åringen utnytter så unge jenter for egen seksuell nytelse og helt uten tanker for deres følelser. Det er straffbart, og denne 17-åringen trenger å lære at han ikke er hevet over loven.

Men at Hi mener datteren selv er skyld i at hun er blitt seksuelt misbrukt og heller ikke vil anmelde, det er er så feil som det går an å bli. Og ja, da mener jeg at Hi skal skamme seg.

Anonymkode: defc6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var helt bevisst i min valg av ord - seksuelt misbrukt. For det å ha sex med en 14-åring når du selv er såpass mye eldre, det er ulovlig, det er utnytting, det er misbruk. Nettopp fordi han brukte tid på henne på forhånd, utnyttet at hun var forelsket i ham og planla å møtes kun for å ha sex og ikke minst kuttet kontakten med henne umiddelbart etter han hadde tatt det han ville ha - viser det at han var veldig bevisst i det han gjorde. Hadde det vært en person som var over den seksuelle lavalder ville jeg valgt å si at han utnyttet henne. Men han har vært over den seksuelle lavalder i godt over et år, kanskje nærmere to, han brukte tid og planla det ulovlig han skulle gjøre med denne 14-åringen og da ER det et misbruk av henne. Hadde dette skjedd da jenta var mindre enn et år yngre så ville det automatisk blitt voldtekt. For det er barn det er snakk om. Det er ikke en ubetenksom 16-åring det er snakk om, men en 14-årig jente som helt tydelig ikke var i nærheten av å være klar for å ha sex eller bli misbrukt av en som kun ville tømme seg i henne og så dumpte henne tvert. Han brukte henne kun til egen nytelse, han planla det og groomet henne og utnyttet at hun var forelsket i ham - det er misbruk av henne, det er seksuelt misbruk!

Hennes reaksjoner i etterkant viser jo helt tydelig at dette har vært traumatiserende for henne, og det bekrefter også at grensen for den seksuelle lavalder er satt av en god grunn - fordi så mange 14-åringer ikke er klar for å ha sex (selv om de kanskje tror det på forhånd selv) og IKKE MINST fordi gutter og menn som denne 17-åringen utnytter så unge jenter for egen seksuell nytelse og helt uten tanker for deres følelser. Det er straffbart, og denne 17-åringen trenger å lære at han ikke er hevet over loven.

Men at Hi mener datteren selv er skyld i at hun er blitt seksuelt misbrukt og heller ikke vil anmelde, det er er så feil som det går an å bli. Og ja, da mener jeg at Hi skal skamme seg.

Anonymkode: defc6...08c

Hvis du oppriktig mener at dette er oppførselen til en som er traumatisert, så vil jeg absolutt anbefale deg å lese mer om traumer og traumereaksjoner. 

Anonymkode: 0f4bb...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du oppriktig mener at dette er oppførselen til en som er traumatisert, så vil jeg absolutt anbefale deg å lese mer om traumer og traumereaksjoner. 

Anonymkode: 0f4bb...5ef

Da får jeg bare si det samme til deg. Har du virkelig lest om traumereaksjoner så vet du at de kan være svært ulike fra person til person, de kan til og med være tilsynelatende helt ulogisk og stikk i strid med hvordan man forventer at man "skal" reagere etter et traume. Hun kan oppleve det som traumatisk at han utnyttet henne kun for sex, og hennes reaksjon i etterkant kan være et forsøk på å ta kontroll over situasjonen. Hennes siste kommentar til venninnene viser at hun føler hun ikke har det lenger.

Anonymkode: defc6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...