Gå til innhold

Datteren min har hatt sex med en som har utnyttet henne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns ikke 14 og 17 er tilnærmet like i alder og modenhet.

Anonymkode: 60cb3...143

Loven er som den er. Når det er sagt... hun snart 15 og han 17. Ligger ikke jenter noen år foran gutta? Hun kan da være mer moden en han når det kommer til stykket. 

Anonymkode: 7e06f...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk forresten hva som er vanlig forskjell i alder på brukere her inne på forumet og alder på hvem de lå med. 

 

Anonymkode: 7e06f...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo ikke sammenlignes. Der var det jo også en maktubalanse (bygdas leder, ressusjsvake foreldre osv) som (tilsynelatende) ikke er tilstede der.

Jeg syntes også det blir feil å gjøre jenta til offer, når hun egentlig ikke føler det selv. «Du ble voldtatt» «nei» «Joda. Han var slem» «nei, han var grei» «nei det var han ikke -Føl deg misbrukt nå. Det er syndt på deg -du er et offer!!»

Men hun trenger en alvorsprat, med masse forståelse, rundt kropp, egenverdi, trygghet, privatliv og grutpepressmentalitet.

————

 

Anonymkode: dcaa7...d19

Ressurssvake foreldre?

Anonymkode: 225fb...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns ikke 14 og 17 er tilnærmet like i alder og modenhet.

Anonymkode: 60cb3...143

Modenheten kjenner vi ikke, men de føler seg tydelig vis jevnbyrdig nok til å være kjærester.

Anonymkode: a5c21...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt skjønne at 17 åringen blir nervøs av at datteren din snakker om sexen, det er ett straffbart forhold, uansett om begge samtykket til det.  Det at datteren din snakker om dette til mange, kan det være hennes måte å bearbeide noe hun kanskje ikke var klar for. Jeg ville satt meg ned og snakket med henne om følelsene hennes rundt debuten, sånn at hun kanskje ikke trengte å snakke med alle om det. 

 

Jeg er usikker på hva godt det ville gjort, men var jeg hennes mamma ville jeg ha anmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel var du og dine venninner når dere hadde sex første gang? Var du klar over hva du gjorde? Eller var du litt smådum? For det er akkurat det dere gjør denne jenta til. Smådum.

Det er snakk om frivillig sex. Jeg var 15 da jeg hadde sex første gang. Han var 20. Det var 100% frivillig, absolutt ingen utnyttelse, og en fin opplevelse. Og bare tanken på at gamle kjerringer her inne skulle prøve å overbevise meg om at noe annet, gjør meg direkte hissig. «Joda! Du har blitt utnyttet. Joda, du er et offer». 

Og hvis mine foreldre hadde anmeldt ham, så tror jeg at jeg hadde snudd ryggen til dem fullstendig. 

Vet du hva som er feil? Å ta en annens opplevelse, og påstå at du vet bedre enn vedkommende som opplevde situasjonen. 

Anonymkode: 0f4bb...5ef

Spørsmålet er ikke om du er ett offer eller om du er utnyttet, men at det er ulovlig. Og som 17 åring så vet du det! En 20 åring som har sex med en 15 åring er ulovlig! Selv om du likte det og var med på det, så er det ikke sikkert at den neste 15 åringen er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Preggie skrev:

Spørsmålet er ikke om du er ett offer eller om du er utnyttet, men at det er ulovlig. Og som 17 åring så vet du det! En 20 åring som har sex med en 15 åring er ulovlig! Selv om du likte det og var med på det, så er det ikke sikkert at den neste 15 åringen er det. 

Det argumentet er jo ganske dårlig? Jeg kan ha frivillig sex som voksen, med en annen voksen, men det er fortsatt folk som blir voldtatt. 

Og om den neste 15-åringen er med på det eller ei, er jo heller ikke det vi diskuterer. Vi snakker om en ungdom som HAR hatt frivillig sex. Og det er hun i sin fulle rett til. 

Anonymkode: 0f4bb...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her! Jeg overhørte datteren og to venninner her etter skolen. Datteren min klager til dem og sier «hallo, det er jo ikke noe gøy når folk går rundt og sier at jeg har hatt sex med *******» da hører jeg de andre svarer at jammen det er jo du som har fortalt dette til alle. Hun hadde tydeligvis fått høre det fra en gutt i klassen også. Og svart han at han måtte holde kjeft, for det er ikke noe folk skal vite. Da hadde han svart akkurat det samme som venninnene hennes. Så alle vet at hun sprer dette selv, og prøver å late som det er andre😐 

Anonymkode: 6904f...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her! Jeg overhørte datteren og to venninner her etter skolen. Datteren min klager til dem og sier «hallo, det er jo ikke noe gøy når folk går rundt og sier at jeg har hatt sex med *******» da hører jeg de andre svarer at jammen det er jo du som har fortalt dette til alle. Hun hadde tydeligvis fått høre det fra en gutt i klassen også. Og svart han at han måtte holde kjeft, for det er ikke noe folk skal vite. Da hadde han svart akkurat det samme som venninnene hennes. Så alle vet at hun sprer dette selv, og prøver å late som det er andre😐 

Anonymkode: 6904f...f3b

Og du forstår fremdeles ikke at datteren din sliter veldig med det å ha blitt misbrukt seksuelt... det er jo hennes egen skyld, du gjentar det jo her også.

Det hun nå holder på med er trolig en måte hun følte hun kunne "kontrollere" det som skjedde med henne, at hun kunne bestemme seg for hvordan det skulle fremstå. Så har hun oppdaget at dette ikke føles bra, at hun ikke kan late som igjen, og nå vil hun helst stoppe alt prat om det. Det sier meg at jenta di er traumatisert av at en såpass mye eldre gutt har hatt ulovlig seksuell omgang med henne.

Anonymkode: defc6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du forstår fremdeles ikke at datteren din sliter veldig med det å ha blitt misbrukt seksuelt... det er jo hennes egen skyld, du gjentar det jo her også.

Det hun nå holder på med er trolig en måte hun følte hun kunne "kontrollere" det som skjedde med henne, at hun kunne bestemme seg for hvordan det skulle fremstå. Så har hun oppdaget at dette ikke føles bra, at hun ikke kan late som igjen, og nå vil hun helst stoppe alt prat om det. Det sier meg at jenta di er traumatisert av at en såpass mye eldre gutt har hatt ulovlig seksuell omgang med henne.

Anonymkode: defc6...08c

Herregud skjerp deg!! 

Det kan faktisk godt hende at hun hadde reagert på akkurat samme måte om han var 15, men da hadde vel pipa fått en annen låt kan jeg tenke meg! 

Anonymkode: 5c49b...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud skjerp deg!! 

Det kan faktisk godt hende at hun hadde reagert på akkurat samme måte om han var 15, men da hadde vel pipa fått en annen låt kan jeg tenke meg! 

Anonymkode: 5c49b...38f

Han var ikke 15 år, han var 17. Han visste bedre.

Det er helt tydelig at hun sliter veldig med det som skjedde med henne. Å ha en mor som mener det er hennes egen skyld at hun ble utsatt for en ulovlig handling hjelper ikke jenta.

Det er ikke jeg som skal skjerpe meg, heller jentas mor.

Anonymkode: defc6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den 17 år gamle gutten var mest sannsynlig jomfru. Han øynet muligheten for å debutere da en 14-åring forelsket seg i ham. Han har neppe tenkt tanker om lovlig eller ei, men ett lett bytte tenkte han nok på.

Men ingen 17 år gamle gutter skryter av at den eneste de klarer å få et ligg med er en 14-åring. Selv ikke om de selv skulle være forelsket i 14-åringen. Det blir garantert kommentert av jevnaldrende, kanskje til og med de jevnaldrende jentene, som gjør flauhetsfaktoren ende større.

Så da blokkerer han henne raskt. Hadde han ikke gjort det hadde hun kanskje ikke gjort så stort nummer av det blant sine venner? Men akkurat nå er jo hun «tvunget» til å overbevise vennene sine om at han hadde sex med henne fordi han likte henne. 

For hvor flaut er det ikke for en 14- åring å føle på at hun ble utnyttet når hun selv hadde følelser for han og tenkte at dette var en super kjæreste? For hun trodde nok det, at de var kjærester. Og han lot henne tro det, for han var kåt og ville ha ett ligg.

En klassiker. Skjedd mange ganger. I mange generasjoner. Hennes reaksjon er en forsvarsmekanisme. Det beste du kan gjøre for henne er å vise henne at du er glad i henne uansett. Og snakke om prevensjon.

Og moren til venninnen hennes burde ta en snakk med sin datter, fortelle henne at hun skal være glad i venninnen sin uansett og at hun må vise det. 

Anonymkode: a42b8...74c

Den 17 år gamle gutten var jomfru??? Hvor tar du det fra??

Anonymkode: 6448a...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Loven er som den er. Når det er sagt... hun snart 15 og han 17. Ligger ikke jenter noen år foran gutta? Hun kan da være mer moden en han når det kommer til stykket. 

Anonymkode: 7e06f...14b

Hun nå nok være nærmere seksten og han litt lenger unna 18 for at dette skal være ok.

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det argumentet er jo ganske dårlig? Jeg kan ha frivillig sex som voksen, med en annen voksen, men det er fortsatt folk som blir voldtatt. 

Og om den neste 15-åringen er med på det eller ei, er jo heller ikke det vi diskuterer. Vi snakker om en ungdom som HAR hatt frivillig sex. Og det er hun i sin fulle rett til. 

Anonymkode: 0f4bb...5ef

Men da må hun ha det med en annen 14-åring. For hennes sexpartner er ikke i sin fulle rett.

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Modenheten kjenner vi ikke, men de føler seg tydelig vis jevnbyrdig nok til å være kjærester.

Anonymkode: a5c21...845

Noen her i tråden forteller jo at de var jevnbyrdig med en 20-åring da de selv var i situasjonen. Snakker om selvbedrag..

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han var ikke 15 år, han var 17. Han visste bedre.

Det er helt tydelig at hun sliter veldig med det som skjedde med henne. Å ha en mor som mener det er hennes egen skyld at hun ble utsatt for en ulovlig handling hjelper ikke jenta.

Det er ikke jeg som skal skjerpe meg, heller jentas mor.

Anonymkode: defc6...08c

Vet du hvor mange umodne 17 åringer det finnes der ute?? Det kan godt hende han er mentalt 13 for alt vi vet. 

Poenget er ikke at han har gjort noe straffbart. Det har han, for all del. Men det er ikke noe som trenger å straffeforfølges. Jenta trenger hjelp, ja. Hun har jo tydeligvis et eller annet problem som gjør at hun må dure rundt og fortelle dette til alle og enhver. Det er hun som trenger veiledning. 

Anonymkode: 5c49b...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kari Mari skrev:

Jeg var med deg hele veien her og kunne si meg enig i alt, bortsett fra siste setning. Hvorfor skal moren til venninnen hennes si til datteren sin at hun må være glad i henne og vise det?? Etter å ha prøvd seg på kjæresten?? Hadde du synes det var en naturlig reaksjon? 

Skjønte ikke at det var samme venninne. 

 

Anonymkode: a42b8...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvor mange umodne 17 åringer det finnes der ute?? Det kan godt hende han er mentalt 13 for alt vi vet. 

Poenget er ikke at han har gjort noe straffbart. Det har han, for all del. Men det er ikke noe som trenger å straffeforfølges. Jenta trenger hjelp, ja. Hun har jo tydeligvis et eller annet problem som gjør at hun må dure rundt og fortelle dette til alle og enhver. Det er hun som trenger veiledning. 

Anonymkode: 5c49b...38f

En 17-åring som velger å ha kontakt med en 14-åring akkurat lenge nok til å overtale henne til å ha sex med ham, og så kutter kontakt med henne umiddelbart etterpå har gjort det han har gjort helt overveid, han har planlagt å ha ulovlig sex med henne, han har brukt tid på å groome henne, han har utnyttet henne. Han kommer mest trolig til å gjøre det samme med andre altfor unge jenter, for han viste helt klart at det han gjorde var veloverveid og at han aldri har brydd seg om henne. Så jo, dette er noe som det trengs å straffeforfølges. Han må stoppes. Eneste måte å stoppe ham på er å anmelde ham.

Anonymkode: defc6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den 17 år gamle gutten var jomfru??? Hvor tar du det fra??

Anonymkode: 6448a...9ca

Som alle andre her inne synser jeg. Seksuell debutalder for gutter er 17,5 år. Så ganske sannsynlig at han var jomfru 😉

Anonymkode: a42b8...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En 17-åring som velger å ha kontakt med en 14-åring akkurat lenge nok til å overtale henne til å ha sex med ham, og så kutter kontakt med henne umiddelbart etterpå har gjort det han har gjort helt overveid, han har planlagt å ha ulovlig sex med henne, han har brukt tid på å groome henne, han har utnyttet henne. Han kommer mest trolig til å gjøre det samme med andre altfor unge jenter, for han viste helt klart at det han gjorde var veloverveid og at han aldri har brydd seg om henne. Så jo, dette er noe som det trengs å straffeforfølges. Han må stoppes. Eneste måte å stoppe ham på er å anmelde ham.

Anonymkode: defc6...08c

Hva om han kuttet kontakten med jenta etterpå av en grunn? Hun høres litt vel spesiell/oppmerksomhetssyk ut og det er ikke sikkert han synes noe om det. Han likte jo ikke at hun fortalte om dette. Kanskje han er flau over å ha vært sammen med henne det når han fant ut hvordan hun virkelig er. Ut i fra det jeg har lest i tråden her så var sexen helt frivillig, hun er ikke misbrukt og føler seg ikke som et offer. Det høres ut som det har vært hun som har vært pådriveren i dette "forholdet". Jeg synes det er helt på viddene å skulle anmelde dette.

Anonymkode: c7f41...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva om han kuttet kontakten med jenta etterpå av en grunn? Hun høres litt vel spesiell/oppmerksomhetssyk ut og det er ikke sikkert han synes noe om det. Han likte jo ikke at hun fortalte om dette. Kanskje han er flau over å ha vært sammen med henne det når han fant ut hvordan hun virkelig er. Ut i fra det jeg har lest i tråden her så var sexen helt frivillig, hun er ikke misbrukt og føler seg ikke som et offer. Det høres ut som det har vært hun som har vært pådriveren i dette "forholdet". Jeg synes det er helt på viddene å skulle anmelde dette.

Anonymkode: c7f41...e67

Spiller ingen rolle om han ikke likte hennes oppførsel i etterkant. Det spiller ingen rolle om hun ev. var pådriveren. Han er 17 år, han vet at det er straffbart å ha sex med en 14-åring. Likevel brukte han mye tid på henne, bygde opp en relasjon til henne inntil de avtaler å ha sex. Og så kutter han henne ut umiddelbart etter at han har tatt jomfrudommen hennes.

Han har hatt mange, mange muligheter å la være å planlegge å ha straffbar sex med en 14-åring. Han valgte å bryte loven, han valgte å gamble på at han ikke vil bli anmeldt. Og mest trolig kommer han til å fortsette slik med andre jenter - for han lærer jo av jentas mor og andre som argumenterer i slike tråder at han kan gjøre som han vil med jenter selv om det er straffbart... og uten at det får en eneste følge for ham. Tvert om, til og med jentas mor sier at jenta kan skylde seg selv. Drit i at han er så gammel at han visste at det han gjorde var straffbart. Viktigere å påpeke at jenta selv er skyld i å ha blitt utsatt for en ulovlig handling.

Jentas oppførsel i ettertid er så spesiell at det ikke er noen tvil om at hun sliter veldig. Likevel, dette er ikke hennes skyld, og gutten bør anmeldes - for det han gjorde var planlagt fra hans side!

 

Anonymkode: defc6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En 17-åring som velger å ha kontakt med en 14-åring akkurat lenge nok til å overtale henne til å ha sex med ham, og så kutter kontakt med henne umiddelbart etterpå har gjort det han har gjort helt overveid, han har planlagt å ha ulovlig sex med henne, han har brukt tid på å groome henne, han har utnyttet henne. Han kommer mest trolig til å gjøre det samme med andre altfor unge jenter, for han viste helt klart at det han gjorde var veloverveid og at han aldri har brydd seg om henne. Så jo, dette er noe som det trengs å straffeforfølges. Han må stoppes. Eneste måte å stoppe ham på er å anmelde ham.

Anonymkode: defc6...08c

Altså. Du vet at en 15 åring kunne funnet på akkurat det samme? 

Anonymkode: 5c49b...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Du vet at en 15 åring kunne funnet på akkurat det samme? 

Anonymkode: 5c49b...38f

Igjen - denne gutten var ikke 15 år, han var 17 år. Ergo, spørsmålet ditt er irrelevant.

Anonymkode: defc6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den 17 år gamle gutten var mest sannsynlig jomfru. Han øynet muligheten for å debutere da en 14-åring forelsket seg i ham. Han har neppe tenkt tanker om lovlig eller ei, men ett lett bytte tenkte han nok på.

Men ingen 17 år gamle gutter skryter av at den eneste de klarer å få et ligg med er en 14-åring. Selv ikke om de selv skulle være forelsket i 14-åringen. Det blir garantert kommentert av jevnaldrende, kanskje til og med de jevnaldrende jentene, som gjør flauhetsfaktoren ende større.

Så da blokkerer han henne raskt. Hadde han ikke gjort det hadde hun kanskje ikke gjort så stort nummer av det blant sine venner? Men akkurat nå er jo hun «tvunget» til å overbevise vennene sine om at han hadde sex med henne fordi han likte henne. 

For hvor flaut er det ikke for en 14- åring å føle på at hun ble utnyttet når hun selv hadde følelser for han og tenkte at dette var en super kjæreste? For hun trodde nok det, at de var kjærester. Og han lot henne tro det, for han var kåt og ville ha ett ligg.

En klassiker. Skjedd mange ganger. I mange generasjoner. Hennes reaksjon er en forsvarsmekanisme. Det beste du kan gjøre for henne er å vise henne at du er glad i henne uansett. Og snakke om prevensjon.

Og moren til venninnen hennes burde ta en snakk med sin datter, fortelle henne at hun skal være glad i venninnen sin uansett og at hun må vise det. 

Anonymkode: a42b8...74c

Wow, så kjekt å være tankeleser. Det kan være like sannsynlig at han ligger med alle han kommer over..

Anonymkode: de1b5...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvor mange umodne 17 åringer det finnes der ute?? Det kan godt hende han er mentalt 13 for alt vi vet. 

Poenget er ikke at han har gjort noe straffbart. Det har han, for all del. Men det er ikke noe som trenger å straffeforfølges. Jenta trenger hjelp, ja. Hun har jo tydeligvis et eller annet problem som gjør at hun må dure rundt og fortelle dette til alle og enhver. Det er hun som trenger veiledning. 

Anonymkode: 5c49b...38f

Spiller ingen rolle om mange 17-åringer er umodne. Det er det vi har lover til: å fjerne behovet for at umodne folk skal overveie om dette er lurt eller ikke. De skal bare måtte forholde seg til at det ikke aksepteres.

Og grunnen til det er nettopp det du beskriver i siste avsnitt: at 14-åringer ikke er klare for å selv ta den vurderingen - de tror de ønsker dette, men får problemer i ettertid. 

Anonymkode: 60cb3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...