Gå til innhold

Noen som har tatt biopsi før?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gruer meg på vegne av mamma som skal ta det denne uka.

Kan noen fortelle meg om det? Hun får visst lokalbedøvelse og litt sånn likeglad-greie....men likevel

Anonymkode: fd7e8...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det endel år siden jeg hadde en da, men husker ganske godt enda at det var ganske så ubehagelig. Vil tro det er en forskjell på hvor på kroppen man tar den...? Jeg hadde en svulst på baksiden av låret som de måtte ta biopsi av, og jeg fikk lokalbedøvelse. Likevel var det rimelig ubehagelig med det veldige trykket da de presset inn nålen og når de "rotet" rundt inni der (kjentes i hvert fall ut som om det var det de gjorde) før de fikk tatt prøven.

Anonymkode: da113...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gruer meg på vegne av mamma som skal ta det denne uka.

Kan noen fortelle meg om det? Hun får visst lokalbedøvelse og litt sånn likeglad-greie....men likevel

Anonymkode: fd7e8...901

Kommer jo helt an hvor på kroppen... En biopsi er at de tar av en liten vevsprøve. På hud feks er det nerver, det svir litt. Men på indre organer (tarm, magesekk, lunge, kul i bryst etc) så er det ikke nerveganger på samme måte så det gjør ikke vondt på samme måte. Selv har jeg tatt i tarm, bryst, mage, livmor og muskel, det er mer en «dump» smerte som fort går over. 

Mat hun får litt sedering (eller «likegladsprøyte» på folkemunne, ofte valium, stesolid eller lignende) handler mer om st det er ubehagelig å få rør stappet ned i luftveiene. Der er nok ikke selve biopsien som er verst der.

Anonymkode: 73c2b...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt biposi av brystet to ganger pga en kul (godartet, flaks!). Det går veldig fint, litt ubehagelig men ikke forferdelig.

Anonymkode: d3e47...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...