Gå til innhold
sug lut

Så, hagedamer, er det håp? Hva spirer ute?

Anbefalte innlegg

sug lut

Her er det (med lupe...) mulig å se tuppen av åtte spirende kuleløk, to som jeg tenker kanskje er perleblomster, og en gjeng med ruteliljer. Ene storkenebven skyter blader som bare det. Og så har sjasminrotskuddet fra i fjor overlevd i potte og har begynnende bladskudd. Samme med en herreløs akeleie jeg reddet fra en hageavfallshaug, tegn til liv nedi tørrkvisten!

Hos dere, da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

prekæs

Dårlige greier, men løvetannen blomstrer langs en husvegg i nærheten og magnoliaen har knopper. I fjor var det godt i blomst på denne tiden. Ser litt små grønne antydninger på jordbærplantene og bregnene hadde grønne små skudd da bladverket fra i fjor ble fjernet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bønni

Hagen er full av snøklokker, scilla titter opp, tulipanblader i bedet (de pleier som regel bare å bli bladere da, men koselig på dette stadiet). Irisen har skutt saftige, lysegrønne blader (og det minner meg på at den burde deles i år), rabarbraen står med røde små knoller og syrinen har fete, grønnlige bladknopper. Og så ser rosenroten ut til å ha overlevd ute i en alt for liten potte, det er visst en tøffing, jeg klarer ikke finne ut hvor den skal få høre hjemme i hagen, men om den overlevede denne vinteren i potte, kan den kanskje forbli en krukkeplante egentlig. Venter på at marsfiolen skal blåne også. Mmmmm. Har ikke vært så vårsjuk på årevis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her