Gå til innhold

Blå på leppene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Min gutt på snart 3år har den siste tiden vært på lippene. Etter jeg idag også la merke til det, da han stod opp på morgenen, ringte jeg legen å fått time. Imellomtiden lurer jeg på hva andre årsaker det kan være enn hjertefeil. Høres skummelt ut. Han har jo blitt lyttet på hjertet flere ganger. Han er ikke særlig forkjølet eller kald. Ser dette mest på morgenen, gir seg utover dagen. 

Prøvd å vaske det bort uten hell. Tenkte først det kunne være fargen fra den blå bamsen. 

 Erfaringer rundt dette, noen? 

Anonymkode: 91c4a...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Astma kan det også være.

har du vært hos legen? Ville ikke ventet så lenge med å få dette sjekket ?

Anonymkode: ed797...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Astma kan det også være.

har du vært hos legen? Ville ikke ventet så lenge med å få dette sjekket ?

Anonymkode: ed797...390

Var hos lege igår, der sjekket han hjertelyden foran og bak på ryggen. Det er flere leger som har gjort det samme, uavhengig av hverandre. Ingen har merket bilyd på hjertet eller noe feil. Men bør han utredes enda mer? Kan man ved utelukke hjertesykdom bare med en stetoskop?

Legen igår sa jeg måtte komme tilbake om han i tillegg ble fort sliten. Heldigvis ikke merket noe til det. Han er en aktiv 2-åring. 

Han blir lilla/blå , blåskjær. Såvidt man kan se det. Burde jeg gå til en ny lege? 

Hilsen bekymret mamma

Anonymkode: 91c4a...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Astma kan det også være.

har du vært hos legen? Ville ikke ventet så lenge med å få dette sjekket ?

Anonymkode: ed797...390

Var hos lege igår, der sjekket han hjertelyden foran og bak på ryggen. Det er flere leger som har gjort det samme, uavhengig av hverandre. Ingen har merket bilyd på hjertet eller noe feil. Men bør han utredes enda mer? Kan man ved 

Anonymkode: 91c4a...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos lege igår, der sjekket han hjertelyden foran og bak på ryggen. Det er flere leger som har gjort det samme, uavhengig av hverandre. Ingen har merket bilyd på hjertet eller noe feil. Men bør han utredes enda mer? Kan man ved utelukke hjertesykdom bare med en stetoskop?

Legen igår sa jeg måtte komme tilbake om han i tillegg ble fort sliten. Heldigvis ikke merket noe til det. Han er en aktiv 2-åring. 

Han blir lilla/blå , blåskjær. Såvidt man kan se det. Burde jeg gå til en ny lege? 

Hilsen bekymret mamma

Anonymkode: 91c4a...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være helt ufarlig også å være litt blå på leppene? Vondt å ikke vite. 

Anonymkode: 91c4a...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et barn som får blå lepper og rundt munn, hender og føtter. Det er spesielt under måltid. Helt normalt sa legen til oss, men det bør likevel alltid sjekkes med lege siden det også kan være tegn på hjertesykdom. Barnet mitt er frisk og fin ellers. 

Anonymkode: 4360e...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...