Gå til innhold

Fortvilt mamma her


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed for noen dager siden ifra bhg om hygiene. Jeg vet at vi her hjemme er veldig opptatt av god hygiene her, å det værste jeg vet er vel  dårlig lukt, fra kropp ect.

De spurte altså så om vi vasket hendene godt på 2åringen vår her hjemme, de ble litt bekymret om vi slurvet med hygienen. Merker jeg ble litt satt ut, fordi det var som om vi ikke var så nøye med hvordan vår lille gutt så ut. Om han kanskje ble litt grisete på fingrene, å vi ikke alltid hadde han sine fingre helt rene, er de iallefall det nå. 

Er det vanlig å få høre dette i bhg? Bare spør, fordi jeg nå engster meg om de tror han ikke blir vasket her hjemme. Ble rett og slett litt flau. Dette er jo ikke meg. 😑 De ville bare høre, så de slapp å sende en bekymring.  

Noen andre som har fått en lignende beskjed? Hvordan hadde du taklet dette, å få beskjed om sånn fra bhg? Føler meg som den eneste her. 

Mvh C.v:) (som er veldig rensligav seg) 

Anonymkode: 6ed3b...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sende bekymring for dårlig håndvask? Hvor skitne hender mener de at toåringen har egentlig? Det syns jeg hørtes meget spesielt ut! 

Toåringen min bader og vasker håret et par ganger i uka. Hender vaskes før vi spiser og når vi kommer hjem fra barnehage/lekeplass. Og om de er synlig skitne etter mat vasker vi selvsagt da også. Men jeg må si det ville overraske meg om hun aldri hadde kommet i barnehagen med skitne hender. Hun går langs veien og drar med seg både grus, jord og planter på morran og det hender hun spiser ei skive i vogna si. Hendene er dermed ikke skinnende rene når hun kommer i barnehagen. Hadde noen sendt en bekymringsmelding pga. tror jeg at jeg hadde ledd godt. 

Anonymkode: 8f4b3...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sende bekymring for dårlig håndvask? Hvor skitne hender mener de at toåringen har egentlig? Det syns jeg hørtes meget spesielt ut! 

Toåringen min bader og vasker håret et par ganger i uka. Hender vaskes før vi spiser og når vi kommer hjem fra barnehage/lekeplass. Og om de er synlig skitne etter mat vasker vi selvsagt da også. Men jeg må si det ville overraske meg om hun aldri hadde kommet i barnehagen med skitne hender. Hun går langs veien og drar med seg både grus, jord og planter på morran og det hender hun spiser ei skive i vogna si. Hendene er dermed ikke skinnende rene når hun kommer i barnehagen. Hadde noen sendt en bekymringsmelding pga. tror jeg at jeg hadde ledd godt. 

Anonymkode: 8f4b3...3ac

De sendte vel ingen bekymringsmelding, men hun ene tok meg til side og ville ga 2min med meg. Det hun spurte om da var om vi vasket han godt, å om vi hadde god hygiene på han. Da sa jeg selfølgelig at vi vasker han ofte, tar på han rene klær hver dag, vasker han rundt munnen, bader han (selvom han ikke liker å bade). Da så hun at Okei, det var bra. Hun måtte bare vite så det slipper å bli unødvendig bekymring rundt dette. Tenkt på dette i etterkant, å blir så engstelig om de vil ringe bv for dette? 

Det er jo så fort gjort at de kan bli skitne mellom fingrene etter frokost tid. Tenker også at hva kan være neste? Det er godt de er observante, men både jeg og pappa til barnet er akkurat som alle andre. God hygiene osv. Etterpå nevnte hun om hvorfor han hadde så "stram" urin lukt. Jeg har ikke lagt merke til dette, men alt i alt så gjør dette meg urolig. Også litt flaut...😏 kan være jeg overdramatisere dette noe, men det er allikavel ikke noe særlig dette. Håper det er vanlig å få høre dette av de ansatte. Det er så altfor lite som skal til, litt skremmende. 

Jeg er jo en god og omsorgsfull mamma som vil barna mine alt godt. 

Anonymkode: 6ed3b...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De sendte vel ingen bekymringsmelding, men hun ene tok meg til side og ville ga 2min med meg. Det hun spurte om da var om vi vasket han godt, å om vi hadde god hygiene på han. Da sa jeg selfølgelig at vi vasker han ofte, tar på han rene klær hver dag, vasker han rundt munnen, bader han (selvom han ikke liker å bade). Da så hun at Okei, det var bra. Hun måtte bare vite så det slipper å bli unødvendig bekymring rundt dette. Tenkt på dette i etterkant, å blir så engstelig om de vil ringe bv for dette? 

Det er jo så fort gjort at de kan bli skitne mellom fingrene etter frokost tid. Tenker også at hva kan være neste? Det er godt de er observante, men både jeg og pappa til barnet er akkurat som alle andre. God hygiene osv. Etterpå nevnte hun om hvorfor han hadde så "stram" urin lukt. Jeg har ikke lagt merke til dette, men alt i alt så gjør dette meg urolig. Også litt flaut...😏 kan være jeg overdramatisere dette noe, men det er allikavel ikke noe særlig dette. Håper det er vanlig å få høre dette av de ansatte. Det er så altfor lite som skal til, litt skremmende. 

Jeg er jo en god og omsorgsfull mamma som vil barna mine alt godt. 

Anonymkode: 6ed3b...bc4

Hmm, dette med urinlukten, kan det være en ide å skylle tissen og rumpa hver morgen? Merker på min at underlivet lukter ganske stramt etter en natt med våt bleie på. Føler ikke at klutvask hjelper på morgenen, så vi skyller i dusjen. Da blir hun skinnende ren igjen! 

Anonymkode: 8f4b3...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han har "stram urinlukt" så kan det hende at han drikker for lite i bhg? Da blir urinen veldig konsentrert og det vil lukte mer.

Eller så kan du prøve noen andre bleier? Noen bleier avgir mer lukt enn andre..

De fleste 2 åringer blir skitten igjen sekundet etter de er nyvaska, så det skal du ikke tenke på.

Anonymkode: 29a58...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tenkte det samme. Jeg tok det bare veldig til meg, ble nesten litt skuffet da hun spurte om ikke vi vasket han godt nok hjemme.😣 Er så redd om de går bak i korridorene og vil finne noe rundt oss som foreldre? Jeg blir kanskje litt paranoid av meg, beklager. Jeg vet ikke hva som skal til før man får bekymringsmeld. Alle 2/3-åringer er vel skittne på hendene av og til, spes etter mat og jeg ikke har fått tid å vaske hendene hans. Jeg må jo innrømme jeg ikke løper etter han for å ta håndvask heller altså. 

Har bhg alltid noe de er "misfornøyd" med? Føler meg litt som den eneste her som har fått høre småting - som jeg egentlig vil si dette er. 

Urinen skal sjekkes med lege. Allerede bestillt time. Best å få sjekket det.😊

 

Anonymkode: 6ed3b...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...