Gå til innhold

Har en slags sorg og skuffelse i dag.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrev for en tid ang en jeg hadde skrevet med på nett som bare er interessert i sex med meg og ikke forhold. Har en stund ikke hatt kontakt, men har nå tatt kontakt igjen. Og vi er tilbake til der vi var. 

Avtalte møte og trakk meg i siste liten for heg turde ikke. Så nå har jeg det ikke så bra. Hvorfor kunne jeg ikke bare sett hva som hadde skjedd? 

Skikkelig lei, meg egentlig. Får han ikke ut av hode og gir glede eller kick å høre fra han. Hva gjør jeg? 

Råd? På forhånd takk. 

Anonymkode: 013dc...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det du eller han som tok kontakt først nå?

Anonymkode: 4ae39...65d

Meg dessverre. 

Anonymkode: 013dc...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som din lykkedag spør du meg. Styr unna sånne useriøse menn som bare vil leke. Du er nok bare ei godkjent i ei lang rekke. Menn som har fått sansen for sånn dating er som overstimulerte folk som skal velge film på nettet. Bytter i ett og ser aldri en film ferdig.

Anonymkode: 757aa...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meg dessverre. 

Anonymkode: 013dc...69e

Hvorfor mener du at du fortjener så lite? Du vet jo at du får psykiske problemer av å ha kontakt med denne mannen, du vet at han kun vil ha sex av deg, ikke noe annet.

Så mye frem og tilbake som det har vært synes jeg du skal søke hjelp til å finne ut av det du sliter med. For det er destruktivt å stadig ta kontakt med en mann du vet ikke er bra for deg.

Anonymkode: 4ae39...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du at du fortjener så lite? Du vet jo at du får psykiske problemer av å ha kontakt med denne mannen, du vet at han kun vil ha sex av deg, ikke noe annet.

Så mye frem og tilbake som det har vært synes jeg du skal søke hjelp til å finne ut av det du sliter med. For det er destruktivt å stadig ta kontakt med en mann du vet ikke er bra for deg.

Anonymkode: 4ae39...65d

Det er det jeg lurer sånn på. Hva er det med han som gjør at jeg ikke klarer å la det ligge? En makt på et vis som jeg søker opp selv. Og vet vel egentlig at det kommer ingenting godt ut av det. Vet at det er usunt. 

Ønsker jo en snill, grei mann jo. Takker for svar og hører gjerne tips om hvordan klare å la vær å oppsøke han. 

Anonymkode: 013dc...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg lurer sånn på. Hva er det med han som gjør at jeg ikke klarer å la det ligge? En makt på et vis som jeg søker opp selv. Og vet vel egentlig at det kommer ingenting godt ut av det. Vet at det er usunt. 

Ønsker jo en snill, grei mann jo. Takker for svar og hører gjerne tips om hvordan klare å la vær å oppsøke han. 

Anonymkode: 013dc...69e

Slett ham fra alle sosiale medier, slett mailadresse, blokker ham om dere har "møttes" på nettdateside, slett telefonnummer, ikke oppsøk steder der du kan møte ham.

Jo færre påminnelser du får, jo lettere er det å glemme ham og holde deg unna. Slutt å google ham, ikke prat om ham. Gjenta mange ganger for deg selv at han ikke er bra for deg.

Og begynn å leve livet ditt. Gjør ting som er positive for deg selv, begynn med aktiviteter hvor du kan treffe andre.

Skriv en liste over hva som er viktigst for deg i et forhold til en mann.

Anonymkode: 4ae39...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Meg dessverre. 

Anonymkode: 013dc...69e

Ikke gjør det mer. Han utnyttet deg og vil gjøre det igjen.

Anonymkode: 7d6c6...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Meg dessverre. 

Anonymkode: 013dc...69e

Hvorfor gjør du dette mot deg selv. Du har fått så mange råd om dette, som du bare ignorerer. Men hvis du ønsker å bli utnyttet kun for sex, så kjør på

Anonymkode: edb7e...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd og tips. 

Skal ta dette med meg videre og virkelig gjør noe med det. Var nok et svar for meg selv når jeg ikke klarte å gjøre det og ønsker jo egentlig ikke bare sex. 

Anonymkode: 013dc...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne noen bedre! Lete etter en å forelske deg i, sånn at du får avstand til han som leker med deg! Minn deg selv på at han er en dritt! Og gå all inn med en ny som du kan falle for! 

Anonymkode: 37cb1...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært skikkelig hekta på en fyr i et halvt år. Fikk skikkelig sug i magen hver gang jeg fikk en snap av ham. Vi har møttes og hatt sex, han sier de fineste ting og får meg til å føle meg som den vakreste personen i verden, han sier han vil ha meg for alltid osv.

De siste mnd har det gått opp for meg at det er bullshit alt sammen. Så jeg fant meg en annen å flørte med, og nå ser jeg forskjellen på en som er ute etter sex og en som virkelig liker meg! 

Jeg skjønner deg veldig godt! Er vanskelig å bare glemme en person man virkelig liker... men prøv, for din egen skyld. For du fortjener bedre!!

Anonymkode: d0cf2...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn. Når jeg ser navnet dukker opp på skjermen så hopper det og en spenning på det seksuelle, men vil jo ha annet. Han har en slags makt over meg eller tankene mine selvom jeg ikke tør møte han. Usunt. 

Håper jeg er heldig som deg å finner en som faktiskliker meg. :) 

Anonymkode: 013dc...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er sånn. Når jeg ser navnet dukker opp på skjermen så hopper det og en spenning på det seksuelle, men vil jo ha annet. Han har en slags makt over meg eller tankene mine selvom jeg ikke tør møte han. Usunt. 

Håper jeg er heldig som deg å finner en som faktiskliker meg. :) 

Anonymkode: 013dc...69e

Men har du slettet ham og blokkert ham slik at du ikke får disse påminnelsene?

Jeg er uenig i at han utnytter deg. Han har vært helt tydelig med deg - han ønsker kun sex fra deg, ikke noe som helst annet. Det er også du som tar opp igjen kontakten med ham, da kan man si at det er du som stadig lurer ham, avtaler møter som du likevel ikke vil gjennomføre, men du vil ha kontakten for å føle deg ønsket og begjært. Da er det du som utnytter ham. Han har vært ærlig med deg. Du er ikke ærlig med hverken han eller deg selv.

Slett ham her og nå fra telefonliste, mail, sosiale medier og nettdatesider... hvis ikke får du bare fortsette å plage deg selv, men da har du virkelig ikke noe å klage over heller, for du velger det jo selv... gang på gang på gang...

 

Anonymkode: 4ae39...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er sånn. Når jeg ser navnet dukker opp på skjermen så hopper det og en spenning på det seksuelle, men vil jo ha annet. Han har en slags makt over meg eller tankene mine selvom jeg ikke tør møte han. Usunt. 

Håper jeg er heldig som deg å finner en som faktiskliker meg. :) 

Anonymkode: 013dc...69e

Begynner navnet hans på F?

Anonymkode: 19686...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har du slettet ham og blokkert ham slik at du ikke får disse påminnelsene?

Jeg er uenig i at han utnytter deg. Han har vært helt tydelig med deg - han ønsker kun sex fra deg, ikke noe som helst annet. Det er også du som tar opp igjen kontakten med ham, da kan man si at det er du som stadig lurer ham, avtaler møter som du likevel ikke vil gjennomføre, men du vil ha kontakten for å føle deg ønsket og begjært. Da er det du som utnytter ham. Han har vært ærlig med deg. Du er ikke ærlig med hverken han eller deg selv.

Slett ham her og nå fra telefonliste, mail, sosiale medier og nettdatesider... hvis ikke får du bare fortsette å plage deg selv, men da har du virkelig ikke noe å klage over heller, for du velger det jo selv... gang på gang på gang...

 

Anonymkode: 4ae39...65d

Empati har du ikke hørt om nei..

Anonymkode: 19686...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Empati har du ikke hørt om nei..

Anonymkode: 19686...334

Tvert imot. Jeg har svart Hi i ALLE trådene hun har hatt om denne mannen. Jeg har svart empatisk, hatt forståelse for at det er vanskelig, men også vært konkret i råd til henne, både om hvordan hun bør forholde seg til denne mannen og hvordan hun kan fokusere på ting som er positive for henne slik at hun ikke fortsetter å oppsøke en mann som ikke er bra for henne.

Hun velger likevel å fortsette sin destruktive handlinger når det gjelder denne mannen. Da må hun kutte all kontakt med mannen. Nå oppfører hun seg som en "luremus" - et uttrykk som jeg forøvrig ikke kan fordra - med å ta kontakt, planlegge møter med ham, og så trekke seg, kutte kontakten, før hun igjen tar kontakt med ham, planlegger noe, trekker seg unna. Det er ikke lenger han som er den store stygge ulven, for han er tross alt ærlig og forteller henne at han ikke ønsker noe annet fra henne enn sex. Da kan hun ikke føle at han utnytter henne, da velger hun det selv.

Dette har pågått så lenge og Hi har hatt så mange tråder om dette at det sier meg at hun trenger hjelp til å finne ut hvorfor hun holder på slik. For det tyder på at det er noe hun sliter med som gjør at hun velger å gjøre dette. For hennes del er det viktig å finne ut hvorfor hun fortsetter å gjøre ting som ikke er bra for henne, for bare slik vil hun frigjøre seg og få muligheten til å finne en god mann. Men fortsetter hun på samme destruktive måte som hun har gjort lenge med denne mannen så fratar hun seg selv muligheten til å komme seg videre, det er ikke han som i så fall gjør det.

Å kalle en spade for en spade er av og til mer empatisk enn å dulle med - i hvert fall når man har vist masse empati og forståelse og gitt råd og HI likevel velger å fortsette med det som gir henne problemer. Da er det på tide å kutte ALL kontakt med mannen, og hvis det ikke er nok, oppsøke hjelp for de problemene hun har.

Anonymkode: 4ae39...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begynner navnet hans på F?

Anonymkode: 19686...334

Nei, ikke F. 

 

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har du slettet ham og blokkert ham slik at du ikke får disse påminnelsene?

Jeg er uenig i at han utnytter deg. Han har vært helt tydelig med deg - han ønsker kun sex fra deg, ikke noe som helst annet. Det er også du som tar opp igjen kontakten med ham, da kan man si at det er du som stadig lurer ham, avtaler møter som du likevel ikke vil gjennomføre, men du vil ha kontakten for å føle deg ønsket og begjært. Da er det du som utnytter ham. Han har vært ærlig med deg. Du er ikke ærlig med hverken han eller deg selv.

Slett ham her og nå fra telefonliste, mail, sosiale medier og nettdatesider... hvis ikke får du bare fortsette å plage deg selv, men da har du virkelig ikke noe å klage over heller, for du velger det jo selv... gang på gang på gang...

 

Anonymkode: 4ae39...65d

Hi her. 

Han har vært ærlig om dette så vet hva han vil så ja det stemmer gjerne at det er jeg som lurer han. Absolutt ikke meningen. For har tenkt at jeg vil prøve, men mote svikter rett før. Så det og er jo en grunn. Han blir jo irritert på dette (kalte meg luremus). Og jeg skjønner jo det. Enten eller. Så jeg kan ikke utsette han for det heller. 

Anonymkode: 013dc...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tvert imot. Jeg har svart Hi i ALLE trådene hun har hatt om denne mannen. Jeg har svart empatisk, hatt forståelse for at det er vanskelig, men også vært konkret i råd til henne, både om hvordan hun bør forholde seg til denne mannen og hvordan hun kan fokusere på ting som er positive for henne slik at hun ikke fortsetter å oppsøke en mann som ikke er bra for henne.

Hun velger likevel å fortsette sin destruktive handlinger når det gjelder denne mannen. Da må hun kutte all kontakt med mannen. Nå oppfører hun seg som en "luremus" - et uttrykk som jeg forøvrig ikke kan fordra - med å ta kontakt, planlegge møter med ham, og så trekke seg, kutte kontakten, før hun igjen tar kontakt med ham, planlegger noe, trekker seg unna. Det er ikke lenger han som er den store stygge ulven, for han er tross alt ærlig og forteller henne at han ikke ønsker noe annet fra henne enn sex. Da kan hun ikke føle at han utnytter henne, da velger hun det selv.

Dette har pågått så lenge og Hi har hatt så mange tråder om dette at det sier meg at hun trenger hjelp til å finne ut hvorfor hun holder på slik. For det tyder på at det er noe hun sliter med som gjør at hun velger å gjøre dette. For hennes del er det viktig å finne ut hvorfor hun fortsetter å gjøre ting som ikke er bra for henne, for bare slik vil hun frigjøre seg og få muligheten til å finne en god mann. Men fortsetter hun på samme destruktive måte som hun har gjort lenge med denne mannen så fratar hun seg selv muligheten til å komme seg videre, det er ikke han som i så fall gjør det.

Å kalle en spade for en spade er av og til mer empatisk enn å dulle med - i hvert fall når man har vist masse empati og forståelse og gitt råd og HI likevel velger å fortsette med det som gir henne problemer. Da er det på tide å kutte ALL kontakt med mannen, og hvis det ikke er nok, oppsøke hjelp for de problemene hun har.

Anonymkode: 4ae39...65d

Takker for tilbakemeld og konstruktive tilbakemeld fra deg. Setter pris på det og vet hva jeg bør gjøre, men kjenner det kan bli vanskelig. Skal ha annen fokus å gjøre det denne gangen. Både for min og hans skyld. 

Anonymkode: 013dc...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for tilbakemeld og konstruktive tilbakemeld fra deg. Setter pris på det og vet hva jeg bør gjøre, men kjenner det kan bli vanskelig. Skal ha annen fokus å gjøre det denne gangen. Både for min og hans skyld. 

Anonymkode: 013dc...69e

Da forstår jeg det dit at du ikke kommer til å kutte all kontakt med ham, slette ham fra sosiale medier eller andre kanaler?

I så fall tror jeg det er lurt av deg å søke hjelp for hva det enn er som gjør at du mener du ikke fortjener bedre og hva som gjør at du fortsetter å gjøre ting som er så feil for deg.

Anonymkode: 4ae39...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da forstår jeg det dit at du ikke kommer til å kutte all kontakt med ham, slette ham fra sosiale medier eller andre kanaler?

I så fall tror jeg det er lurt av deg å søke hjelp for hva det enn er som gjør at du mener du ikke fortjener bedre og hva som gjør at du fortsetter å gjøre ting som er så feil for deg.

Anonymkode: 4ae39...65d

Nei, motsatt må bare kutte kontakt for både min og hans del. Kan ikke fortsett sånn. Å innbille meg at jeg kommer til å ha sex med han når jeg nå nok en gang beviste at jeg ikke gjorde det og for hans del bli innbilt at det blir noe og så ikke allikevel. Så nå for alvor må jeg ta dette bevise som det er. 

Anonymkode: 013dc...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, motsatt må bare kutte kontakt for både min og hans del. Kan ikke fortsett sånn. Å innbille meg at jeg kommer til å ha sex med han når jeg nå nok en gang beviste at jeg ikke gjorde det og for hans del bli innbilt at det blir noe og så ikke allikevel. Så nå for alvor må jeg ta dette bevise som det er. 

Anonymkode: 013dc...69e

Kutt absolutt alle muligheter til kontakt med ham eller bli minnet om ham. Til å begynne med kan du lure på om du gjorde det rette, kanskje du gjorde feil, du vil savne spenningen, du vil føle de gode følelsene han tross alt ga deg, du vil få litt abstinenser etter det å føle deg ønsket, og du vil kan bli urolig fordi du må finne noe annet enn ham å fokusere på. Men plutselig en dag vil du kjenne at det er litt godt, du blir mindre sliten av disse psykiske opp- og nedturene. Kanskje blir du litt deppa fordi du sørger etter det du skulle ønske ham var og fordi du føler du mangler noe i livet ditt. Men det er først når du har frigjort deg fra både ham og din egen ødeleggende handlinger at du også gir deg selv muligheten til å få det bedre, fylle livet med noe som er mer positivt enn negativt, finne en mann som liker personen deg i tillegg til å tenne på deg.

Jeg har vært der, og jeg vet at man kan kaste bort altfor mye tid på å velge som du har gjort altfor lenge nå. Du kommer deg ikke videre før du virkelig bestemmer deg for det - og ikke minst gir deg selv muligheten til det.

Se positivt på dette. Selv om du har tatt flere dårlige valg som gjør at du blir hengende fast i tankene rundt denne mannen, så har du også lært noe veldig viktig om deg selv. Det er ikke riktig for deg å ha sex bare for sexen sin del. Og selv om du har tatt feil valg mange ganger ang. akkurat denne mannen med å fortsette å ta opp igjen kontakten, så har du likevel tatt det som er et riktig valg for deg mtp. sex. Så ta nå riktige valg med å kutte ham helt ut, slett og blokker alt du kan så du slipper fristelser og påminnelser. Han kommer ikke til å slette/blokkere deg, for han lever jo i håpet om litt lettvint sex med deg. Så det er du som må ta det valget som er riktig for deg, det som på sikt vil gjøre deg lykkeligst.

Anonymkode: 4ae39...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et spm. Ville du skrevet det til han eller bare gjort det? 

Anonymkode: 013dc...69e

Jeg tror faktisk at jeg bare ville gjort det. Om dere har kontakt via et nettdatested så kan du ev. bare skrive at du ser at det ikke er bra for noen av dere med mer kontakt, at dere har ulike ønsker for livet, og så ønske ham lykke til videre - og så blokkere ham med det samme, der og da før han får svart deg. Da har du vært ærlig med ham (men du har ingen forpliktelser overfor ham, så du må ikke). Men viktig at du da sletter/blokkerer ham alle steder dere har kontakt.

Anonymkode: 4ae39...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke F. 

 

Hi her. 

Han har vært ærlig om dette så vet hva han vil så ja det stemmer gjerne at det er jeg som lurer han. Absolutt ikke meningen. For har tenkt at jeg vil prøve, men mote svikter rett før. Så det og er jo en grunn. Han blir jo irritert på dette (kalte meg luremus). Og jeg skjønner jo det. Enten eller. Så jeg kan ikke utsette han for det heller. 

Anonymkode: 013dc...69e

Han kalte deg luremus? En voksen mann? Kjære vene, det er det mest utiltrekkende jeg har hørt i hele mitt liv. Trodde ikke noen over femten brukte det uttrykket. Han hadde jeg blokkert tvert utelukkende av den grunn, om det ikke fantes andre. 

Anonymkode: 05486...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...