Gå til innhold

Vil ha barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 22 år og har en kjæreste på 23. Vi ønsker virkelig å få barn sammen. Dette ble bestemt 8 januar 2018. Jeg sluttet med P piller samme dag og forventet mens. Det fikk jeg 3 dager etter pilleslutt. Helt til nå har eggløsning og mens vært normal med 1 måned mellom hver mens og 2 uker etter mens-slutt kommer eggløsning. Nå er vi i april å begynner å bli urolige. Jeg vet at det å bli gravid ikke skjer ved et blunk, men skuffelsen blir større og større for hvær gang. Vi har ikke barn fra før, men elsker å ta vare på tantebarnene på 6 måneder, 2 år, 3 år og 5 år. Har dere noen tips om hvordan dette muligens kan skje fortere uten å måtte dra på legebesøk? Tips på mat, trening, samliv eller noe annet. (Kan stress ødelegge?) isåfall hjelper massasje? Gå turer, hjelper romansen i forholdet?

For meg er dette svært tungt. Som jente er det lett å tro det er min feil. Noe jeg gjør. Han har nemlig gjort en jente gravid før, men hun valgte abort. 

Håper da at noen har råd, trøst eller erfaringer å gi, for vi er klare for å stifte familie! :-)

Anonymkode: 2bfee...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har prøvd veldig kort tid.... det å tenke på lege er helt bortkastet. Legen kommer ikke til å gjøre noe som helst! Man må regne med å prøve opptil 1 år før man kan begynne å tenke på det som unormalt. Siden dere er så unge må dere antagelig prøve i 1,5 år før legen gjør noe som helst. Synes ærlig talt det er litt respektløst å syte over at dere har prøvd 3 mnd uten resultat og legger dette i en tråd for ufrivillig barnløse.... mange her har prøvd i mange ÅR. Du fremstår som veldig umoden - "jeg vil ha barn og det skal skje NÅ, og om det tar 3 mnd med prøving så går verden under og det er synd på meg." Du er veldig ung og du har masse tid. 

Slutt å klag, slutt å stress, lev som normalt. 

(Og nei, jeg er ikke en sur bitter dame som sliter med barnløshet selv)

Anonymkode: a0ef1...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har prøvd veldig kort tid.... det å tenke på lege er helt bortkastet. Legen kommer ikke til å gjøre noe som helst! Man må regne med å prøve opptil 1 år før man kan begynne å tenke på det som unormalt. Siden dere er så unge må dere antagelig prøve i 1,5 år før legen gjør noe som helst. Synes ærlig talt det er litt respektløst å syte over at dere har prøvd 3 mnd uten resultat og legger dette i en tråd for ufrivillig barnløse.... mange her har prøvd i mange ÅR. Du fremstår som veldig umoden - "jeg vil ha barn og det skal skje NÅ, og om det tar 3 mnd med prøving så går verden under og det er synd på meg." Du er veldig ung og du har masse tid. 

Slutt å klag, slutt å stress, lev som normalt. 

(Og nei, jeg er ikke en sur bitter dame som sliter med barnløshet selv)

Anonymkode: a0ef1...14b

Takk! Godt noen setter ord å det.

 

Hilsen ei som har prøvd å få barn i 16 måneder.

Anonymkode: 39460...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har såvidt begynt å prøve, ikke tenk så mye på det. Stress ødlegger mye, bare nyt livet så vil barn mest sannsynlig komme av seg selv til slutt. Slapp av, du er ung og har god tid 😊 Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, dere har prøvd i tre små måneder. Med mindre dere ikke har sykdommer som kan påvirke fertiliteten så må dere mest sannsynlig prøve i 1 år før noen leger vil ta dere seriøst. Og som flere over her sier så synes jeg det blir respektløst å syte over 3 måneder. Du har ingen anelse av hva det vil si å være ufrivillig barnløs, vi er flere her som prøver å mange år, og som fortsatt ikke har lyktes med drømmen vår. 

Mitt råd til deg er å hold motet oppe, tenk positivt og ikke stress. Ta folsyre, spis et normalt og variert kosthold og hold deg i aktivitet.

Hilsen noen som har prøvd i 4 år der 1 år er prøverør. 

Anonymkode: c9c49...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet ikke innlegget til Ts som sytete og nå synes jeg det er flere av dere som svarer som er ufine..

For å ta spm til Ts seriøst:

- ha sex annenhver dag (ha det gøy!!!)

- evt test når du har EL for å lære og kjenne syklusen din (flere har tidligere eller senere EL enn de først trodde). 

- «normalt» stress påvirker IKKE fertilitet!!! Så bare stress ;) Men da blir jo livet så kjedelig.. 

- røyk/ snus/ alko nedsetter fertiliteten

- trening og sunt kosthold skader aldri :) 

Tror du må være minst 25 år for å bli henvist til utredning/ IVF i det offentlige. Men har du midler, så start i det private med utredning hvis du lurer. 

Men altså: 22 år og dere har livet forran dere!! Så nyt på veien! 

Anonymkode: 84d56...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...