Gå til innhold

Ukepenger til 16 åring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heihei, hvor mye ville dere gitt i ukepenger til en 16 åring. 

Vi har ikke pleid å ha en spesiell ordning på hvor mye penger hun får. Hun pleier som regel å få penger når hun trenger det, men da har så mye av pengene gått til så mye unødvendig. Så nå kan vi heller bruke sjansen på å spare penger hvis hun vil det og da bruke sine egne penger hvis hun skal på kino, ha klær etc. 

Så hvor mye penger syns dere det er greit å gi? Hun er en 16 åring hvor hun da har et liv hvor hun liker å kose seg, er mye ute med venner og gjerne vil kunne ha sjansen til å spare litt.

Anonymkode: 01b62...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min på snart 12 år får 100kr i uka,men målet er at de skal spares. Hun har oppgaver hjemme som må gjøres og hjelpe til når jeg spør henne i tillegg. 

Skal hun gjøre noe for pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 14 åring får 500kr mnd. Da må hun tømme/fylle oppvaskmaskin. Støvsuge en gang pr uke og hjelpe til med vaske/brette klær

Anonymkode: 15571...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min datter ble 16 år, så fikk hun 2000 kr i måneden. Dette skal da dekke kino, cafe, sminke, klær osv. Hun skal holde sitt rom ryddig, støvsuge huset en gang i uken, og ta inn og ut av oppvaskmaskinen en gang i uken. Og hun vasker klærne sine selv. 

Før hun var 16 år, fikk hun 800 kr i måneden, men da kjøpte jeg klær til henne.

Hvis hun trenger nye vintersko, eller dyre ute klær, så hjelper jeg til med det, for eksempel betaler halvparten. 

Anonymkode: 8f71b...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 9.4.2018 den 16.32, Anonym bruker skrev:

Heihei, hvor mye ville dere gitt i ukepenger til en 16 åring. 

Vi har ikke pleid å ha en spesiell ordning på hvor mye penger hun får. Hun pleier som regel å få penger når hun trenger det, men da har så mye av pengene gått til så mye unødvendig. Så nå kan vi heller bruke sjansen på å spare penger hvis hun vil det og da bruke sine egne penger hvis hun skal på kino, ha klær etc. 

Så hvor mye penger syns dere det er greit å gi? Hun er en 16 åring hvor hun da har et liv hvor hun liker å kose seg, er mye ute med venner og gjerne vil kunne ha sjansen til å spare litt.

Anonymkode: 01b62...fe8

Jeg fikk 300kr i mnd. 

Hun er jo 16 år, må jo komme seg i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 9.5.2018 den 19.08, Oladritiboks skrev:

Jeg fikk 300kr i mnd. 

Hun er jo 16 år, må jo komme seg i jobb.

Har 16 åringer lov å få seg vanlig betalt jobb?? 

Hvilken arbeidsgiver vil ansette ei på 16 år??

Kassadame i butikk?

Kassadame på kjosk/kafe?

Vaskehjelp i vaskebyrå???

Pleievikar på sykehjem? 

Kjøkkenhjelp på sykehjem?

Ekstrahjelp på nille?

Jeg tenker at en tilkallings vikar som kun kan jobbe helg, er 16 år og totalt uerfaren, det er ikke noe en arbeidsgiver leter etter......????

Mener ilke å være frekk altså. Bare spør da jeg har ei som nærmer seg 16 år selv.....

Anonymkode: 5ea09...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...