Gå til innhold

barnehage sender bekymrings melding til barnevern


Gjest akinom27

Anbefalte innlegg

Gjest akinom27

sitter her og gråter igjen.. på onsdag fikk jeg beskjed om at bhg vil sende bekyringsnelding til barnevernet. begrunnelsen er at mitt eldste barn i ungdomskole alder har hatt noen jobbdager i bhg der minste går. eldste har der snakket med en ped.leder om at ting var tungt tidligere .da min samboer som har en fortid med alkohol drakk mye i helger og fyllekjørte..   dette skjedde for 2.5 år siddn og d ble undersøkelsesak av bv. men etter 3 mnd henla de saken med klar beskjed om at neste mld som kom inn om alkohol nld d ik å være så grei.. samboer lovet bot og bedring og har skjerpet seg.. nå tar han seg noen øl på fredags og el lørdagskveld uten å bli synlig på virket. han tar seg oxo en dram el flere i godt selskap men kommer stille og rolig hjem å legger seg. vi har satt en regel at blir d mye etter et festlig lag så ska han heller sove ut der han er.. og dette har fungert svært fint. men etter min eldste snakket med ped.leder om tidligere forhold og klaget sin nød på at jeg ik kunne kjøre henne rundt på kveldstid pga min samboer hadde tatt en øl.   dette pga jeg liker ik at den som har ansvar for barnet ik kan kjøre til lege om noe sku skje.  så fikk jeg innkalling til møte der jeg ble informert om at de vil sende bekymringsmelding på min yngste datter pga alkoholmisbruk hos far... for min eldste er så gammel at d var ik hensikt å sende på henne..

nå sitter min eldste å gråter og vil ik på jobb, hun føler at hun er lurt trillrundt og at d hun har ssgt om fortid blir snudd til nåtid.. ska nevnes at daglig leder er en meget autoritær person som er god å legge sine ord i munnen på deg. noe jeg fikk oppleve på møtet da jeg prøvde å forklare at dette gjaldt fortid.. hun klarte etter 2 timer å få meg til å innrømme at jeg trenger hjelp og at jeg og barna må bo alene.. mld ska sendes inn nå på tirsdag ig da ska hun ha meg til å skrive under på at jeg er enig i meldingen

sitter rådvill her nå og vet faktisk ik va jeg ska gjøre. vet jo at en ny mld om alkohol vil lage ny sak for oss.. men  føler meg presset til å innrømme noe som ik er fakta.. ja for over 2 år siden var d et problem men ik nå..

 

d verste er at daglig leder sa at hun trudde min samboer ik smakte alkohol nå etter saken for 2 år siden, men da jeg sa at han drikker kontrollert og har bevist d så presset hun på at han må være avholds for alltid.. ingenting annet er godt nok.  hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ikke gjøre annet enn å fortelle din versjon.

Om du seriøst mener at far ikke kan være alene med yngste mens du svipper og henter eldste, så tenker jeg at det fort er noe i at far bør ta en runde til med drikkingen. 

Anonymkode: a35b9...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27

d e ik d at han ikke kan være alene med ho. d e bare prinsipp sak fra mi sia at d ska være en kjørbar person lamme ho uannsett.. og har du tatt ei pils så har du ik lov å kjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, akinom27 skrev:

sitter her og gråter igjen.. på onsdag fikk jeg beskjed om at bhg vil sende bekyringsnelding til barnevernet. begrunnelsen er at mitt eldste barn i ungdomskole alder har hatt noen jobbdager i bhg der minste går. eldste har der snakket med en ped.leder om at ting var tungt tidligere .da min samboer som har en fortid med alkohol drakk mye i helger og fyllekjørte..   dette skjedde for 2.5 år siddn og d ble undersøkelsesak av bv. men etter 3 mnd henla de saken med klar beskjed om at neste mld som kom inn om alkohol nld d ik å være så grei.. samboer lovet bot og bedring og har skjerpet seg.. nå tar han seg noen øl på fredags og el lørdagskveld uten å bli synlig på virket. han tar seg oxo en dram el flere i godt selskap men kommer stille og rolig hjem å legger seg. vi har satt en regel at blir d mye etter et festlig lag så ska han heller sove ut der han er.. og dette har fungert svært fint. men etter min eldste snakket med ped.leder om tidligere forhold og klaget sin nød på at jeg ik kunne kjøre henne rundt på kveldstid pga min samboer hadde tatt en øl.   dette pga jeg liker ik at den som har ansvar for barnet ik kan kjøre til lege om noe sku skje.  så fikk jeg innkalling til møte der jeg ble informert om at de vil sende bekymringsmelding på min yngste datter pga alkoholmisbruk hos far... for min eldste er så gammel at d var ik hensikt å sende på henne..

nå sitter min eldste å gråter og vil ik på jobb, hun føler at hun er lurt trillrundt og at d hun har ssgt om fortid blir snudd til nåtid.. ska nevnes at daglig leder er en meget autoritær person som er god å legge sine ord i munnen på deg. noe jeg fikk oppleve på møtet da jeg prøvde å forklare at dette gjaldt fortid.. hun klarte etter 2 timer å få meg til å innrømme at jeg trenger hjelp og at jeg og barna må bo alene.. mld ska sendes inn nå på tirsdag ig da ska hun ha meg til å skrive under på at jeg er enig i meldingen

sitter rådvill her nå og vet faktisk ik va jeg ska gjøre. vet jo at en ny mld om alkohol vil lage ny sak for oss.. men  føler meg presset til å innrømme noe som ik er fakta.. ja for over 2 år siden var d et problem men ik nå..

 

d verste er at daglig leder sa at hun trudde min samboer ik smakte alkohol nå etter saken for 2 år siden, men da jeg sa at han drikker kontrollert og har bevist d så presset hun på at han må være avholds for alltid.. ingenting annet er godt nok.  hva skal jeg gjøre?

Så altså... Alkohol har vært et problem for dere før, barnevernet har vært inne i bildet og nå må datteren din bare tåle å bli nedprioritert på kveldstid fordi at samboeren din drikker og du ikke tør å la yngste være alene med han. Syns det er flott at datteren din turte å si ifra om dette, og jeg tenker det er bra at det kommer frem - igjen. Kan høres ut som at det trengs mer veiledning enn du tror.

Og ja, jeg er helt enig med barnevernet i at en mann med tidligere alkoholproblemer bør holde seg helt unna alkohol. Ikke fordi at alle som har vært alkoholikere faller tilbake eller mangler selvkontroll til å klare seg, men fordi familien fortjener den sikkerheten man får ved å vite at han ikke drikker i det hele tatt. Siden barnevernet har vært inne i bildet før, regner jeg med at datteren din kanskje har opplevd mannen beruset? Kanskje litt for beruset? Kanskje litt for ofte? Og at den samme mannen nå har "skjerpet seg" to år etterpå betyr sannsynligvis veldig lite for henne. Spesielt når hun får beskjed om at du ikke kan kjøre fordi han har drukket alkohol. Det betyr at hans alkoholinntak setter begrensninger for hennes liv, og det er ikke OK. 

 

Anonymkode: dc8bb...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27

hp bli ik ned prioritert.. d e bare så enkelt at om han tar sæ pils kl 21 på kvelden så kommer ho gjerne i 22 tia og vil ut å kjøre tur for at ho kjede sæ.. d ska da ik være sånn at æ MÅ ut å kjøre for at ungen ska bli prioritert.. og d e ik snakk om HVER helg.. og i uke dagane så kjøres ho rundt så å si hver dag.  nei han har ik hatt et avhengihets problem, men tåle lite og vært dårlig å bedømme kor mye han tåle på fest..  bv va innkobla pga en burdag han va i der ting eskalerte og politi bli tilkalt.. og når du e registrert at du har unge så går d melding te bv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎04‎.‎2018 den 12.57, akinom27 skrev:

sitter her og gråter igjen.. på onsdag fikk jeg beskjed om at bhg vil sende bekyringsnelding til barnevernet. begrunnelsen er at mitt eldste barn i ungdomskole alder har hatt noen jobbdager i bhg der minste går. eldste har der snakket med en ped.leder om at ting var tungt tidligere .da min samboer som har en fortid med alkohol drakk mye i helger og fyllekjørte..   dette skjedde for 2.5 år siddn og d ble undersøkelsesak av bv. men etter 3 mnd henla de saken med klar beskjed om at neste mld som kom inn om alkohol nld d ik å være så grei.. samboer lovet bot og bedring og har skjerpet seg.. nå tar han seg noen øl på fredags og el lørdagskveld uten å bli synlig på virket. han tar seg oxo en dram el flere i godt selskap men kommer stille og rolig hjem å legger seg. vi har satt en regel at blir d mye etter et festlig lag så ska han heller sove ut der han er.. og dette har fungert svært fint. men etter min eldste snakket med ped.leder om tidligere forhold og klaget sin nød på at jeg ik kunne kjøre henne rundt på kveldstid pga min samboer hadde tatt en øl.   dette pga jeg liker ik at den som har ansvar for barnet ik kan kjøre til lege om noe sku skje.  så fikk jeg innkalling til møte der jeg ble informert om at de vil sende bekymringsmelding på min yngste datter pga alkoholmisbruk hos far... for min eldste er så gammel at d var ik hensikt å sende på henne..

nå sitter min eldste å gråter og vil ik på jobb, hun føler at hun er lurt trillrundt og at d hun har ssgt om fortid blir snudd til nåtid.. ska nevnes at daglig leder er en meget autoritær person som er god å legge sine ord i munnen på deg. noe jeg fikk oppleve på møtet da jeg prøvde å forklare at dette gjaldt fortid.. hun klarte etter 2 timer å få meg til å innrømme at jeg trenger hjelp og at jeg og barna må bo alene.. mld ska sendes inn nå på tirsdag ig da ska hun ha meg til å skrive under på at jeg er enig i meldingen

sitter rådvill her nå og vet faktisk ik va jeg ska gjøre. vet jo at en ny mld om alkohol vil lage ny sak for oss.. men  føler meg presset til å innrømme noe som ik er fakta.. ja for over 2 år siden var d et problem men ik nå..

 

d verste er at daglig leder sa at hun trudde min samboer ik smakte alkohol nå etter saken for 2 år siden, men da jeg sa at han drikker kontrollert og har bevist d så presset hun på at han må være avholds for alltid.. ingenting annet er godt nok.  hva skal jeg gjøre?

Ikke skriv under på noe enda, og kontakt advokat.

Anonymkode: 991da...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, akinom27 skrev:

hp bli ik ned prioritert.. d e bare så enkelt at om han tar sæ pils kl 21 på kvelden så kommer ho gjerne i 22 tia og vil ut å kjøre tur for at ho kjede sæ.. d ska da ik være sånn at æ MÅ ut å kjøre for at ungen ska bli prioritert.. og d e ik snakk om HVER helg.. og i uke dagane så kjøres ho rundt så å si hver dag.  nei han har ik hatt et avhengihets problem, men tåle lite og vært dårlig å bedømme kor mye han tåle på fest..  bv va innkobla pga en burdag han va i der ting eskalerte og politi bli tilkalt.. og når du e registrert at du har unge så går d melding te bv.  

En alkoholiker kan ikke drikke mer resten av sitt liv. Spesielt så burde de barna bli skånet for mer alkohol. Hun får jo med seg at han drikker, siden du ikke kan dra fra, og det må føles utrygt for et barn med slik fortid.

Slutt å sutre, dette har dere sørget for selv. Helt enig med bhg om at Bv ble tilkalt. 

Anonymkode: 35276...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En alkoholiker kan ikke drikke mer resten av sitt liv. Spesielt så burde de barna bli skånet for mer alkohol. Hun får jo med seg at han drikker, siden du ikke kan dra fra, og det må føles utrygt for et barn med slik fortid.

Slutt å sutre, dette har dere sørget for selv. Helt enig med bhg om at Bv ble tilkalt. 

Anonymkode: 35276...f9e

Nå spekulerer du her. Hun skriver at han aldri har hatt et avhengighetsproblem. 

Anonymkode: 991da...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå spekulerer du her. Hun skriver at han aldri har hatt et avhengighetsproblem. 

Anonymkode: 991da...a48

Beklager, det var vanskelig å lese da hun knapt nok taster noen hele ord. Alt er jo tennårings-tastespråk og forkortelser.

Anonymkode: 35276...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har datteren din sagt alt dette på jobb? Har hun noen filter på hva man snakker om på jobben? Ellers ville jeg som styrer også lagt mye i dette om en ngdom faktisk begynner å prate om sin fars alkoholforbruk mens hun er på jobb.

 

flott at barnevernet blir koblet inn. 

 

Her er det nok mye mer enn at far tar seg en pils eller to. 

Anonymkode: fe7fc...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27

vis dokker les innlegget igjen så står d at ho har snakka om kordan ting va FØR. Og at ho e fortvilt for at d ho har sagt e blitt snudd til å være nåtid.. og vis dokker mene at d e galt av mæ å ville være hjemme sjøl med minste jenta som e avhengi av mæ så e d vel noe som ikke stemme? har æ ik lov å velge å prioritere minste? el e d sånn at HVER fredag og lørdag ska man ut å kjøre uten å ta hensyn te egene ønska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27

og det e ikke sånn at æ e redd bv. e mer måten ting bli gjort. eldste føle sæ ille med å gå på jobb pga dæm snur på alt ho sir og vil ik høre på ho. og bestyrer ønske at æ ska bo alene med ungene.. vet ik koffer men ser det som enda større nedprioritering av eldste.. for vis æ bor alene med begge , kæm ska se te minste jenta i helgene om kveldene vis æ må ut å kjøre eldste tur? d sir sæ vel sjøl at d  e noe som bli feil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden har datteren din sagt alt dette på jobb? Har hun noen filter på hva man snakker om på jobben? Ellers ville jeg som styrer også lagt mye i dette om en ngdom faktisk begynner å prate om sin fars alkoholforbruk mens hun er på jobb.

 

flott at barnevernet blir koblet inn. 

 

Her er det nok mye mer enn at far tar seg en pils eller to. 

Anonymkode: fe7fc...0bd

vi bor på en meget liten plass der alle kjenner alle. og denne personen har sittet og spurt ut min eldste om hvordan ting var før . . og dette har min datter svart på. og hun har sagt at hun er glad for endringene men d har de ik fått med. d som plager meg er at d er bekymring på noe som er gammelt og tibakelagt. nen trukket opp i nyskjerrighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, akinom27 skrev:

vis dokker les innlegget igjen så står d at ho har snakka om kordan ting va FØR. Og at ho e fortvilt for at d ho har sagt e blitt snudd til å være nåtid.. og vis dokker mene at d e galt av mæ å ville være hjemme sjøl med minste jenta som e avhengi av mæ så e d vel noe som ikke stemme? har æ ik lov å velge å prioritere minste? el e d sånn at HVER fredag og lørdag ska man ut å kjøre uten å ta hensyn te egene ønska?

Nå aner vi lite om hvordan du prioriterer og hvor ofte 13 åringen må avstå fra ting fordi faren har drukket. Når du sier at minste er avhengig av deg, vil det si at du ikke lar mannen ha minste alene når han er edru heller? Et småbarn med trygg tilknytning klarer å være med faren sin både i korte og lange perioder. Det virker jo som om 13 åringen din har noen behov som ikke blir møtt her siden hun forteller om dette på jobb. Om hun i tillegg stadig blir nedprioritert til fordel for minste, så kan det godt hende at dere faktisk trenger mer veiledning enn dere fikk sist. 

Anonymkode: a35b9...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå aner vi lite om hvordan du prioriterer og hvor ofte 13 åringen må avstå fra ting fordi faren har drukket. Når du sier at minste er avhengig av deg, vil det si at du ikke lar mannen ha minste alene når han er edru heller? Et småbarn med trygg tilknytning klarer å være med faren sin både i korte og lange perioder. Det virker jo som om 13 åringen din har noen behov som ikke blir møtt her siden hun forteller om dette på jobb. Om hun i tillegg stadig blir nedprioritert til fordel for minste, så kan det godt hende at dere faktisk trenger mer veiledning enn dere fikk sist. 

Anonymkode: a35b9...59f

Dette ☝🏻

I tillegg, hvis alt er så flott som du tror da er det vel bare å ta møtet med Bv da så henlegger de saken fort om du har rett

Anonymkode: 35276...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27

nu vet æ ik kordan 13 åring anonym ser her?? men når man kjøre rundt med 16 åring 3-4 daga i uka så må man ha lov å si nei i helgene?? og problemet e IKKE at ho bli nedprioritert . men at ho føle sæ løgge på på jobb.. den ansatte har lagt fram gamle ting som nye.. og ho vil ik på jobb pga dette.. for flere på jobb har kjenskap til d.. te tross for taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, akinom27 skrev:

nu vet æ ik kordan 13 åring anonym ser her?? men når man kjøre rundt med 16 åring 3-4 daga i uka så må man ha lov å si nei i helgene?? og problemet e IKKE at ho bli nedprioritert . men at ho føle sæ løgge på på jobb.. den ansatte har lagt fram gamle ting som nye.. og ho vil ik på jobb pga dette.. for flere på jobb har kjenskap til d.. te tross for taushetsplikt.

Er du edru nå eller?

Anonymkode: 35276...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du edru nå eller?

Anonymkode: 35276...f9e

ja på 10 året hvordan d? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, akinom27 skrev:

ja på 10 året hvordan d? 

Du skriver jo som om du ikke er det. 

Anonymkode: 35276...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå aner vi lite om hvordan du prioriterer og hvor ofte 13 åringen må avstå fra ting fordi faren har drukket. Når du sier at minste er avhengig av deg, vil det si at du ikke lar mannen ha minste alene når han er edru heller? Et småbarn med trygg tilknytning klarer å være med faren sin både i korte og lange perioder. Det virker jo som om 13 åringen din har noen behov som ikke blir møtt her siden hun forteller om dette på jobb. Om hun i tillegg stadig blir nedprioritert til fordel for minste, så kan det godt hende at dere faktisk trenger mer veiledning enn dere fikk sist. 

Anonymkode: a35b9...59f

d gjeld ik en 13 åring men 16 åring.. og ho må ik avstå fra noe. men etter mye kjøring i uka så må jeg også kunne være litt i ro hjemme i helgen. ikke være nødt å øvelsekjøre hver gang eldste vil d. og d er en prinsippsak at INGEN ska være alene med ungen med alkohol. pga prematur og mye skremmende med d så vil ik jeg heller være alene om jeg sku smakt alkohol. ja han kan være mef far men vi har en nær knytning og da vil jeg være med henne selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, akinom27 skrev:

unnskyld? på kordan måte kan du si d? 

Det er SMS forkortelser og setningsoppbygning i hytt og pine. 

...

Anonymkode: 35276...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, akinom27 skrev:

d gjeld ik en 13 åring men 16 åring.. og ho må ik avstå fra noe. men etter mye kjøring i uka så må jeg også kunne være litt i ro hjemme i helgen. ikke være nødt å øvelsekjøre hver gang eldste vil d. og d er en prinsippsak at INGEN ska være alene med ungen med alkohol. pga prematur og mye skremmende med d så vil ik jeg heller være alene om jeg sku smakt alkohol. ja han kan være mef far men vi har en nær knytning og da vil jeg være med henne selv. 

Hvor gammel er det premature barnet, og hvilke helseproblemer har det? 

 

Spiller liten rolle om eldste er 13 eller 16, men du skriver så dårlig at en umulig kan vite hva kjøringen går ut på. Et tips er at om du syns hun har øvelseskjørt nok den uka, så sier du bare nei. Ikke nei fordi pappa har drukket. 

Anonymkode: a35b9...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...