Gå til innhold

barnehage sender bekymrings melding til barnevern


Gjest akinom27

Anbefalte innlegg

Gjest akinom27

litt ironisk at min skrivemåte får enkelte til å tru æ har drukke..

minste har ik problem nå men traumene sitt i hos mæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå aner vi lite om hvordan du prioriterer og hvor ofte 13 åringen må avstå fra ting fordi faren har drukket. Når du sier at minste er avhengig av deg, vil det si at du ikke lar mannen ha minste alene når han er edru heller? Et småbarn med trygg tilknytning klarer å være med faren sin både i korte og lange perioder. Det virker jo som om 13 åringen din har noen behov som ikke blir møtt her siden hun forteller om dette på jobb. Om hun i tillegg stadig blir nedprioritert til fordel for minste, så kan det godt hende at dere faktisk trenger mer veiledning enn dere fikk sist. 

Anonymkode: a35b9...59f

Skjønner at hun skriver dårlig, men her bommer du på en del 

- Det er neppe snakk om en 13 åring når hun jobber i barnehage? Antar det må være arbeidsuke siste året på ungdomsskolen.

- Jeg kjenner svært få med bil i utgangspunktet, og kjenner absolutt ingen som hadde brukt helgene på å kjøre ungdommene rundt bare fordi de hadde lyst til det. Kan ikke ungdommen ta bussen? Ta mopedlappen? Å avstå fra å kjøre etter en øl er uansett fornuftig og ansvarsfullt av far (dersom det at tenåringen ikke kan bli kjørt betyr at hun ufrivillig blir isolert hjemme alle helger fordi hun da ikke kommer seg noe sted, så stiller det seg selvfølgelig annerledes)

- Det blir fullstendig feil å anta at ungdommen har behov som ikke blir møtt fordi hun fortalte om dette. Så hver gang barn og unge forteller noe, så skal man fortolke det som om de har udekkede behov som bør dekkes? Det hører med til tenårene å klage litt over sine foreldre, synes at de maser for mye, sier nei for ofte og er dumme. Ut fra det HI forteller så ser ped.lederen ut til å være forutinntatt på grunn av tidligere sak og allerede ha bestemt seg for hva hun tror (muligens før hun snakket med datteren). 

Selv drikker jeg vel alkohol 10- 15 dager i året til sammen i snitt, men kjenner også foreldre som tar seg noen få øl eller glass vin hver helg, og synes også de er gode foreldre. Noen som var alkoholikere hadde jeg tenkt at måtte avstå helt resten av livet, men oppfatter ikke det som saken her. At han har begrenset seg over så lang tid, tyder på at han kanskje hadde mer et problem med å oppføre seg når han drakk for mye (impulskontrollproblem) enn et rus- og avhengighetsproblem.

 

Anonymkode: 991da...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, akinom27 skrev:

litt ironisk at min skrivemåte får enkelte til å tru æ har drukke..

minste har ik problem nå men traumene sitt i hos mæ.

Jeg skjønner at det er traumatisk føde prematurt og hele prosessen rundt, det har jeg opplevd selv. 

Samtidig er det naivt å tro at det ikke påvirker eldste, for å være ærlig tror jeg dere trenger en form for hjelp. Du gjør ingen av dine barn noen tjenester ved å overbeskytte yngste for å dekke et kontrollbehov hos deg selv. Det går mest sansynlig også ut over eldste som også har vært påvirket både av barnevernssak, alkoholbruk og familiens krise da yngste ble født. Ta et steg tilbake og tenk gjennom begge barna sin situasjon. Hvem er det du lager regler og prinsipper for? Er det positivt for yngste at du insisterer på at hun/han ikke skal være med pappaen alene? Du har ikke rett som forelder til å la din angst og traumer styre. Det betyr ikke at hun alltid skal få øvelseskjøre eller bli kjørt når hun føler for det, men om hun blir avvist fordi far har drukket og fordi du har et irrasjonelt behov for å være sammen med yngste så er ikke det riktig. Det vil din eldste kjenne på og det vil påvirke hennes selvbilde. 

 

Og fremfor alt, om du skal kommunisere skriftlig med barnevernet, la noen andre skrive for deg. 

Anonymkode: a35b9...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at det er traumatisk føde prematurt og hele prosessen rundt, det har jeg opplevd selv. 

Samtidig er det naivt å tro at det ikke påvirker eldste, for å være ærlig tror jeg dere trenger en form for hjelp. Du gjør ingen av dine barn noen tjenester ved å overbeskytte yngste for å dekke et kontrollbehov hos deg selv. Det går mest sansynlig også ut over eldste som også har vært påvirket både av barnevernssak, alkoholbruk og familiens krise da yngste ble født. Ta et steg tilbake og tenk gjennom begge barna sin situasjon. Hvem er det du lager regler og prinsipper for? Er det positivt for yngste at du insisterer på at hun/han ikke skal være med pappaen alene? Du har ikke rett som forelder til å la din angst og traumer styre. Det betyr ikke at hun alltid skal få øvelseskjøre eller bli kjørt når hun føler for det, men om hun blir avvist fordi far har drukket og fordi du har et irrasjonelt behov for å være sammen med yngste så er ikke det riktig. Det vil din eldste kjenne på og det vil påvirke hennes selvbilde. 

 

Og fremfor alt, om du skal kommunisere skriftlig med barnevernet, la noen andre skrive for deg. 

Anonymkode: a35b9...59f

nu skriv vel de fleste forskjellig. æ skriv mye forkortelsa på tlf men på brev og andre dokumenter skriv æ bokmål uten problem. ikke at æ skjønne ka skrivemåten min har med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, akinom27 skrev:

nu skriv vel de fleste forskjellig. æ skriv mye forkortelsa på tlf men på brev og andre dokumenter skriv æ bokmål uten problem. ikke at æ skjønne ka skrivemåten min har med saken å gjøre?

Nå svarer jeg veldig ærlig, håper du ikke blir fornærmet. Du fremstår veldig ressurssvak når du skriver slik du gjør her. Jeg sier ikke at du er det, men at en lett kan få det inntrykket. 

Anonymkode: a35b9...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27

problemet e fortsatt at eldste e oppgitt på grunn av de i bhg har snudd å vridd på det hun har sagt. hun kjenner seg ikke igjen i noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest akinom27
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå svarer jeg veldig ærlig, håper du ikke blir fornærmet. Du fremstår veldig ressurssvak når du skriver slik du gjør her. Jeg sier ikke at du er det, men at en lett kan få det inntrykket. 

Anonymkode: a35b9...59f

blir ikke fornærmet. men er vant med at på nett og forum er det greit å skrive sms sråk. men mulig jeg har feil inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, akinom27 skrev:

problemet e fortsatt at eldste e oppgitt på grunn av de i bhg har snudd å vridd på det hun har sagt. hun kjenner seg ikke igjen i noe av det.

Nå kan en jo lett snakke over seg om en kjenner seg trygg. En 16 år gammel jente har jo ikke mye erfaring med slike ting. Kanskje hun overdrev, eller kanskje de har misforstått henne, også kan det selvsagt også hende at de er ute etter dere og vrir på ting med vilje. 

Du skriver selvsagt ikke under meldingen som den står, men ber om en ny samtale først. 

Anonymkode: a35b9...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette ☝🏻

I tillegg, hvis alt er så flott som du tror da er det vel bare å ta møtet med Bv da så henlegger de saken fort om du har rett

Anonymkode: 35276...f9e

Om vi nå forutsetter at pedagogen tar feil slik HI mener, hvordan skal HI motbevise det? Og hvis det ender med at det er pedagogens påstand mot foreldrenes påstand, hvem tror du de legger mest vekt på uttalelsen til? Jeg er ikke så sikker på at det blir HI og familien, og da særlig ikke om HI uttrykker seg så uklart språklig og med resonnementsmessig i møte (derfor trenger du advokat HI).

Jeg klarer å forstå hva hun skal frem til, men forstår at mange ikke gjør det her.

Anonymkode: 991da...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kan en jo lett snakke over seg om en kjenner seg trygg. En 16 år gammel jente har jo ikke mye erfaring med slike ting. Kanskje hun overdrev, eller kanskje de har misforstått henne, også kan det selvsagt også hende at de er ute etter dere og vrir på ting med vilje. 

Du skriver selvsagt ikke under meldingen som den står, men ber om en ny samtale først. 

Anonymkode: a35b9...59f

både jeg og jenta har snakket med daglig leder , men hun er bestemt på at ting er sånn som hun mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, akinom27 skrev:

blir ikke fornærmet. men er vant med at på nett og forum er det greit å skrive sms sråk. men mulig jeg har feil inntrykk.

Dialekt og sms-språk er i reglene egentlig forbudt på forumet...

Anonymkode: 991da...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, akinom27 skrev:

både jeg og jenta har snakket med daglig leder , men hun er bestemt på at ting er sånn som hun mener. 

Og da er meldingen en ren beskrivelse av hvordan det var før dere fikk hjelp sist? Barnehagen har ingen andre bekymringer?

Anonymkode: a35b9...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om vi nå forutsetter at pedagogen tar feil slik HI mener, hvordan skal HI motbevise det? Og hvis det ender med at det er pedagogens påstand mot foreldrenes påstand, hvem tror du de legger mest vekt på uttalelsen til? Jeg er ikke så sikker på at det blir HI og familien, og da særlig ikke om HI uttrykker seg så uklart språklig og med resonnementsmessig i møte (derfor trenger du advokat HI).

Jeg klarer å forstå hva hun skal frem til, men forstår at mange ikke gjør det her.

Anonymkode: 991da...a48

det blir pedagogens påstand mot meg og min datters påstand. min datter har sagt i fra at hun føler seg dum og skjønner ikke hvordan de har klart å lage en slik historie. for å oppklare litt: så har jeg gitt klar beskjed om at vis det skulle være tilbakefall med alkoho så hadde jeg flyttet med barna. for jeg er ikke interessert i slike forhold igjen. men nå er det blitt en historie som ikke har rot i virkeligheten. verken jeg, samboer eller eldste jente kan si at vi kjenner igjen dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest akinom27
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og da er meldingen en ren beskrivelse av hvordan det var før dere fikk hjelp sist? Barnehagen har ingen andre bekymringer?

Anonymkode: a35b9...59f

ja. men beskrivelsen er snudd til at dette er nåtid. nei ingen bekymringer ellers fra barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dialekt og sms-språk er i reglene egentlig forbudt på forumet...

Anonymkode: 991da...a48

da må jeg bare beklage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kan en jo lett snakke over seg om en kjenner seg trygg. En 16 år gammel jente har jo ikke mye erfaring med slike ting. Kanskje hun overdrev, eller kanskje de har misforstått henne, også kan det selvsagt også hende at de er ute etter dere og vrir på ting med vilje. 

Du skriver selvsagt ikke under meldingen som den står, men ber om en ny samtale først. 

Anonymkode: a35b9...59f

En annen årsak kan være naturligvis at hun allerede hadde en bestemt oppfatning hun hadde dannet seg på bakgrunn av den tidligere saken, og at hun dermed har stilt spørsmål som mest er egnet til å bekrefte det hun tror og medført at hun ikke lyttet ordentlig.

Anonymkode: 991da...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, akinom27 skrev:

da må jeg bare beklage.

Det går bra for min del, men skjønner litt at de andre sliter med å forstå deg her.

Anonymkode: 991da...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akinom27
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En annen årsak kan være naturligvis at hun allerede hadde en bestemt oppfatning hun hadde dannet seg på bakgrunn av den tidligere saken, og at hun dermed har stilt spørsmål som mest er egnet til å bekrefte det hun tror og medført at hun ikke lyttet ordentlig.

Anonymkode: 991da...a48

ja det kan være. men er dårlig at hun ikke vil lytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...