Gå til innhold

Oliver Nathaniel eller Mats Nathaniel ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Står mellom disse 2, falt helt for Nathaniel og faren synes det er greit så lenge det er det andre fornavnet. Vi er slutten av 30årene, så ikke unge.

de 2 andre heter Nora Mathilde og Sofie Angelica

Anonymkode: 800b0...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte ingen av kombinasjonene. Nathaniel står for seg selv, ikke et navn som enkelt lar seg kombinere med andre. Skal det kombineres tror jeg dere bør finne et førstenavn som slutter på en vokal, blir lettere å si. Gjerne et kort navn også, type Ole eller Are. Hvis Nathaniel skal være et navn mest for papiret og ikke i daglig bruk så spiller det mindre rolle.

Anonymkode: c7e37...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som BW finner opp mann og barn igjen. 

Ingen av kombinasjonene funker. 

Anonymkode: 768c7...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for bare Mats. Ingen av kombinasjonene passer. Kommer dere til å si begge navnene? Hvis ikke, hadde jeg i hvert fall kun valgt ett.

Anonymkode: 0d00c...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ingen av de kombinasjonene , jeg er ikke av de som er helt imot Nathaniel, synes det er et helt greit navn, men de passer ikke sammen med Mats eller Oliver. 

Anonymkode: 6c66f...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ingen av dem var fine sammen. Hvis jeg måtte velge mellom pest eller kolera: Oliver Nathaniel (men ville for guds skyld bare brukt Oliver)

Anonymkode: 58bf9...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Står mellom disse 2, falt helt for Nathaniel og faren synes det er greit så lenge det er det andre fornavnet. Vi er slutten av 30årene, så ikke unge.

de 2 andre heter Nora Mathilde og Sofie Angelica

Anonymkode: 800b0...cb6

Håper dette er et av tulle/trolle-innleggene, for hvem vil i fullt alvor kalle barna sine slikt noe som Nathaniel, Crissander, Carosander, Aspergsander osv. osv. Begge kombinasjonen er også helt grusomme.

Anonymkode: 0b0b2...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Anonym bruker said:

Står mellom disse 2, falt helt for Nathaniel og faren synes det er greit så lenge det er det andre fornavnet. Vi er slutten av 30årene, så ikke unge.

de 2 andre heter Nora Mathilde og Sofie Angelica

Anonymkode: 800b0...cb6

Hvordan har dere klart å gi et såpass klassisk og smakfullt navn som Nora Mathilde til datteren, og så vil dere kalle sønnen Nathaniel, attpåtil i en grusom kombinasjon? Nathaniel må vel da vokse opp til å bli grønn av misunnelse på søsteren som har et ordentlig navn som ikke skriker "Ronny!" og "lav kulturell kapital" lang vei.

Anonymkode: 0b0b2...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ingen av kombinasjonene passer. Men hvorfor pushe på et mellomnavn som aldri vil bli brukt? 
Det du egentlig bør spørre om er jo Mats eller Oliver, for det er de navnene barnet vil stå mellom. Håper ikke du forventer at bhg, venner og skole skal bruke fullt navn når det er så tungvindt. Hadde det vært Kim-Andre eller Tor-Petter hadde jeg skjønt det. 

Anonymkode: 3f0fc...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Syntes ingen av kombinasjonene passer. Men hvorfor pushe på et mellomnavn som aldri vil bli brukt? 
Det du egentlig bør spørre om er jo Mats eller Oliver, for det er de navnene barnet vil stå mellom. Håper ikke du forventer at bhg, venner og skole skal bruke fullt navn når det er så tungvindt. Hadde det vært Kim-Andre eller Tor-Petter hadde jeg skjønt det. 

Anonymkode: 3f0fc...d80

Jeg hadde definitivt IKKE skjønt Kim-Andre (hvor Andre må uttales som ordet «andre», f.eks. i «andre mennesker», på grunn av manglende aksent).

Anonymkode: 0b0b2...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mats  

Nora Mathilde synes jeg var fint

Sofie er fint

Mats er fint

 

Anonymkode: 26e84...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to syns jeg Oliver Nathaniel er finest. Enig med alle om det blir langt og litt tungt, men tipper daglig bruk uansett blir Oliver. Ikke enig i de som håner selve navnet, for navnet er fint!

Anonymkode: b92e9...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. blir et av disse. heller nok mest mot Oliver Nathaniel. får se hva som passer han best :) kommer til og bruke kun Nathaniel,men far vil ha 2 fornavn, og Nathaniel som andre fornavn.

så vi får se hva som passer best til han.

takk for svar

Anonymkode: 800b0...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge dobbeltnavn med dårlig flyt. Ville ikke valgt noen av dem!

Mats er det fineste av alternativene, og det står seg best alene. 

Anonymkode: bd2c2...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. blir et av disse. heller nok mest mot Oliver Nathaniel. får se hva som passer han best :) kommer til og bruke kun Nathaniel,men far vil ha 2 fornavn, og Nathaniel som andre fornavn.

så vi får se hva som passer best til han.

takk for svar

Anonymkode: 800b0...cb6

 

Bullshit

Falsk tråd fra navnebesatt bruker

Anonymkode: 768c7...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun Nathaniel , men av de du nevner så Oliver Nathaniel. Det passer også best inn med jentenavnene dere allerede har. Mats er et kjedelig navn. Alle de andre navna er freshe og fine. 

Anonymkode: 84df6...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...