Gå til innhold

IKM uke 17


liiamarsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har forøvrig bestemt meg for å ikke jakte etter symptomer, og ikke tester før ikm. Flere som gjør dette? Virker som det er fryktelig mange som tester fra 9-10 dpo. Alt dette stresser meg voldsomt, og jeg skal prøve å roe ned det hele. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg må skravle her 🙈 er egentlig på uka før, men d er så stille her for tida.. Er på pausemnd med Clomyfen og har brått småblødninger før el. Aldri hatt d... men står at slimhinnene kan bli skjøre av tabl.

 

Enig m deg ang testing. Jeg MÅ bare roe ned jeg. Blir så stressa og tror d har veldig negativ innvirkning på å bli gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er velkommen, Knerten! :D Hva er Clomyfen? Uansett kjedelig med småblødninger! :( 

Jeg tror jeg har litt tidligere EL enn forventet denne runden, men jeg gidder seriøst ikke ta test engang. Vi bare legger inn aksjer annehver dag gjennom denne uken, og så får vi se om det har skjedd noe om 14 dager :). Har ikke en eneste tidligtest i huset, så det føles bra denne gangen her! 

Skulle mest ønske det fantes en spåkule så jeg kunne se når spiren sitter, haha! :D Da hadde det vært så mye enklere! 
Og ja, stress har HELT klart innvirkning på dette prosjektet vi har her. Må bare fylle hverdagene med ting man liker, og så ha noe å se frem til som ikke involverer baby-greia, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, liiamarsen skrev:

Du er velkommen, Knerten! :D Hva er Clomyfen? Uansett kjedelig med småblødninger! :( 

Jeg tror jeg har litt tidligere EL enn forventet denne runden, men jeg gidder seriøst ikke ta test engang. Vi bare legger inn aksjer annehver dag gjennom denne uken, og så får vi se om det har skjedd noe om 14 dager :). Har ikke en eneste tidligtest i huset, så det føles bra denne gangen her! 

Skulle mest ønske det fantes en spåkule så jeg kunne se når spiren sitter, haha! :D Da hadde det vært så mye enklere! 
Og ja, stress har HELT klart innvirkning på dette prosjektet vi har her. Må bare fylle hverdagene med ting man liker, og så ha noe å se frem til som ikke involverer baby-greia, tror jeg. 

Så enig m deg i alt 💗 man leser jo hele tiden om folk som gir opp og adopterer, for så å bli gravide. Men d er lettere sagt enn gjort å ikke stresse. Lurt å glede seg over andre ting ja. Syns d er vanskelig å få lagt inn nok aksjer også jeg..med turnus, små barn i hus osv. 

Clomyfen er d samme som gamle Pergotime. For å fremkalle el. Alltid trodd jeg har hatt el pga el smerter og slim. Også fått positive el tester. Men tatt blodprøver og de viste dårlig el. Så skal prøve dette noen pper nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Knerten <3 skrev:

Så enig m deg i alt 💗 man leser jo hele tiden om folk som gir opp og adopterer, for så å bli gravide. Men d er lettere sagt enn gjort å ikke stresse. Lurt å glede seg over andre ting ja. Syns d er vanskelig å få lagt inn nok aksjer også jeg..med turnus, små barn i hus osv. 

Clomyfen er d samme som gamle Pergotime. For å fremkalle el. Alltid trodd jeg har hatt el pga el smerter og slim. Også fått positive el tester. Men tatt blodprøver og de viste dårlig el. Så skal prøve dette noen pper nå da..

Ja, det er supervanskelig å få alt til å klaffe! Kjenner til noen som får til annenhver dag hele syklusen minus TR, og skjønner ikke hvordan de får tid til alt. Det er alltid så mye annet på agendaen, så jeg er glad hvis vi får lagt inn aksjer 3-4 ganger rundt EL. 

Så kjedelig at EL ikke er optimalt, da. Allikevel utrolig at det finnes medisiner for å forbedre dette! :D Vi får satse på at spirene sitter snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.4.2018 den 9.00, liiamarsen skrev:

Ja, det er supervanskelig å få alt til å klaffe! Kjenner til noen som får til annenhver dag hele syklusen minus TR, og skjønner ikke hvordan de får tid til alt. Det er alltid så mye annet på agendaen, så jeg er glad hvis vi får lagt inn aksjer 3-4 ganger rundt EL. 

Så kjedelig at EL ikke er optimalt, da. Allikevel utrolig at det finnes medisiner for å forbedre dette! :D Vi får satse på at spirene sitter snart! :D

Ja fatter ikke åssen folk får d til. Man skal ha lyst også.. ikke bare pliktsex 🙈 nå el tester ikke jeg, men er på dag 13 idag og regner med at el var igår eller idag. Har rukket å legge inn aksjer 3 ganger.

El rundt hjørnet hos deg?

Ja godt vi lever i 2018 og at d finns hjelp å få. Håper spirene sitter utover nå som alle er våryre.. det spirer og gror 🤣🌱🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Knerten <3 skrev:

Ja fatter ikke åssen folk får d til. Man skal ha lyst også.. ikke bare pliktsex 🙈 nå el tester ikke jeg, men er på dag 13 idag og regner med at el var igår eller idag. Har rukket å legge inn aksjer 3 ganger.

El rundt hjørnet hos deg?

Ja godt vi lever i 2018 og at d finns hjelp å få. Håper spirene sitter utover nå som alle er våryre.. det spirer og gror 🤣🌱🌱

Enig med deg! Det er ikke noe hyggelig når man må tvinge det frem! 

Ifølge «planen» skal jeg ha EL i dag, men dette slimet kom for fire dager siden, så kan ha hatt det allerede. Har fått lagt inn ca 4 aksjer, så kan ikke få gjort så mye mer egentlig! Pleier å få stikninger og kvalme på EL-dagen, men det har jeg ikke merket noe til! 

Krysser alt jeg har for oss! 🌱🌱🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde el på søndag. Men eggløsningsmonitoren min visste aldri full score denne perioden.  Bare 2 streker, skal ha tre streker med et lite symbol ved eggløsning.  Men,  jeg hadde EL- smerter og det er jo et godt tegn.  

Uansett,  så har jeg IKM uke 17, og følger dere😊 Krysser fingrene for oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Synne1983 skrev:

Tror jeg hadde el på søndag. Men eggløsningsmonitoren min visste aldri full score denne perioden.  Bare 2 streker, skal ha tre streker med et lite symbol ved eggløsning.  Men,  jeg hadde EL- smerter og det er jo et godt tegn.  

Uansett,  så har jeg IKM uke 17, og følger dere😊 Krysser fingrene for oss! 

Velkommen! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente! :D Ikke alltid jeg har fått utslag på el-tester selv om jeg har både smerter, slim og kvalme. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ille er det å ta seg et par snus i løpet av dagen i denne venteperioden? Har snusa litt det siste året,  belønning etter at kidden er lagt,  huset ryddet er å ta en liten en under leppa å bare slappe av.. men så har jeg begynt å tenke på hvis jeg er gravid.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Synne1983 skrev:

Hvor ille er det å ta seg et par snus i løpet av dagen i denne venteperioden? Har snusa litt det siste året,  belønning etter at kidden er lagt,  huset ryddet er å ta en liten en under leppa å bare slappe av.. men så har jeg begynt å tenke på hvis jeg er gravid.... 

Det må du kjenne på selv. Jeg sluttet å snuse samme dag jeg sluttet på p-sprøyte. Snus og sigaretter er koblet sammen med fosterdød, utviklingsforstyrrelser og astma, for å nevne noe. Men det er jo en prioritering du må gjøre basert på dine verdier. 

Anonymkode: 0bb69...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må du kjenne på selv. Jeg sluttet å snuse samme dag jeg sluttet på p-sprøyte. Snus og sigaretter er koblet sammen med fosterdød, utviklingsforstyrrelser og astma, for å nevne noe. Men det er jo en prioritering du må gjøre basert på dine verdier. 

Anonymkode: 0bb69...dee

Det var da voldsomt..?! Jeg levde som normalt frem til positiv test. Såvidt jeg husker kan snusing i likhet med røyking gi noe nedsatt fertilitet. Jeg snuset frem til jeg fikk to streker. Slutta tvert da. Er overhodet ikke bekymret for fosterdød, utviklingsforstyrrelser og astma fordi jeg snuset mellom eggløsning og testdato. Å fortsette ut i graviditeten er en annen sak. Da er det selvfølgelig nulltoleranse

Anonymkode: 12dd2...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var da voldsomt..?! Jeg levde som normalt frem til positiv test. Såvidt jeg husker kan snusing i likhet med røyking gi noe nedsatt fertilitet. Jeg snuset frem til jeg fikk to streker. Slutta tvert da. Er overhodet ikke bekymret for fosterdød, utviklingsforstyrrelser og astma fordi jeg snuset mellom eggløsning og testdato. Å fortsette ut i graviditeten er en annen sak. Da er det selvfølgelig nulltoleranse

Anonymkode: 12dd2...150

Ja noen må bare være så skinnhellige... herlighet skulle jeg slutta å ta meg et glass rødvin i ny og ne, så hadde jeg ikke holdt ut denne prøvinga vi har holdt på m så lenge 🤣

Anonymkode: 5352d...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja noen må bare være så skinnhellige... herlighet skulle jeg slutta å ta meg et glass rødvin i ny og ne, så hadde jeg ikke holdt ut denne prøvinga vi har holdt på m så lenge 🤣

Anonymkode: 5352d...e96

Du er inne på noe der... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her og har IKM lørdag så er vel 10 dåp. Og er godt igang med testinga alt. Idag har jeg to tester med skyggestreker (sikkert bare jeg som ser dem ;) )etter å ha testet blendahvitt i 3 dager. 

Så tenkte det kunne være hyggelig med litt selskap i disse nervepirrende dagene. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 22.34, Leiia skrev:

Hei! Jeg er ny her og har IKM lørdag så er vel 10 dåp. Og er godt igang med testinga alt. Idag har jeg to tester med skyggestreker (sikkert bare jeg som ser dem ;) )etter å ha testet blendahvitt i 3 dager. 

Så tenkte det kunne være hyggelig med litt selskap i disse nervepirrende dagene. :)

 

Lykke til. 

Det ble stille her inne.  Jeg håper det er et godt tegn for de fleste. For min del gikk det i dass! 

Anonymkode: 5096f...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til. 

Det ble stille her inne.  Jeg håper det er et godt tegn for de fleste. For min del gikk det i dass! 

Anonymkode: 5096f...eae

Uff så utrolig trist å høre kjære deg! :( Positive Clear Blue Digital (Gravid 1-2) hver dag både morgen middag og kveld (ja er testgal) frem til idag. Stusset på at urinen var veldig lys (drukket mye vann) men dumme meg dyppet i den allikevel og fikk «ikke gravid». Og 5 dager etter første digitale positive tenker jeg at håpet raskt snudde til tross for at jeg vet at urinen var utvannet. Jeg burde jo ha produsert mer HCG på disse dagene. 

Men har fra før legetime imorgen så får vel svaret svart på hvitt der. Kan man kreve blodprøve eller må jeg gå på legens godvilje der? :/

Fått såre nippler siste 2 dager som jeg aldri får ved mens men kun vel el så så det jo som et godt tegn. Så denne testen som lyste mot meg. 

Jeg håper så inderlig inderlig jeg er gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...