Gå til innhold

Hybel - vill flytte ut - får jeg?


Gorm

Anbefalte innlegg

Jeg leier en hybel da jeg studerer og jobber.

Nå er det slik, at noen som også bor her, oppfører seg rent jævli når det kommer til vasking og skøtsel. Det ser mange ganger ut som kriget ute på kjøkkenet, med mat på kjøkkenbenk, gulv, etc. Og kassseroller med mat i som står der i flere dager, etc.
Og jeg alene orker ikke lengre og vaske alle fellesarealer en gang i uka lengre og har derfor sluttet med dette. Så nå vasker jeg kun badet og toalettet som jeg bruker.

I mange mail under flere måneder til utleier har jeg klaget, men blir ikke noe særlig hørt. To fellesmeldinger til alle og en befaring har det vært. Men ikke noe mere med de.

Nå har en som leier en hybel, leid ut sin hybel til i sommer, da han skal studere i en annen by noen måneder.
Han som har flyttet inn, hverken vasker eller rydder. Og han røyker inne i sin hybel. Jeg som nabo, får det inn til meg, og jeg tål ikke røyk. 
Nå er jeg ikke kjent med narkotika. Men det er ikke kun tobakk som det røykes, da jeg to ganger har blitt kvalm og vondt i magen og hals av duften og røyken som kommer inn till meg. Og jeg vet selvfølgelig hvordan vanlig tobakk dufter.
Så igår sendte jeg melding til utleiern om dette. Og jeg har ikke fått svar enda.

Men nå til det jeg lurer på.
I mange, mange måneder har jeg som sagt klaget, men det er ikke noe som skjer. Og nå han som har begynt å røyke.
I mitt kontakt er det tre måneders oppsigelse, men ettersom det er som det er; kan jeg kreve å få flytte ut direkt? Dette begynner å bli veldig slitsomt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du står jo fritt til å flytte når du vil, i verste fall må du betale leie to steder. Men det er det kanskje verdt? 

Anonymkode: 93ee3...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...