Gå til innhold

Makarska


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært der på ferie? Hva bør vi passe på å få med oss? Spesielle utflukter, strender m.v.?

Anonymkode: 18ddc...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,

Hvis du besøker Makarska i høysesongen juli august, gjør deg klar for folkemengder på strender. Jeg vil anbefale strender i liten landsby som heter Brela 10km fra Makarska. Du kan se bilder i vedlegg. Som for turer. Jeg vil anbefale Båttur til øyene Brac og Hvar, det er mest populære tur i Makarska. Også dagsturer til Dubrovnik og Mostar eller Mountain Biokovo.

 

 

IMGP6069-1 (Copy).jpg

IMGP6093-1 (Copy).jpg

IMGP6099-1 (Copy).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Og herlig å se så fin sandstrand. Jeg var i Kroatia i fjor med familien, men ungene trivdes ikke  så godt med å bade på stranda der på grunn av rullesteinene. Det er vondt å gå på. Men vi bada i bassenget, og hoppa fra kaia noen steder, så vi hadde det fint altså. Vi bare savnet sand.

Anonymkode: 0645c...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i Brela - der disse bildene er fra. Men det er ikke sandstrand der. Det er små runde steiner. Man må ha badesko. Men det selger de overalt. 

Har ikke vært i selve Makarska. Men trivdes godt i Brela.

Anonymkode: 7a141...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere ganger vært i bygden rett sør fra Makarska (Tucepi), men har vært på dagstur dit. Er vel 40 minutters gange mellom der. Tucepi er roligere, mens Makarska er litt mer som en liten by. Det er veldig fint der, og jeg synes det er gull med strender uten sand. Slipper sand overalt, og man må uansett har badesko pgs. kråkebollene. 

Av utflukter har vi reist med båt til øyene Hvar og Brac. Ikke bare er øyene nydelige, men båtturen er en opplevelse i seg selv. Mat og snaps og harry musikk (så harry at det er gøy). Vi har også reist på shopping til Split, dagstur til Dubrovnic som er kjempefint, og turer til Mostar og Sarajevo i Bosnia. Dette er i regi av Apollo. 

Anonymkode: 4de02...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...