Gå til innhold

luksusproblem


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har mannen rett til å bli sur på meg for dette? Han avtaler med sin søster å gå på kafe..nevner det såvidt for meg før vi kjører. Hvorpå jeg svarer at jeg har ikke lyst. Jeg er gravid i uke 38 og ikke veldig sugen på å sitte på kafe..planen når vi kjørte ut var å handle litt..nå ringer søstra og spør hvor han blir av. Han spør så meg pånytt om vi skal dra på kafe..hvorpå jeg svarer nei jeg orker ikke idag. Nå er han kjempe sur på meg fordi søstra har kjørt til kafeen som han har avtalt at dem skal møtes. Han har jo ikke bil og vi bor et godt stykke unna så jeg MÅ jo være med om jan skal på kafe..

Anonymkode: 32237...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et lite kafebesøk burde ikke være så vanskelig, selv om du ikke "har lyst".  Jeg skulle ha vært i VELDIG dårlig form for å ikke orke å ta en kopp kaffe med svigerinna mi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig gjort å la hun sitte der da. Men hvis du absolutt ikke vil, så kjører du han dit, så kan søsteren kjøre han hjem igjen

Anonymkode: 534e9...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo ikke bil??? Har han ikke lappen, eller kan han ikke bruke din/deres felles bil?

Hvis saken var den at han har lappen, men du nekter han å bruke bilen, så ser jeg ikke problemet, da kunne du valgt å bli hjemme, og mannen handle og dratt på kafe alene.

Hvis han ikke har lappen, så ser jeg problemet, men man trenger vel ikke sitte i timesvis på kafe?

Anonymkode: 1bd7e...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig mest synd på det kommende barnet som vil ha foreldre som ikke kan kommunisere om selv de enkleste ting. Det lover ikke godt for fremtiden.

Hvis man er avhengig av andre for å komme seg fra a til b og tilbake igjen sier det seg selv at man må avtale med de man er avhengig av før man gjør avtaler. Men jeg er også enig med YBR over her som sier at hun skulle vært VELDIG dårlig form før hun ikke tok en liten kafétur. Dette kan være siste sjanse dere har før dere får barn.

Dere må begge to seriøst skjerpe dere, HI. Dere kommuniserer ikke. På tide å lære seg å kommunisere når dere har valgt å få barn! Familievernkontoret som forebygging mot langt større problemer i dette forholdet, tror jeg er lurt.

Anonymkode: 4e8f4...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken lappen eller bil. Er min bil og vi skulle handle til påske i fellesskap. Har ekstremt vondt i ribben derfor klarer jeg nesten ikke sitte....dette vet han svært godt! Synes det er helt haue i rævva å skulle drasse meg med på kafe og bruke meg som sjofør til det formålet. Også bli sur når man ikke vil! Men men endte med at jeg slapp han av på kafe..får håpe han har lagt fra seg den trassige drittunge oppførselen når han kommer hjem!

Anonymkode: 32237...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er vrang i viljen. Hjelpes! En kopp kaffe eller en brus med familie klarer du vel 

Anonymkode: d6335...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er vrang i viljen. Hjelpes! En kopp kaffe eller en brus med familie klarer du vel 

Anonymkode: d6335...af6

Ja prøv selv å sitte med ribben som er bristet...å vri deg i smerte gjennom et kafe besøk!

Anonymkode: 32237...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er sikkelig egoistisk, hvis du ikke er kjempe syk, er dette barnslig av deg

Anonymkode: bb3c1...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja prøv selv å sitte med ribben som er bristet...å vri deg i smerte gjennom et kafe besøk!

Anonymkode: 32237...ce1

Har gått på jobb med ribbeinsbrudd. Litt ubehagelig, men ikke verre enn det. Var også hver dag 8 timer på jobb inntil en uke før fødsel. 

Du er vrang og vrien. 

Anonymkode: d6335...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke sitte på cafe resten av dagen, men kan stoppe innom for en kopp kaffe? Veldig rart å bli så vanskelig for dette..

Anonymkode: 976b4...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Hva med at mannen kunne spurt hi om hun orket FØR han avtalte? Han avtale først og nevnte det etterpå. Og lite interesant hvor mye dere har gått på jobb med ribbensbrudd. Folk er forskjellig, i uke 38 med bekkenløsning kunne jeg nesten ikke sitte eller gå og min mann hadde aldri avtalt uten å skjekke. Dette må mannen ta på egen kappe. Men helt vanlig med mannfolk som booker i hytt og vær uten å høre først, hører ofte om sånne godsaker her inne 👍🏻

Anonymkode: cbf17...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har gått på jobb med ribbeinsbrudd. Litt ubehagelig, men ikke verre enn det. Var også hver dag 8 timer på jobb inntil en uke før fødsel. 

Du er vrang og vrien. 

Anonymkode: d6335...af6

Gratulerer til deg at du gikk med ribbeinsbrudd på jobb og jobbet frem til fødsel

Anonymkode: 32237...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er dib på sitt beste. Mannen har tabbet seg ut og avtalt uten å spørre hi om hun ønsker/orker å dra på kafe, og her inne er det jo selvfølgelig hi som er den vanskelige og mannen har som alltid intet ansvar for situasjonen 🙄

Anonymkode: 09ff3...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er dib på sitt beste. Mannen har tabbet seg ut og avtalt uten å spørre hi om hun ønsker/orker å dra på kafe, og her inne er det jo selvfølgelig hi som er den vanskelige og mannen har som alltid intet ansvar for situasjonen 🙄

Anonymkode: 09ff3...f1a

Ja skjønner ikke hva det er med folk som svarer her inne! Dem må jo mangle noe i hodet. Hvem f tvinger sin høygravide dame med seg for å ikke bare kjøre men også sitte på kafe og lide seg gjennom en skravle seanse med store ribben smerter. Jeg satt han av på kafe så fikk han surmule seg inn der 😅 også det beste av alt er at han måtte ta bussen etterpå da hans søster ikke tro det eller ei orket å kjøre han hjem 😅

Anonymkode: 32237...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er dib på sitt beste. Mannen har tabbet seg ut og avtalt uten å spørre hi om hun ønsker/orker å dra på kafe, og her inne er det jo selvfølgelig hi som er den vanskelige og mannen har som alltid intet ansvar for situasjonen 🙄

Anonymkode: 09ff3...f1a

Selvfølgelig skulle mannen ha snakket med HI før han gjorde en avtale som også påvirket henne, spesielt når han vet hvordan formen hennes er.

Men denne episoden er virkelig ikke disse to kommende foreldrenes største problem. De har en elendig kommunikasjon, så dårlig at jeg spår at de ikke bor sammen om to år hvis de ikke skaffer seg profesjonell hjelp asap! Disse to vil ikke takle småbarnstiden om den skulle by på ekstra utfordringer, for de har ikke noe i nærheten av god nok kommunikasjon og respekt for hverandre. Dette er nok ikke første gangen vi hører fra Hi om denne mannen. Ta ansvar for å bedre kommunikasjonen og forholdet slik at de kan skape et godt hjem for barnet og et godt forhold, det er det de trenger å gjøre, og de trenger nok hjelp. Familievernkontoret!

Anonymkode: 4e8f4...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja prøv selv å sitte med ribben som er bristet...å vri deg i smerte gjennom et kafe besøk!

Anonymkode: 32237...ce1

Bristet ribbeinet begge svangerskap jeg, og nå har det akkurat sluttet å gjøre vondt etter siste (mini er 5mnd). Inviterte folk til meg isteden...

Men i situasjonen du beskriver så hadde jeg «lidd» meg gjennom en kopp kaffe, når han allikevel ble kjørt dit. Kompromiss om at dere ble Max en time. Her virker du bare mest vonbroten over at han ikke duller med deg, og gjorde en avtale du ikke var enig i.

Anonymkode: c482f...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bristet ribbeinet begge svangerskap jeg, og nå har det akkurat sluttet å gjøre vondt etter siste (mini er 5mnd). Inviterte folk til meg isteden...

Men i situasjonen du beskriver så hadde jeg «lidd» meg gjennom en kopp kaffe, når han allikevel ble kjørt dit. Kompromiss om at dere ble Max en time. Her virker du bare mest vonbroten over at han ikke duller med deg, og gjorde en avtale du ikke var enig i.

Anonymkode: c482f...679

Tull. Vi var i området for å handle og dermed slapp jeg han av. Resten du sier er bare tull

 

Anonymkode: 32237...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skulle mannen ha snakket med HI før han gjorde en avtale som også påvirket henne, spesielt når han vet hvordan formen hennes er.

Men denne episoden er virkelig ikke disse to kommende foreldrenes største problem. De har en elendig kommunikasjon, så dårlig at jeg spår at de ikke bor sammen om to år hvis de ikke skaffer seg profesjonell hjelp asap! Disse to vil ikke takle småbarnstiden om den skulle by på ekstra utfordringer, for de har ikke noe i nærheten av god nok kommunikasjon og respekt for hverandre. Dette er nok ikke første gangen vi hører fra Hi om denne mannen. Ta ansvar for å bedre kommunikasjonen og forholdet slik at de kan skape et godt hjem for barnet og et godt forhold, det er det de trenger å gjøre, og de trenger nok hjelp. Familievernkontoret!

Anonymkode: 4e8f4...42c

Ja her skal vel både psykolog og familievernkontor innvolveres asap! Enkelte tenker så inni boxen at det er jelt sykt! Kommunikasjonen oss imellom er det ikke noe iveien med til vanlig takk skal du ha...

Anonymkode: 32237...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja her skal vel både psykolog og familievernkontor innvolveres asap! Enkelte tenker så inni boxen at det er jelt sykt! Kommunikasjonen oss imellom er det ikke noe iveien med til vanlig takk skal du ha...

Anonymkode: 32237...ce1

Liten solstråle du er 😘😂

Anonymkode: d6335...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tull. Vi var i området for å handle og dermed slapp jeg han av. Resten du sier er bare tull

 

Anonymkode: 32237...ce1

Oi oi, her skytes det skarpt, hormonella 😂😅

Nei det er ikke tull... Har bristet ribbeinet to svangerskap (er kort i kroppen), og fordi det var vondt å sitte så inviterte jeg folk heller hjem til meg så jeg kunne sitte tilbakelent i sofaen. Du kan komme med kompromiss, som jeg beskrev, feks Max en time på kafé. Det er ikke tull. 

Men skjønner ikke at du blir så forbannet på hele verden... så får han ta bussen da, case closed 🤷🏻‍♀️ 

Lykke til med innspurten, du virker som en skikkelig sjarmis å henge med 😅

Anonymkode: c482f...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen orket å handle, men ikke ta en rask kaffe/te...så hadde jeg nok skjønt at jeg ikke var prioritert.

Hva er forresten greia med å skrive tråd for sympati, men klikke det øyeblikk noen påpeker det åpenbare at dere snakker ikke med hverandre... Følte du deg angrepet...? Jaja, lykke til videre 

Anonymkode: 950aa...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Er selv i uke 20, kjempesliten, sliter med hodepine og søvnproblemer. Orker ikke å treffe venner eller finne på noe ekstra. Handle mat må man jo, men hadde mannen avtalt kaffe i tilegg til handleturen uten å finne ut om jeg orket først hadde jeg blitt skuffet.

Anonymkode: 355e2...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere må begge to seriøst skjerpe dere, HI. Dere kommuniserer ikke. På tide å lære seg å kommunisere når dere har valgt å få barn! Familievernkontoret som forebygging mot langt større problemer i dette forholdet, tror jeg er lurt.

Anonymkode: 4e8f4...42c

DE kommuniserer ikke? DE må skjerpe seg? Må si du trekker konklusjoner på meget tynt grunnlag. ÉN episode, og du konkluderer med generelle kommunikasjonsproblemer og mer vage "langt større problemer"... Ikke dårlig.

Forresten ga hi tydelig beskjed om at hun ikke ønsker å gå på café. To ganger. På hvilken måte har HUN ikke kommunisert?

Anonymkode: 734f7...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja her skal vel både psykolog og familievernkontor innvolveres asap! Enkelte tenker så inni boxen at det er jelt sykt! Kommunikasjonen oss imellom er det ikke noe iveien med til vanlig takk skal du ha...

Anonymkode: 32237...ce1

Husk rådet til en senere anledning, for tonen du beskriver episoden og mannen, skadefryden din etterpå og måten du klikker på folk i tråden også sier meg at kommunikasjonen dere imellom bør endres om dere skal greie å holde sammen.

Hadde dere "til vanlig" hatt en god kommunikasjon så hadde dette ikke blitt et så stort problem at du følte du måtte søke til nettet for å få støtte for at du har rett til å være sur på mannen. Hvis kommunikasjonen var god til vanlig hadde dere kommunisert om dette også på en ordentlig måte - selv om du er hormonell.

 

Anonymkode: 4e8f4...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...