Gå til innhold

Hvis du ikke hadde barn, ville du da ha kunnet gå inn i et forhold med en alenefar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, ikke hvis jeg var under 40 og barnløs. Hadde jeg vært eldre så ja. Jeg har snart tre barn selv, og skulle jeg miste mannen eller vi går fra hverandre, ville jeg funnet en mann som ikke ønsket egne barn. Enten fordi han var for «gammel» eller fordi han syntes det var godt nok med mine. Jeg er ferdig med barn etter denne, og hadde jeg møtt en mann med samme følelser som meg for flere barn, hadde jeg måtte ta et valg ut fra det.

Anonymkode: cce5a...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det/de barna har en mor og jeg ville aldri trampet på hennes rolle med å tro at jeg var noe slags mor for de barna.

Mannen min har barn og jeg har ett godt forhold til dem, men leker ikke mamma for dem for de har allerede en flott mor :)

Og ja, jeg ville ønsket meg egne barn.

Anonymkode: 8b633...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i situasjonen, var sammen i fem år, men så ble savnet etter egne barn for stort.

Er nå gift med en annen, har tre barn, og har fortsatt god kontakt med barna til eksen. Nå har de fått egne barn, og de er ofte på besøk hos meg ❤️ Var vondt å gå fra, men jeg klarte til slutt ikke å se for meg livet uten egne barn. Ikke ville jeg lure han til å få noen heller selv om tanken slo meg.

Jeg angrer ikke på forholdet! Men jeg var 28 da jeg gikk. Hadde angret om jeg ikke gikk da..

Anonymkode: d3a3c...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært i situasjonen, var sammen i fem år, men så ble savnet etter egne barn for stort.

Er nå gift med en annen, har tre barn, og har fortsatt god kontakt med barna til eksen. Nå har de fått egne barn, og de er ofte på besøk hos meg ❤️ Var vondt å gå fra, men jeg klarte til slutt ikke å se for meg livet uten egne barn. Ikke ville jeg lure han til å få noen heller selv om tanken slo meg.

Jeg angrer ikke på forholdet! Men jeg var 28 da jeg gikk. Hadde angret om jeg ikke gikk da..

Anonymkode: d3a3c...301

Takk! Det svarer i grunnen på det jeg lurte på. Om det å få egne barn, å føre egne gener videre, er en så sterk naturlig trang i oss at selv om vi kan få dele livet med noen som har barn fra før, en mann som både elsker og blir elsket tilbake, så er det en underbevisst trang å få egne barn som er så sterk at den overstyrer det der.

Alle mennesker er forskjellige, selvfølgelig. Det finnes garantert noen som synes det er helt i orden, men det ser ut som at det er viktigere for de fleste å få føre sine gener videre.

Beklager om det høres kynisk ut. Det er ikke kynisk ment. Men det er sånn naturen er, vi får følelser for det ene og det andre, som styres av underbevisstheten. Av en naturlig trang i oss. Vi kan velge, bevisst, men følelsene styres av noe dypere.

Det er det jeg lurte litt på.

Anonymkode: 05ae8...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 30 år, barnløs og single for noen år siden. Og datet jeg var jeg ganske tidlig opptatt av om vedkommende på et tidspunk ønsket seg (flere) barn. Var svaret nei var det uaktuelt å investere mer tid og følelser for meg. Har ikke så mye med gener (ikke bevisst hvertfall) å gjøre men som barnehagelærer jobber jeg med andres barn hver dag og har ønsket egne barn "bestandig". 

Så nei, hadde ikke vært aktuelt for meg å kun være stemor. Møtte en barnløs mann jeg nå er gift med og har 3 barn. 

Anonymkode: dae33...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis moren var helt ute av bildet hadde jeg ikke hatt problem med det, men om hun skulle ha samvær ville jeg betenkt meg lenge.

Anonymkode: b1d9a...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke gått inn i et forhold med noen spm ikke vil ha barn om jeg ikke hadde egne. 

Nå har jeg barn  og er fornøyd med det. 

Jeg har ikke behov for flere barn. 

Anonymkode: 7ae1e...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg synes det er hårreisende egoistisk av en person med barn å nekte en person uten barn å få barn. Skal man liksom «ta til takke» med å oppdra hans/hennes unger?

Har vært i den situasjonen før. Stemor i mange år. Det var fine barn, det, men noe sånt gjør jeg aldri igjen. Nå kan jeg ikke få barn selv lenger uansett, men det er fremdeles uaktuelt å ta vare på andre sine. Det har jeg gjort nok. Nå får jeg heller nyte godt av fordelene man har uten barn.

Anonymkode: b71d2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang at mor var ute av bilde el ei.svar til en anonym post, med mindre du hadde adoptert dem hadde de forsvunnet ut av livet ditt om det ble slutt og mannen hadde evt skaffet dem ny stemor.  

Anonymkode: 8851f...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri aldri ALDRI! Enslig far  på jakt etter barnevakt og husmor. Hadde aldri i verden gidda påta meg alt styret med andres unger, og en far vil som regel helst overlate det meste til en partner. 

Anonymkode: 83b0b...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sett at han gjorde det klart at han aldri ville få noen barn med deg, men gjerne ville at du skulle ta opp morsrollen for barna hans. Kunne du da gått med på det?

Eller er det slik at trangen og behovet for å få egne barn alltid har vært sterk for din del?

Anonymkode: 05ae8...3d7

Hvis eksisterende barn skulle utelukke barn med meg, så ville jeg ikke ha gått inn i forholdet.

Anonymkode: 0a629...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det/de barna har en mor og jeg ville aldri trampet på hennes rolle med å tro at jeg var noe slags mor for de barna.

Mannen min har barn og jeg har ett godt forhold til dem, men leker ikke mamma for dem for de har allerede en flott mor :)

Og ja, jeg ville ønsket meg egne barn.

Anonymkode: 8b633...ee3

Kunne jo være at moren var død og at du derfor var tiltenkt rollen.

Anonymkode: 0a629...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...