Gå til innhold

Gift ved første blikk (Isabell og Andre)


Tonita

Anbefalte innlegg

Isabell syns tydeligvis det er turn off at Andre ikke har bil/lappen eller leilighet.

Hvordan tenker du om en potensiell kjæreste når det gjelder disse tingene?

Må innrømme at det ville føltes litt rart for meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 40 år, har selv bolig, lappen og bil. Nettdater, og de 3 siste mennene jeg har pratet med, bor hjemme hos mamma, de har jobb og bil da. Og en av disse dater jeg nå, og han er utrolig snill, omsorgsfull og veldig smart. Jeg synes mennesket er så mye viktigere, enn hva de eier.

Andre er siviløkonom, han har faktisk gjort noe med livet sitt. Bor i Oslo, hvor det er naturlig å kjøpe bolig sent, og hvor mange ikke tar lappen, fordi de har ikke behov for det. Jeg er selv født og oppvokst i Oslo, og tok ikke lappen før jeg var 25 og flyttet til ett lite sted.

Jeg håper Andre bare slipper unna Isabell, hun er jo grusom. Så slem mot han, og takler jo ikke at han sier ifra.

Anonymkode: c8c14...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig om at hun er fæl mot han. Fikk så vondt av han da han hadde kjøpt Torky og hengt opp bilde mens hun var borte og fikk den ufine reaksjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte vondt å se på dem. Jeg må si jeg skjønner det er vanskelig for henne også.. han fremstår jo ganske hjelpeløs, muligens av frykt for hennes reaksjoner osv, men det er jo en ond sirkel eventuelt som ingen av dem greier å bryte ut av. Jeg ble veldig skuffet over reaksjonen hennes etter parterapien der jeg virkelig heiet på han og syntes han hadde baller.. at hun mistet tillit til han av det.. Vi ser jo ikke alt som foregår mellom dem når kameraet er av.. men han fremstår hjelpeløs og redd.. Sa han ikke ett eller annet i introen om at han hadde opplevd mobbing? Ett eller annet er det ihvertfall han er preget av som gjør han hjelpeløs.. 

Triste greier, jeg synes egentlig ikke gan burde ha blitt sluppet til i det programmet der.. 

Anonymkode: ee620...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det hadde ikke betydd så mye for meg. Det viktigste hadde vært at han hadde en sikker jobb og forsørget seg selv, og eventuelt da kunne kjøpt leilighet/hus sammen med meg senere.

Anonymkode: 84877...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun fremstår som en person som selv føler hun er mye bedre enn han. Ubehagelig å se på, og det er ikke rart han blir usikker og spak. Han bor i hennes hus, under hennes premisser, og han er svært tydelig ikke bra nok for henne.

Da jeg møtte mannen min for 11 år siden bodde han i en leid leilighet, var uten jobb og sleit økonomisk, og han hadde ikke bil. 

Jeg kunne ikke hatt en bedre mann! En mer hjertevarm mann og flott far til mine barn kunne jeg ikke ønsket. Han fikk seg ny jobb, godt betalt, vi solgte leiligheten min og kjøpte hus sammen, og har det svært trygt og godt.

Glad dette ikke var med på å definere vårt forhold! Syns Andre skal finne noen som ser hans gode sider, og som ser de små tingene han gjør (som med bildene). 

Anonymkode: 731d9...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tonita skrev:

Isabell syns tydeligvis det er turn off at Andre ikke har bil/lappen eller leilighet.

Hvordan tenker du om en potensiell kjæreste når det gjelder disse tingene?

Må innrømme at det ville føltes litt rart for meg også. 

Er det egen leilighet han ikke har, så han leier? Eller er det snakk om at han bor hjemme hos mamma og pappa?

Er det det første, så skjønner jeg virkelig ikke problemet. Det er mange som leier, og man er ikke noe dårligere menneske for det. Er det det andre, så hadde jeg vært litt mer skeptisk. At han ikke har billappen synes jeg er upraktisk, men rart eller turnoff er det ikke for meg. Jeg synes at hennes holdninger er mye mer turnoff

Anonymkode: 576e1...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det egen leilighet han ikke har, så han leier? Eller er det snakk om at han bor hjemme hos mamma og pappa?

Er det det første, så skjønner jeg virkelig ikke problemet. Det er mange som leier, og man er ikke noe dårligere menneske for det. Er det det andre, så hadde jeg vært litt mer skeptisk. At han ikke har billappen synes jeg er upraktisk, men rart eller turnoff er det ikke for meg. Jeg synes at hennes holdninger er mye mer turnoff

Anonymkode: 576e1...3cd

Han hadde bodd lenge i kollektiv , nå bor han alene i en leilighet han fikk låne av familie ( hvis jeg husker rett) for å kunne spare seg opp penger. 

 

Når han endelig turte å si i fra på parterapien så fikk han kjeft etterpå for det også , ikke lett dame å gjøre fornøyd tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hønemor35 skrev:

Han hadde bodd lenge i kollektiv , nå bor han alene i en leilighet han fikk låne av familie ( hvis jeg husker rett) for å kunne spare seg opp penger. 

 

Når han endelig turte å si i fra på parterapien så fikk han kjeft etterpå for det også , ikke lett dame å gjøre fornøyd tror jeg. 

Da er hun bare en snobb

Anonymkode: 576e1...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er hun bare en snobb

Anonymkode: 576e1...3cd

Hun er en wannabe-snobb!! 

Anonymkode: d632e...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er slem mot han. Ikke takknemlig ett sted. Når man er med på et slikt prosjekt må man faktisk jobbe litt med seg selv for å være ok mot den andre. 

Anonymkode: 1d741...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hakker og er sur hele tiden. Hadde jeg vært han, hadde jeg takket for meg og sagt at jeg ikke ville brukt tiden på en som bare så negative sider ved meg. Jeg synes det var tøft at han sa ifra. Selv om de klipper mye og vi ikke får med oss alt, var reaksjonen hennes helt bak mål. Si at man ikke har tillit til noen som snakker ut om en sak på en arena der man skal kunne snakke om alt?? Hun vil ha en mann med litt tak i, og når hun får det så er hun ikke fornøyd da heller. 

Anonymkode: d8d17...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun er en wannabe-snobb!! 

Anonymkode: d632e...4f0

Ja, synes hun er harry. Flere syden-portretter av seg selv i leiligheten, inkludert et bikinibilde på soverommet. Så går hun lutrygget rundt med et halvsmilende/lidende/mimikkløst uttrykk i ansiktet konstant. Enhver hadde jo blitt usikker rundt noe slikt. Huff, jeg pleier ikke å snakke så stygt om folk, men hun provoserer meg bare veldig! Hadde aldri overlevd en helg sammen med henne. Overfladisk, kjedelig og selvgod. Kanskje jeg reagerer så sterkt fordi hun får meg til å sympatisere så veldig med Andre, som gjør Alt han kan for å please henne. 

Anonymkode: d125c...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke eie hjemmet sitt. Men lappen er nok et must. Jeg ville ikke vært den som må kjøre over alt osv. 

Anonymkode: 18ebd...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må ikke eie hjemmet sitt. Men lappen er nok et must. Jeg ville ikke vært den som må kjøre over alt osv. 

Anonymkode: 18ebd...ba2

Men Andre viste vilje til å ta lappen og kjøpe leilighet med en gang, bare for Isabel sin skyld. Om man ikke har lappen og leilighet når man er rundt 30, så betyr jo ikke det at man aldri kommer til å få det! Slike ting kommer laaangt ned på lista over ting jeg ser etter i drømmemannen. 

Da er ting som personlighet, sjarme, humor, IQ, EQ, omsorg, varme, praktiske ferdigheter, kommunikasjon, interresser, verdier, felles ønsker og drømmer osv langt, langt viktigere. 

Anonymkode: d125c...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fin personlighet på henne. Ser ned på og føler seg bedre enn han. 

Anonymkode: da265...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Må ikke eie hjemmet sitt. Men lappen er nok et must. Jeg ville ikke vært den som må kjøre over alt osv. 

Anonymkode: 18ebd...ba2

Bor du i Oslo? For der kjører man ikke rundt. Og endrer livssituasjonen seg, er det ikke vanskelig å ta lappen.

Anonymkode: c8c14...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt av episoden i går og tenkte stakkars mann. 

Ho var jo konstant sur og uansett hva han gjorde var det feil for henne. Ho der tror jeg har det best alene.

Andre virkelig prøver. Håper han finner ei dame som ser de gode sidene hans og setter pris på han for den han er. 

Han har en god utdannelse og jobb. Både leilighet/hus og lappen et nok noe han enkelt kan gjøre noe med. Det viste han jo også vilje til. 

Anonymkode: 418a5...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tonita skrev:

Isabell syns tydeligvis det er turn off at Andre ikke har bil/lappen eller leilighet.

Hvordan tenker du om en potensiell kjæreste når det gjelder disse tingene?

Må innrømme at det ville føltes litt rart for meg også. 

Hvorfor er det rart?

Anonymkode: 576e1...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noen episoder, bare sett et glimt av en av episodene. Hvis det dere sier stemmer, så tenker jeg at lappen og eget husvære er en enkel ting å ordne - det er verre å skulle endre personlighet.

Anonymkode: 83cbc...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun oppfører seg ganske bitchy, og jeg har fått et veldig dårlig inntrykk av henne. Hun virker ikke som en hyggelig, varm eller omsorgsfull person. Syr og grinete og hakkete. Måten hun reagerte på at han hang opp bildene var jeg dessverre ikke overrasket over...

jeg håper for hennes del at hun har bedre sider som kommer fram i andre settinger, og at hun bare ikke kom heldig ut av eksperimentet/programmet. Skal hun ikke være singel og misfornøyd resten av livet må hun jobbe med seg selv. Gå til psykolog og ta andre grep. Prøve å dyrke fram litt godhet i seg selv.

 

For jo, Isabell, varme, kjærlighet og omsorg er viktigere enn at man har fikset lappen og kjøpt seg leilighet før man er 30. Når du innser det vil du få er mye bedre liv. Og André har alle forutsetningene for å få begge deler på plass snart. Han er ikke en ansvarsløs slappfisk. Han er veldig ansvarlig og fornuftig, og har en god jobb, i tillegg til at han innehar de viktigste egenskapene, de du bør dyrke fram i deg selv: varme, omsorg, kjærlighet, empati. Han virker som et fantastisk menneske.

 

Anonymkode: 7633b...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...