Gå til innhold

Glemte i et uoppmerksomt øyeblikk å støtte hodet til babyen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt i sofaen og holdt babyen min på 3 uker, når jeg skulle rette litt på hvordan jeg satt. Ca 20 sekunder etterpå, så ser jeg ned på babyen og ser at hodet ikke ligger og er støttet av armen, men ligger lent bakover. Jeg ble skremt og støttet det fort igjen, men han begynte å gråte, dog ikke lenge, og ikke intenst. Nå, 3 uker etterpå så er jeg kjempe bekymret for at han kan ha tatt skade av det! Han har ikke hatt noe problemer med nakken i ettertid, men det er hjerneskade jeg er redd for. Han har heller ingen symptomer for det, men har lest at symptomer på milde hjerneskader ikke trenger å komme før dem begynner på skolen. Noen som vet om det er mulig at han kan ha tatt skade av dette? 

Anonymkode: 0fa63...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan mener du babyen skal ha fått en hjerneskade av det? Babyen slo vel ikke hodet?

Du kan slappe helt av! Babyer tåler å ikke få støttet hodet i 20 sek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han slo ikke hodet, men har lest på internett at en av konsekvensene av å ikke støtte hodet er hjerneskade, men å lese på internett er vel kanskje ikke det smarteste å gjøre når en er bekymret for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille gutt på 3 uker lener seg mye bakover og spenner seg bakover når han venter på mat. Dette resulterer ofte i at det i noen sekunder ikke er støtte til hodet. Vår datter på nå 5 1/2 gjorde det samme og det har gått fint. Er du usikker og veldig bekymra snakk heller med lege eller helsesøster om det så får du 100% rett svar og blir nok betrygger. Bare vær litt obs på å si det slik du skrev og at du muligens må avfeie en del rare påstander og spørsmål fra helsesøster så løser nok dette seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

han ble nok mer skremt og begynte å gråte over at du "skyndta" deg å støtte opp igjen tenker jeg.. Kansje han skvatt? :-) Dette går veldig bra! Helt sikker på at ingen skade er skjedd:-) 

Anonymkode: 74bb0...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...