Gå til innhold

FødeAhus eller Kongsvinger??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor på Jessheim, gravid med nr 2 men 11 år siden nr 1 og har fått fødeplass på Ahus, termin 17. august.

Med første mann var opplevelsen på Ahus ikke så bra, føden nja, barsel elendig, men det var på gamle Ahus. Likevel sitter jeg med en dårlig magefølelse. Verst var den hektiske, stressende atmosfæren. Og disse fæle gule veggene har jeg hengt meg helt opp i og jeg så på "Fødeavdelingen Norge" på tv at de fortsatt er der på mange av de fødestuene. Vet at det er teit, men den fargen stresser meg. Sikkert pga første fødeselen, det vekker dårlige minner. I tillegg har jeg termin på sommeren når det jo alltid er krise på føden der.

Nå har jeg hørt mye positivt om fødeavdelingen i Kongsvinger og snakket akkurat med en hyggelig jordmor der. Det virker utrolig fint, særlig med tanke på en mye roligere atmosfære. Mitt problem er at vi bor ca. 50-60 min unna mot 35 min til Ahus og det bekymrer meg jo litt. Å sitte i bilen med rier i en times tid høres ikke så veldig fristende ut. Men det er jo selve fødselen som er viktig.

Veldig usikker hva jeg skal gjøre...

Anonymkode: f52bc...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Fødte på nye fødeavdelingen på Ahus for 7 år siden...så er jo en stund siden.  Jordmødrene under fødsel var veldig hyggelige og flinke. Men oppholdet på barsel var forferdelig. Var ingen hyggelige der. Var bare en barnepleier siste dagen jeg var der som var veldig hyggelig og hjelpsom. Men vet det er mange som er fornøyde også, og hvis fødselen går bra er deg jo stor sjanse for at dere kan være på hotellet.

Anonymkode: 6517c...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...