Gå til innhold

Orker ikke mer kvalme🤢😳😫


Syttini

Anbefalte innlegg

Hei.

Dere som var kvalme i svangerskapet og hvor det gav seg etterhvert....gav det seg umiddelbart, etter litt etter litt? Evnt når gav det seg?

Er gravid i uke 12 og holder på å klikke🙈 Fungerer ikke på noen som helst måte, noe som fører til dårlig samvittighet for de hjemme, på jobb, osv osv....

Setter pris på svar☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist graviditet nevnte jordmor noe om kvalmestillende medisin, men det var ikke aktuelt for meg. Hva med å spørre lege/jordmor om det?

Anonymkode: 12029...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg fra deg alt av dårlig samvittighet og be legen om kvalmestillende medisiner og 100%sykemelding, hvis du ikke har det allerede. Spis det du har lyst på uansett om det er usunt(men selvfølgelig ikke spekemat eller annet som kan skade babyen), helst oftest mulig. 

Hos meg ble det bedre etter uke 12, men ikke bra før nærmere uke 18-30.

Anonymkode: 3a2d3...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist sluttet det for meg i uke 22. Jo nærmere jeg kom jo fler gode dager hadde jeg. 

Er i uke 10 nå og spyr 12-18 ganger i døgnet, konstant kvalm og har hodepine. 

Klikker snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sist graviditet nevnte jordmor noe om kvalmestillende medisin, men det var ikke aktuelt for meg. Hva med å spørre lege/jordmor om det?

Anonymkode: 12029...a19

Takk for svar😊 Har prøvd ulike typer kvalmestillende uten effekt😥

Er nok bare å smøre seg med tålmodighet😉😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille krøll skrev:

Sist sluttet det for meg i uke 22. Jo nærmere jeg kom jo fler gode dager hadde jeg. 

Er i uke 10 nå og spyr 12-18 ganger i døgnet, konstant kvalm og har hodepine. 

Klikker snart

Å Hærregud 12-18 pr. dag???😳 Spyr ikke så mange ganger om dagen, men er jevnt over kvalm dag og natt (føler meg minst kvalm om morran faktisk).

Jeg var ikke så kvalm i mitt forrige svangerskap, da var jeg bare litt uggen.....helt annerledes nå.

Føler med deg, masse god bedring💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Legg fra deg alt av dårlig samvittighet og be legen om kvalmestillende medisiner og 100%sykemelding, hvis du ikke har det allerede. Spis det du har lyst på uansett om det er usunt(men selvfølgelig ikke spekemat eller annet som kan skade babyen), helst oftest mulig. 

Hos meg ble det bedre etter uke 12, men ikke bra før nærmere uke 18-30.

Anonymkode: 3a2d3...6af

Takk for svar☺️ Har fått kvalmestillende, men d gir ikke effekt dessverre.

Da er d nok bare å bite sammen tenna da😬😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Syttini skrev:

Takk for svar☺️ Har fått kvalmestillende, men d gir ikke effekt dessverre.

Da er d nok bare å bite sammen tenna da😬😬

Har du prøvd ingefærtabletter? Eller flere typer kvalmestillende?

Anonymkode: 6e525...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første var jeg kvalm til uke 26, da tok halsbrann over. Med andre var jeg kvalm til uke 13-14,  også endel halsbrann etter det. Kastet ikke opp, men spiste heller ikke mat, alt bøy i mot og var konstant kvalm. Fikk kvalmestillende av legen uten særlig effekt. Var sykemeldt i 5 uker med begge da det stod på som værst. Forferdelige lange uker. 

Anonymkode: 1077b...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyr fortsatt.. uke 33... :kvalm: For de fleste gir det seg vel mellom 12 og 16 uker. Krysser fingre for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her roet det seg rundt uke 20. Jeg var aldri så kvalm at jeg ble sykemeldt men jeg var så kvalm at jeg orket kun jobb og rett hjem i senga. Gikk ned mange kilo de ukene men så gikk det oppover når matlysten kom tilbake.

Måtte ofte gå av toget på vei til jobb pga lukter(sigarett,svette,parfyme o.l) for å kaste opp å trekke frisk luft 🤣 var like ille på jobb. Jobber på poliklinikk og møter mange mennesker hver dag. Var så mye lukter at dagen var nesten uutholdelig. 

Neste gang kommer jeg til å be om sykemelding om jeg blir like kvalm eller verre. 

Anonymkode: a94bd...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sistemann så gikk det over etter jeg hadde født. Jeg hadde hyperemesis 🤮 helt grusomt! Med førstemann gikk det over etter uke 14 og med andremann var jeg ikke kvalm.

Anonymkode: 0c66d...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde fordelig kvalme til ca uke 13. Ble rammet av svangerskaps kløe som er mye værre...så hadde jeg kunne valgt hadde jeg heller hatt kvalmen hele svangerskapet.

Anonymkode: bb54c...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...