Gå til innhold

Hvis du møtte Gud


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv ett barn på 6 år med Aspergers,syns ikke livet er urettferdig av den grunn.Det er jo ikke sånn at det er noe galt med barn med aspergers,de har bare en annen måte å se verden på og en annen måte å tenke på.Selvsagt er det utfordringer i hverdagen men det er det jo med alle barn.Han trenger bare litt mer tilrettelegging enn andre barn.

Anonymkode: 0daf1...009

Jo, livet er urettferdig når verdens snilleste, klokeste sønn blir dårlig behandlet av hele verden fordi han er litt annerledes. Det føles som en endeløs kamp, og jeg er ikke psykisk sterk i utgangspunktet så det er en prøvelse uten like for meg.

Og til de som sammenligner skjebner og graden av alvor i det vi opplever; man konkurrerer ikke om smerte. Så enkelt er det. Har du ikke empati, så vær smart nok til å holde munn. Såklart finnes det verre ting. Det gjør ikke smerten lettere.

Anonymkode: 26515...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, livet er urettferdig når verdens snilleste, klokeste sønn blir dårlig behandlet av hele verden fordi han er litt annerledes. Det føles som en endeløs kamp, og jeg er ikke psykisk sterk i utgangspunktet så det er en prøvelse uten like for meg.

Og til de som sammenligner skjebner og graden av alvor i det vi opplever; man konkurrerer ikke om smerte. Så enkelt er det. Har du ikke empati, så vær smart nok til å holde munn. Såklart finnes det verre ting. Det gjør ikke smerten lettere.

Anonymkode: 26515...5c1

Ja for det er jo KUN barn med aspergers som opplever å bli urettferdig behandlet,utestengt og mobbing..

Anonymkode: 0daf1...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skam deg! Du fortjener hverken respekt eller tilbedelse. Du er en ond, hevngjerrig, svak og patetisk figur. Forsvinn! Så kan vi skape en bedre framtid for kommende generasjoner! 

 

——————— 

Jeg finner det skremmende at så mange tror på gud, at en ikke-eksisterende figur får så mye makt. Og skaper så uendelig mye lidelse. 

Anonymkode: 3e235...2ee

Amen!😆

Anonymkode: de44b...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja for det er jo KUN barn med aspergers som opplever å bli urettferdig behandlet,utestengt og mobbing..

Anonymkode: 0daf1...009

Det har hun da heller ikke sagt. Slutt nå.

Anonymkode: 78119...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hovedinnlegget spurte hva man ville sagt om man møtte Gud, ikke om man var kristen. Kristendommen har ikke enerett på Gud, selv om dere gjerne vil tro det ;)

Anonymkode: 78119...93b

Jeg er ateist. Men jeg ser at hun som kom med hele takkeregla er kristen - det bare passer ikke helt med en del av begrepene hun grauter sammen i all takkingen sin.

Anonymkode: 1fb9c...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sukk...

first-world-problem-facepalm.jpg

 

 

Anonymkode: 4ebec...ee1

Her kom "beviset", liksom...? 

Ta på aluminiumshatten og pass opp for ufoer! 

Anonymkode: 1fb9c...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ateist. Men jeg ser at hun som kom med hele takkeregla er kristen - det bare passer ikke helt med en del av begrepene hun grauter sammen i all takkingen sin.

Anonymkode: 1fb9c...087

Hvordan kan du se det?  

Anonymkode: 78119...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KenCreek

Jeg ville sendt ham til Syria og spurt hva som er meningen med å utsette uskyldige små barn for slike umenneskelige lidelser. Og så ville jeg gitt han en på trynet og en fot i ræva pga Holocaust. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 11.25, Anonym bruker skrev:

Takk for ditt lys og ubetingede kjærlighet når livet har vært på sitt verste. Takk for inspirasjon og oppmuntring til å følge min vei og min indre sannhet. Takk for at du viste meg veien tilbake til meg selv og mitt hjerte, hvor jeg også fant en utømmelig kjærlighetskilde og ikke minst deg, min mor/far. Takk for at moder jord nå er på vei inn i en ny tid, hvor gamle slør av smerte og lidelse i den kollektive bevisstheten forløses og settes fri. Takk for at du løfter oss over alle kampene, både i oss selv og mellommenneskelig. Og veileder oss ut av hat og dualisme,  hvor vi kan tre ut av de tunge karmiske bånd som har holdt oss fengslet i drama og lidelse. Takk for at du viser oss veien tilbake til lyset i oss selv. Jeg takker for alt som mørket har lært meg, men setter det nå fri. 

Hvordan kunne jeg forstått hva lyset var, uten å erfare mørket.

Hvordan kunne jeg forstått hva kjærlighet var, uten å erfare frykt og hat.

Hvordan kunne jeg forstått hva glede var, uten å erfare sorg.

Jeg har erfart, forstått, lært og valgt.

Takk

Anonymkode: 78119...93b

Nut job!

Anonymkode: e38bf...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nut job!

Anonymkode: e38bf...d73

👏🏻👏🏻

Anonymkode: bf4d5...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenker på er det flotte svaret til Stephen Fry da han fikk samme spørsmålet! Han svarer akkurat det jeg ville gjort.

Anonymkode: c54a3...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første jeg tenker på er det flotte svaret til Stephen Fry da han fikk samme spørsmålet! Han svarer akkurat det jeg ville gjort.

Anonymkode: c54a3...41d

 

Her snakker han om det intervjuet. Synes det er interessant hvilken reaksjoner det vekker. Hvis man er kristen og har levd slik at man kommer til himmelen, må det være revnende likegyldig hva ateister tenker om en fiktiv skapning. Slutter aldri å forundre meg hvor viktig det er for kristne at andre finner Gud. Jeg driter i om andre er ateister eller ikke, bare la meg ha mine meninger i fred... 

Anonymkode: 18716...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...