Gå til innhold

Går du i joggebukse på jobb,og hva slags jobb har du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av hun gravide som lurte på om det var ok å gå i joggebukse på butikk, ser noen svarer at de går i det på jobb og. I hvilken jobber tenker du det er akseptert å gå med joggebukse?

Anonymkode: b91f0...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, dette lurte jeg også på. Ikke ok i min jobb i poliklinikk 

Anonymkode: d19de...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender, og vi er mange som kan dukke opp i joggebukse på jobb. Jobber i hjemmesykepleien😊 Ikke slafsete bukser da.

Anonymkode: 71f5e...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det hender, og vi er mange som kan dukke opp i joggebukse på jobb. Jobber i hjemmesykepleien😊 Ikke slafsete bukser da.

Anonymkode: 71f5e...2d7

Har dere ikke arbeidstøy?

Hi

Anonymkode: b91f0...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har dere ikke arbeidstøy?

Hi

Anonymkode: b91f0...493

Nei, dessverre!

Anonymkode: 71f5e...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dessverre!

Anonymkode: 71f5e...2d7

I hjemmesykepleien er man pålagt å ha arbeidstøy pga fare for biologisk smitte!! Arbeidstilsynet skal også vaskes av arbeidsgiver. 

Anonymkode: b36e2...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det hender det at vi gjør. 

Jeg jobber i barnehage, på småbarnsavdeling. Er mye på gulvet sammen med barna. Godt å ha på seg noe som er lett å bevege seg i, behagelig å ha på seg, og et plagg man ikke trenger være redd for. 😊

Og en joggebukse trenger jo ikke være stor, slaskete og grå? Finnes mange fine i litt smalere modeller også. Og fløyel, viskose, med mønster, eller klare fine farger. 

Er generelt fan av myke og behagelige klær i min jobb. Og bruker også en del tights (😱), og myke stretch-bukser. Dessuten lett og hoppe rett inn i uteklærne med nå på vinteren. Så slipper jeg å bruke så mye tid på å skifte før jeg skal ut med barna. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det av og til. Jeg driver en kafé og er mye i bevegelse og godt å ha noe å bevege seg i. 

Anonymkode: 28769...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I hjemmesykepleien er man pålagt å ha arbeidstøy pga fare for biologisk smitte!! Arbeidstilsynet skal også vaskes av arbeidsgiver. 

Anonymkode: b36e2...410

Her jeg bor fikk de det i fjor, etter at verneombudet hadde kjempet i mange år. 

Jobber selv i omsorgsbolig, og vi har ikke. 

Anonymkode: 9a75f...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at de i BHG bruker behagelige bukser !! Sitte på gulvet i skinny jeans er ikke optimalt 😅

Anonymkode: 651c2...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri joggebukser. Jobber som stipendiat og har jo noen dager hvor jeg mest sitter og skriver på kontoret, men joggebukse er uansett uaktuelt. 

Anonymkode: cbfec...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjeeeeldent joggebukser på jobb, jobber i barnehage, så det er jo helt innafor med joggebukser :) 

Anonymkode: 04d62...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikksjef i bokhandel og går selvfølgelig ikke i joggebukse på jobb.

Men jeg har en svoger som driver en sportsbutikk og han går i treningstøy på jobb rett som det er ;)

 

Anonymkode: ea9e2...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som psykolog på poliklinikk og selv om klesstilen er ganske avslappet, er ikke joggebukse innafor. Bruker aldri joggebukser, ikke hjemme heller. 

Anonymkode: 7e5d3...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor fikk de det i fjor, etter at verneombudet hadde kjempet i mange år. 

Jobber selv i omsorgsbolig, og vi har ikke. 

Anonymkode: 9a75f...2da

Mente selvfølgelig st arbeidsgiver skal vaske.....

man skal ikke behøve p kjenpe i mange år for noe som er så åpenbart. Vi varslet Arbeidstilsynet, de kom på tilsyn og vipps så gikk det pålegg til kommunen om både arbeidstøy, garderober og vask av tøyet 👍

Anonymkode: b36e2...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det i krisetilfeller, når jeg pga f eks sykdom ikke har fått vasket klær. Ingen har kommentert det, men jeg følte meg ikke vel. Har vel skjedd 3-4 ganger i løpet av 10 år. Jeg underviser i kulturskole. Har forøvrig ikke slike grå slaskede bukser. De jeg bruker på trening/hjemme er i mørke farger og smale. Har også enkelte ganger sett andre kolleger med lignende bukser. Har ikke reagert spesielt på det.

Anonymkode: 308b1...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse og tights er jobbantrekket mitt hver dag - treningssenter 😊

Anonymkode: 80947...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det mest absurde jeg har hatt på meg på jobb er

trøye, boxer, lang frakk til anklene, raggsokker og joggiser. 

det var en meget spesiel situasjon, da. tror ikke det hadde vært akseptert innenfor normal arbeidstid, men tror heller ingen hadde tatt det opp med meg. 

værste kontorantrekket jeg har sett - og sett igjen og igjen; mann i 60 årene, singlet med basketrøye armutribgninger, addidas shorts fra 70 tallet med spilt og nettingtruse innsydd. han brukte sitte med beina høyt koslagt slik at stellet falt ut og hvilte på stolen som et lite roadkill.  nasty greier. 

men god start på en slankekur - joggis hadde vært så mye bedre...

Anonymkode: 4bfca...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i skoleverket, bruker IKKE joggebukser på jobb  - det skulle tatt seg ut. Jeg underviser ikke i kroppsøving. 

Anonymkode: c7641...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber alene som nattevakt på et bofelleskap, går alltid i joggebukser. Vi går i privattøy og må ha noe som tåler å bli vasket på 60 grader.

Anonymkode: 58d2c...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på en slaskete joggebukse og en fin joggebukse f.eks fra vero moda. De er litt "dressbukse" aktig. På jobben min bruker alle det i ulike aldre (20-50år). Jeg jobber i barnehage :)

Anonymkode: a9718...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er få jobber der joggebukse er greit arbeidstøy. Rengjøringspersonal og barnehage er vel et par unntak jeg kommer på.

Og så klart jobber du kan gjøre hjemmefra. Da er vel alt gangbart 😊

Og helsepersonell bør ha eget arbeidstøy. Selv blant personale på jobben min som ikke er pålagt å bruke uniform ser jeg ingen i joggebukse. Jobber med helse.

Anonymkode: edf66...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, dette lurte jeg også på. Ikke ok i min jobb i poliklinikk 

Anonymkode: d19de...a93

Jeg jobber på poliklinikk og her går vi alle i hvite joggebukser. Både leger og sykepleiere. Kirurgene og sykepleierene på operasjon går i grønne joggebukser. 

Kontoransatte går i pene klær 👍

Anonymkode: f30e9...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...