Gå til innhold

Hvordan pleier reglene for støy i blokk å være? Skjønner at jeg nok ikke kan klage nå, men når skal det vanligvis være ro?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her har de banket og borret siden kl 07:30 i dag, og er allerede frynsete..Kunne endelig sove ut etter en lang og tung uke😏Det er jo bare en lykke at jeg ikke har hatt nattevakt i natt! Og ikke en gang et varsel på forhånd🤔

Anonymkode: bc416...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er mellom 23-7. Litt annet på søndager, da skal man ikke trenge å høre hverken banking eller boring. Er noe lover mot søndagsfred iallefall! Er uansett utrolig irriterende å våkne av støy på en lørdags morgen..hadde noen naboer under meg(sameie) som fant ut at dem skulle legge helgene til å bygge seg vinterhage..ingen beskjed fikk man og måtte høre på saging og hamring fra morgen til kveld. Plutselig så jeg naboen i en stige på min balkong.han kunne se rett inn hos meg da han drev å hamret fast taket til vinterhagen i min balkong 😠

Anonymkode: f6757...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lese reglene for borettslaget ditt, det kan nok variere litt.

Personlig mener jeg at selv om lørdager defineres som hverdag med tanke på støy, så er det normal høflighet og hensyn å drøye akkurat boring og hamring til i hvert fall ni. Og er det en veldig spesiell situasjon der man har dårlig tid til oppussingen eller lignende,  mener jeg man bør si fra på forhånd og beklage at det kommer til å bråke, men at det ikke er til å unngå. Det et en del av godt naboskap.

Anonymkode: ca23c...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er mellom 23-7. Litt annet på søndager, da skal man ikke trenge å høre hverken banking eller boring. Er noe lover mot søndagsfred iallefall! Er uansett utrolig irriterende å våkne av støy på en lørdags morgen..hadde noen naboer under meg(sameie) som fant ut at dem skulle legge helgene til å bygge seg vinterhage..ingen beskjed fikk man og måtte høre på saging og hamring fra morgen til kveld. Plutselig så jeg naboen i en stige på min balkong.han kunne se rett inn hos meg da han drev å hamret fast taket til vinterhagen i min balkong 😠

Anonymkode: f6757...161

Du skulle gått ut og kastet ei bøtte vann i fjeset på han... Har han forresten lov til å feste noe i din balkong uten samtykke? 

Anonymkode: 15d19...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag er hverdag, og arbeid kan starte kl 07. 

Meeen... Det er ikke nødvendig. 09 er ok på lørdag, da viser man at man tar hensyn, 

Søndag er ikke dag for støyende arbeid i det hele tatt. 

Anonymkode: 6be7d...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skulle gått ut og kastet ei bøtte vann i fjeset på han... Har han forresten lov til å feste noe i din balkong uten samtykke? 

Anonymkode: 15d19...759

Jeg googlet og googlet men fant ikke noe om han hadde lov å feste i balkongen 😬 jeg solgte kort tid etterpå derfor så var jeg bare stille og rolig frem til salget, slik at jeg ikke havnet i storkrangel med galningen 😈

Anonymkode: f6757...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kl 23 hverdager og kl 24 i helgene, hos oss, og på morgen stille før kl 6 hverdager og 8 på lørdag og søndag

Anonymkode: 6cbd3...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

kl 23 hverdager og kl 24 i helgene, hos oss, og på morgen stille før kl 6 hverdager og 8 på lørdag og søndag

Anonymkode: 6cbd3...759

Dette er ikke i overensstemmelse med norsk lovverk. Tror knapt det er anledning til å ha regler som gir dårligere rettigheter enn hva loven tilsier. 

Anonymkode: 6be7d...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...