Gå til innhold

Kan barn på 12 og 13 være alene hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...mens jeg er på byen med en venninne? 

De skulle egentlig på overnatting hos mormor, men de sier de heller vil være hjemme alene. Se på TV, i PAD, godteri og potetgull... middag lager jeg før jeg drar...

jeg kommer sikkert ikke hjem før 03, (pga nattbuss, går ikke så ofte buss hit og er for langt unna og for dyrt med taxi) barna skal da legge seg 23.30... 

er det totalt uforsvarlig så lenge de vil dette selv? Eldre blir jo snart 14, går i 8. Klasse. 

Når jeg var 13 (for hundre år siden) satt jeg barnevakt til langt på natt husker jeg...

(det er ingen naboer/familie som bor i nærheten som kan ha et øye til dem heller....)

Anonymkode: dd9a5...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei som fyller 13 i høst og hun vil være hjemme når vi skal i bryllup rett før bursdagen hennes, tenkte at hun skal få være hjemme med ei venninne..Mora til venninna bor på samme byggefelt som oss og vi har naboer rundt oss...Hun som fyller 11 år omtrent samtidig vil også være hjemme men det tror jeg kanskje at hun ikke skal...

Anonymkode: 143be...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang vei har du hjem hvis det skulle skje noe? Og jeg ville hvertfall ikke tatt mer enn to øl :)

Anonymkode: 1be83...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kommer hjem i løpet av natta går det sikkert fint.

Hadde vært verre om de var 16 og 17 og du ble borte hele helga, da hadde jeg vært litt engstelig for om huset sto når jeg kom hjem tror jeg ;)

 

Anonymkode: f5c96...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...mens jeg er på byen med en venninne? 

De skulle egentlig på overnatting hos mormor, men de sier de heller vil være hjemme alene. Se på TV, i PAD, godteri og potetgull... middag lager jeg før jeg drar...

jeg kommer sikkert ikke hjem før 03, (pga nattbuss, går ikke så ofte buss hit og er for langt unna og for dyrt med taxi) barna skal da legge seg 23.30... 

er det totalt uforsvarlig så lenge de vil dette selv? Eldre blir jo snart 14, går i 8. Klasse. 

Når jeg var 13 (for hundre år siden) satt jeg barnevakt til langt på natt husker jeg...

(det er ingen naboer/familie som bor i nærheten som kan ha et øye til dem heller....)

Anonymkode: dd9a5...9f5

Hvis du kun tar ett par øl går det fint 😊 Synes ikke det er greit hvis du kommer full hjem 

Anonymkode: 7f26b...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 12 år, og jeg hadde aldri gjort det. Hadde du vært i nærheten og edru ville det stilt seg annerledes. Barn og mor som kommerhjem fra byen midt på natta, aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv ei på snart 13 år. Hadde aldri reist fra hun mens jeg selv var på byen til kl 03. De gangene jeg går ut og drikker er enten min mann hjemme eller så er hun hos en venninne. 

Skal du kun ut å spise og ta et par glass synes jeg det er ok. Men ikke komme hjem full å være den eneste voksne i huset. Jeg synes ikke det er greit hvertfall. 

Anonymkode: 444e3...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres koselig ut jeg! Eldste er nesten 14, jeg flyttet på hybel da jeg var 15.. 

Men jeg ville ikke drukket meg av føttene for å si det sånn. Vær oppegående nok til at du klarer å komme deg hjem om noe skulle skje. 

Anonymkode: 2710a...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var barnevakt så foreldre kunne komme seg ut fra jeg var 12 år. Tror jeg fikk 100kr per gang. Min egen datter har passet småsøsken fra hun var 14 så jeg kommer meg litt ut. Jeg drikker meg aldri drita, men tar kanskje 7-8 glass vin i løpet av en kveld. Synes ikke det er noe galt i å la de børe hjemme

Anonymkode: a13f2...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...