Gå til innhold

Tatovering og alder..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Teit spørsmål, men når mener dere at personer er for gamle til å ta tatovering?

Anonymkode: e765e...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir ikke for gammel. Jeg hadde tenkt å ta tatovering på min 40 års dag, men dessverre kan jeg ikke. Jeg er svært allergisk, og allergisk mot alle metaller de tester. Var jo klar over at jeg burde holde meg unna farger, spesielt fargen blå. Men trodde svart gikk fint, men det gjør det ikke.

Anonymkode: 580ef...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som tatovør, og man er aldri for gammel. Husker jeg fikk en kunde som skulle ha sin første tatovering, han var da 86 år ;)

Anonymkode: 2145a...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man blir ikke for gammel. Jeg hadde tenkt å ta tatovering på min 40 års dag, men dessverre kan jeg ikke. Jeg er svært allergisk, og allergisk mot alle metaller de tester. Var jo klar over at jeg burde holde meg unna farger, spesielt fargen blå. Men trodde svart gikk fint, men det gjør det ikke.

Anonymkode: 580ef...ed0

Har du en påbegynt tatovering da?

Man blir aldri for gammel hi

Anonymkode: 1ca5d...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid her også. 

Eneste unnskyldning man har for å gå rundt med blekk i underhuden, er at man var sjømann på 1960-tallet.

Anonymkode: 87e0c...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tatoveringen man tok på korsryggen som 19 åring, er med deg hele livet. Litt mer sigen, litt mer utflytende, men den er der. Derfor er det viktigere med en nedre aldersgrense, enn en øvre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hva du vil, men alle over 30 bør vite bedre, og 90 % under 30 ser også bare dumme ut. Nei, du er ikke pirat eller rocker eller Kat Von D. Du er Siw Jeahnette, frisør fra Kløfta med to kull unger, røykeånde og jevnlig nye menn som heter Glenn Tommy alle sammen.  Du pynter deg med lånte fjær og det ser like latterlig ut som når ungene kler seg ut, bare uten sjarmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rolle spiller det hva andre mener? Det er nå opp til den enkelte. Jeg pynter meg hverken for sug lut eller anonym. Forøvrig heter jeg Kristin, er sykepleier, gift og har flere barn (med samme mann). Jeg er glad i min ene tatovering. Den har betydning for meg, et evig minne om min kjære bestemor.

Har aldri opplevd at den har stått i veien for min pasientbehandling.

Anonymkode: 519ad...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Gjør hva du vil, men alle over 30 bør vite bedre, og 90 % under 30 ser også bare dumme ut. Nei, du er ikke pirat eller rocker eller Kat Von D. Du er Siw Jeahnette, frisør fra Kløfta med to kull unger, røykeånde og jevnlig nye menn som heter Glenn Tommy alle sammen.  Du pynter deg med lånte fjær og det ser like latterlig ut som når ungene kler seg ut, bare uten sjarmen. 

Dette stemmer selvsagt ikke😉Det er bare å ta en titt rundt seg, da ser man alle slags folk med tatoveringer, som meg som er sykepleier, leger, politi, advokater, meglere osv😊Awlv kjenner jeg en som var 76 når hun fikk sin første.

Anonymkode: b2c9e...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, sug lut skrev:

Gjør hva du vil, men alle over 30 bør vite bedre, og 90 % under 30 ser også bare dumme ut. Nei, du er ikke pirat eller rocker eller Kat Von D. Du er Siw Jeahnette, frisør fra Kløfta med to kull unger, røykeånde og jevnlig nye menn som heter Glenn Tommy alle sammen.  Du pynter deg med lånte fjær og det ser like latterlig ut som når ungene kler seg ut, bare uten sjarmen. 

Ja, her ser man at du begynner bli en godt voksen dame ;)

I dag er tatoveringer allemannseie, snart like vanlig som hull i ørene. Tatoveringer finner du på alt fra leger til arkitekter, lærere til tannleger.

Anonymkode: 4ff26...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de som tatoverte en rose på puppen på 90-tallet begynner å se at den er på vei til å bli langstiklet i forhold til hva den var i 1992😂

Anonymkode: e9f3e...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stødig norrønt navn, er gift med samme mannen gjennom 15 år, og har 2 barn, hund og stasjonsvogn, samt ei hytte på fjellet. Mannen min har heller ikke et pøbelnavn, ei heller tatoveringer. Ingen av oss røyker. Vi lever i en enebolig i by. Møblert område, der de aller fleste har gode jobber. Vi har ca. 600.000 i lønn hver. Ikke voldsomme greier, men mer enn nok. Og jeg... Jeg har full sleeve på begge armene, pluss litt til. Elsker trash polka, steampunk og dotwork technique, så jeg har en blanding av disse, men ingen tatovering av barnas navn eller liknende. Disse tatoveringene er ikke plukket fra et nummerert billedgalleri, men laget spesielt til meg av flinke kunstnere. 

Anonymkode: 424ed...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 De fleste henger kunsten på veggen.....

Anonymkode: e9f3e...8ab

So? Må jo være opp til hver enkelt hva de vil... Jeg lever ikke livet mitt for å tilfredsstille andres normer. Mitt livsmotto er ikke å gjøre ting som er komfortabelt for andre, men å gjøre ting som gjør meg glad. Jeg oppfører meg respektfullt og tolerant overfor andre, men det betyr ikke at jeg vil være som alle andre. 

Anonymkode: 424ed...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å gi meg selv min første tatovering til 50-årsdagen min. 

Anonymkode: 7f8b9...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...