Gå til innhold

Hver jul og bursdag vil svigermor strikke genser til meg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hun er jo supersnill og vi har et veldig godt forhold! 

Men- jeg ønsker mer ikke flere 😝 Jeg har nok! Og jeg bruker såvidt strikkede gensere, de klør, jeg blir så fort varm. Syns det er unødvendig at hun skal bruke tiden sin på det. 

Senest i går fikk jeg melding hvor hun lurte på om jeg syntes en genser var fin, kunne da få den i gave.. men- hva kan jeg si??! 

 

Anonymkode: 6093e...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si: Den var fin, men nå har jeg så veldig mange fine gensere som du har laget. Drt jeg virkelig kunne tenkt meg er noen nye raggsokker, votter eller lue.

Anonymkode: 5ef4b...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som hun over her. Ville sagt at jeg nå har så mange gensere at jeg ønsker meg sokker, lue, votter, pulsvarmere osv i stedet

Anonymkode: f2813...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si: Den var fin, men nå har jeg så veldig mange fine gensere som du har laget. Drt jeg virkelig kunne tenkt meg er noen nye raggsokker, votter eller lue.

Anonymkode: 5ef4b...968

Ja, kan si det slik. Men jeg ønsker meg litt andre ting, en god krem, god kaffe, litt god sjokolade. Jeg vil ikke alltid ha strikkede ting 😉 Jeg lager så mye selv og, og det blir feil om det ikke brukes og?! 

Men vil ikke fornærme henne!

Anonymkode: 6093e...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at skapet er stappfullt 😄 Nå må du rekke å slite ut de du har før du får noen nye. Jeg bruker mye ullgensere om vinteren og sliter de ofte ut på to sesonger, så du kan hvertfall ha pause et par år da ☺️

Anonymkode: 76b19...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo mye fint strikk i bomull også, kanskje hun kunne strikket en fin topp du kunne brukt til sommeren. Kan jo til og med strikke bikini.

Anonymkode: 50ebd...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes jo mye fint strikk i bomull også, kanskje hun kunne strikket en fin topp du kunne brukt til sommeren. Kan jo til og med strikke bikini.

Anonymkode: 50ebd...410

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=BRj7pZp0&id=00E05ECF6B66112D42C180792CA003174C9606B9&thid=OIP.BRj7pZp0pPdBw66icRqGFwHaLH&q=strikket+sommertopp+dame&simid=608019143336462435&selectedindex=5&mode=overlay&first=1

Anonymkode: 50ebd...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kan si det slik. Men jeg ønsker meg litt andre ting, en god krem, god kaffe, litt god sjokolade. Jeg vil ikke alltid ha strikkede ting 😉 Jeg lager så mye selv og, og det blir feil om det ikke brukes og?! 

Men vil ikke fornærme henne!

Anonymkode: 6093e...cbc

Forstår hva du mener, men kaffe, krem og sjokolade får du få av andre (mann og barn feks), din svigermor er best på strikk -sånn er det bare. Så er det opp til deg og finne strikk du liker. 

Gå i katalog og Finn noen kule , strikkede putetrekk feks. eller sengeteppe, pledd, setetrekk til bilen, lampeskjerm osv osv. 

Anonymkode: 37d6e...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme som hun over her. Ville sagt at jeg nå har så mange gensere at jeg ønsker meg sokker, lue, votter, pulsvarmere osv i stedet

Anonymkode: f2813...70d

Ikke meningen å aspore tråden, men hva er egentlig poenget med pulsvarmere? Har de noenfunksjon?

Anonymkode: 94011...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meningen å aspore tråden, men hva er egentlig poenget med pulsvarmere? Har de noenfunksjon?

Anonymkode: 94011...ffe

Det er utrolig deilig, du kan holde deg mye varmere. Dessuten om de er pene, jrg sverger til at de er strikket i tynt garn i fint hullmønster, blir de en fin kant nederst på ermet. Og som nederdel av erme på en kort genser.

Anonymkode: 531c1...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er utrolig deilig, du kan holde deg mye varmere. Dessuten om de er pene, jrg sverger til at de er strikket i tynt garn i fint hullmønster, blir de en fin kant nederst på ermet. Og som nederdel av erme på en kort genser.

Anonymkode: 531c1...581

Uff

Anonymkode: 31542...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er utrolig deilig, du kan holde deg mye varmere. Dessuten om de er pene, jrg sverger til at de er strikket i tynt garn i fint hullmønster, blir de en fin kant nederst på ermet. Og som nederdel av erme på en kort genser.

Anonymkode: 531c1...581

Jeg er ikke enig med deg i at de er pene, men smaken er som baken. Har de en annen funksjon enn den mansjettene på en vanlig genser har?

Anonymkode: 94011...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsvarmere er grusomt. Men du er sikkert kreativ nok til å finne noe annet du ønsker deg i strikk. Du kan selvfølgelig ikke ønske deg sjokolade eller krem av strikkedama uten at hun blir såret. Det får du ønske deg av andre eller kjøpe selv. 

Anonymkode: 62c1d...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig med deg i at de er pene, men smaken er som baken. Har de en annen funksjon enn den mansjettene på en vanlig genser har?

Anonymkode: 94011...ffe

For de som fryser lett holder de dem varmere

Anonymkode: 8a521...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meningen å aspore tråden, men hva er egentlig poenget med pulsvarmere? Har de noenfunksjon?

Anonymkode: 94011...ffe

Jeg jobber på kontor, og der er det ofte kaldt om morran. Da er det gull med pulsvarmere eller pulsvanter for ikke å bli kald på hendene når man skriver på tastatur. Veldig mange på jobben min har det. Gensere varmer ikke ut på hendene når man strekker de fram, men det gjør pulsvarmere og pulsvanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig med deg i at de er pene, men smaken er som baken. Har de en annen funksjon enn den mansjettene på en vanlig genser har?

Anonymkode: 94011...ffe

Jeg vet det finnes mange ikke fullt så pene pulsvarmere, de ribbestrikkede med perler er jeg personlig ikke så glad i. Selv har jeg disse https://oleana.no/katalog/422-pulsvarmere/ og et par av de du ser her https://oleana.no/kategori/dame/tilbehor/. Jeg bruker gjerne gensere med trekvart erme og synes det er deilig å fylle på med litt varme nederst. Jeg har også noen strikket i helt tynt silke/cashmir-garn som jeg er veldig glad i , de er i tynt hullmønster og ganske lange så når meg nesten opp til albuen. De har jeg strømper i samme til og er utrolig deilig som supplement til pysj (shorts og tskjorte) som jeg tusler rundt med i helgen når jeg kan. 

Selvfølgelig er smaken som baken, jeg tar det som en selvfølge at du ikke liker alt jeg kler meg i, men det er jo helt sikkert gjensidig. Å si at "de" ikke er pene tar ikke høyde for at en pulsvarmer ikke er en pulsvarmer, og hvis HI har lyst på noe som kan strikkes finnes det enormt mye fint og forkjellig. Se bare i den andre tråden som var her for et par dager siden om strikketøy.

Anonymkode: 531c1...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig med de som mener at du må ønske deg noe strikket av henne. Si det som sant er: du har så mye strikkeklær nå at du ikke rekker å bruke alt, og du ønsker ikke at hun skal bruke tid og penger på noe som ikke blir brukt. Det du derimot ønsker deg og trenger akkurat nå er joggesko, krem, sjokolade, osv. Alt etter hva DU ønsker deg. 

Anonymkode: aafcb...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...