Gå til innhold

Student med deltidsjobb engangstønad eller foreldrepenger (far jobber 100%)


123456baby

Anbefalte innlegg

Hei.
Fulltidsstudent som har termin 9 juni. Far jobber 100 %. Jeg sikter mot å fortsette å studere fulltid mot høsten, ettersom jeg ikke har mye oppmøte. Jeg har itilleg en deltidsjobb hvor jeg tjener ca. 50 000,- i året, men denne har jeg tenkt å søke ulønnet permisjon fra.

Tenkte da å søke engangsstønad, og at får tok ut foreldrepengene (han jobber 100%fast) og hele permisjonen ? Eller er det lurere å søke om foreldrepenger for min del? Skjønner det sånn at han ikke har rett på fedrekvote, men han har vel likevel rett på foreldrepenger (jeg har ikke forstått helt forskjellen)?

Så har vi kanskje rett på noe foreldrestipend(muligens oså forsørgerstipend, men min mann tjener kanskje akkuratt for mye) fra lånekassen også?

Far er veldig fleksibel i forholdt til uttak av permisjon. Føler jeg har lest et sted at han må ta ut under 50% for at jeg skal kunne motta foreldrestipendet samtidig, stemmer dette? Er det da en god løsning at far tar 40% permisjon fram til jeg har mottat hele foreldrestipendet, og eventuelt øker etter dette? 

Tusen takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...