Gå til innhold

Har du sølvkre/skjeggkre i din bolig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men leste et sted at de blir vanligere og vanlige, og at etterhvert kommer nesten alle til å ha dem.

Anonymkode: d8986...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en og annne på vaskerommet, men så sjelden at jeg aldri har tenkt på å gjøre noe med det.

Anonymkode: 79f6c...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har noen få sølvkre på vaskerommet og badet, men har sjekket at vi ikke har noe fuktproblem. Sølvkre er jo veldig vanlig. Skjeggkre har vi heldigvis ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har vi ikke. Har bodd et sted hvor det myldret, men det var i en fuktig kjeller...

Anonymkode: d1f69...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i alle vårruller er et sølvkrek?

Anonymkode: 1c95a...0b9

 

AB1100A7-0D2A-4026-A212-15BD233E1DE6.jpeg

Anonymkode: d1f69...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset hvor jeg jobber kryr det.. Hver vår dukket det også opp feite makkfluer.. Nice.. 😳

Anonymkode: ab4a9...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vi faktisk. Sjeggkre som er verst. Det er i hele bolig blokken og alle andre blokker i området vi bor på. Inne på badet spesielt rundt vaskemaskinen, og på kjøkkenet. En dag så jeg at de var på veggen på kjøkkenet 

Anonymkode: 4c836...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva i alle vårruller er et sølvkrek?

Anonymkode: 1c95a...0b9

Ikke Google!! Jeg hater sølvkre🤤livredd de ekle krekene. Har sikkert noe med at vi hadde slike på toalettet da jeg var liten. Turte aldri å tråkke på gulvet. De dukker opp på soverommet og badet. Spyr.

Anonymkode: 345c3...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en fra tid til annen (flere måneder mellom hver gang), tar de med dopapir og skyller ned i do :P

Anonymkode: 2363d...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere som har dem? Jeg har bodd rundt oslofjorden, og da hadde jeg dem to steder (det ene huset hvassere vaskekjeller og der må det ha vært tusenvis- superekkelt!). Nå i Trondheim har vi dem ikke. 

Anonymkode: 01685...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor dere som har dem? Jeg har bodd rundt oslofjorden, og da hadde jeg dem to steder (det ene huset hvassere vaskekjeller og der må det ha vært tusenvis- superekkelt!). Nå i Trondheim har vi dem ikke. 

Anonymkode: 01685...761

Bor på Østlandet, leilighet i 1.etage. Badet blir nok fuktig til tider, så trives nok godt der. Man må bare ta de med en gang man ser dem, ellers blir det mange!

Anonymkode: 2363d...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har vi ikke. Kjenner heller ingen som har sånne kryp i husa sine. Bor på Sunnmøre.

Anonymkode: 8306f...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke hva det var for noe for noen år siden. Kollegaene mine maste om at vi hadde der på skolen hvor jeg jobber, men jeg skjønte ikke hva det var. Så flyttet vi inn i nytt hus. Fra 1998. Og der dukket de opp i alle rom. Ikke mange jeg ser om gangen. Kanskje 1-2 i uken, men er jo klart det må være flere av dem rundt om. Vi bor utenfor Bergen. Mange naboer i eneboliger har også det og vi har konkludert med at det må være skjeggkre og ikke sølvkre. De klatrer rundt over alt og det gjør visst ikke sølvkre. Er så psykisk plaget av dem. Blir nesten deprimert fordi jeg må hele tiden ta hensyn. Ikke ha ting stående på golvet, støvsuge og tette sprekker. Blir helt dårlig. Bare lurer på om flere har slike uten å vite det?

Hi

Anonymkode: 3f3dc...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg visste ikke hva det var for noe for noen år siden. Kollegaene mine maste om at vi hadde der på skolen hvor jeg jobber, men jeg skjønte ikke hva det var. Så flyttet vi inn i nytt hus. Fra 1998. Og der dukket de opp i alle rom. Ikke mange jeg ser om gangen. Kanskje 1-2 i uken, men er jo klart det må være flere av dem rundt om. Vi bor utenfor Bergen. Mange naboer i eneboliger har også det og vi har konkludert med at det må være skjeggkre og ikke sølvkre. De klatrer rundt over alt og det gjør visst ikke sølvkre. Er så psykisk plaget av dem. Blir nesten deprimert fordi jeg må hele tiden ta hensyn. Ikke ha ting stående på golvet, støvsuge og tette sprekker. Blir helt dårlig. Bare lurer på om flere har slike uten å vite det?

Hi

Anonymkode: 3f3dc...38e

Stakkars. :( Vi fikk sølvkre der vi bodde før, over hele huset, og da var jeg også ganske plaget av det. De er jo grusomt ekle. Måtte passe på at jeg aldri la klær på gulvet, begynte å ha lyset på om natten så de ikke skulle komme frem, siden de ikke liker lys, og så meg for hele tiden når jeg gikk rundt i huset. Men de holdt seg i det minste på gulvet, det må jo være enda verre med de som klatrer rundt.

Vi klarte ikke å unngå å få dem med oss på flyttelasset, men her vi bor nå er de heldigvis bare i kjelleren, som vi bare bruker til lagring og vaskerom. Litt lettere å leve med å bare måtte passe på når jeg skal ned der og ikke til enhver tid. Deilig å sove i mørkt rom igjen. :P

Anonymkode: 659ad...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...